מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשס״ג 20.08.2003

קייטנות חב"ד לילדי יש"ע

בינות להרי ירושלים במבשרת ציון – נערך המחנה לבנות יש"ע שעל ידי איגוד בתי חב"ד יש"ע – המחנה השישי במספר מאז חנוכה התשס"א. כמענה לניסיונות החיים הקשים שעוברות הבנות האלו כמידי יום, ראו הרב יהודה רובין מבית חב"ד אלון מורה, והרב רפי סולומון מבית חב"ד מטה בנימין, את הצורך להקים מחנות חורף ומחנות קיץ לרווחתן.
קייטנות חב
כשישים בנות היו במחנה עם ארבעה ימים של כיף גדושים בתוכן ועשירים בפעילויות מגוונות ומעניינות. ה"מחנה" נקרא בשם "פועלים" כאשר כל קבוצה כמו הנדסאים, חשמלאים, אדריכלים וכד' פעלה להכין את העולם לקראת בואו של משיח צדקינו. חידוש מיוחד הקיץ היה קבוצה גדולה של כ 15 בנות "בוגרות", שנהנו מתוכנית מיוחדת עבורם שהשתלבה עם התוכנית הכללית. הן ישבו פעורי פה במשך כמה שעות, בזמן ששמעו את השיחה המאלפת של ר' יוני פיין, ונהנו מסדנא יצירתית-חסידית במכון "אור חיה". בתום המחנה הבנות נפרדו אחת מן השניה ומן המדריכות המסורות בקושי רב, ולפעמים עם דמעות של ממש בסיום המחנה של הבנות התחיל המחנה לבנים בכרם ביבנה. כאן התמימים, בעיקר מת"ת צפת, הפעילו מחנה במשך 5 ימים, כולל שבת, עבור 50 בנים מיש"ע – מאלון מורה שבצפון ועד קריית ארבע שבדרום. המרכז המסור, התמ' פנחס פיזם זכה לצוות מיוחד הכולל את התמ' שיחיו: אברהם מקובצקי ,יצחק קורנט, יוסף אברהם, מנדי פיזם, שניאור הירץ, חיים לוריא, יוסי מקמל, מנדי שרון ונחמיה רובין. הבנים גם הם טיילו בעין גדי, השתתפו ביום ספורט בגבעת וושינגטון הקרובה, וזכו להרבה שמחה - שכל כך חשוב עבור ילדים אלו החיים בתנאי מתח במשך כל השנה. אומנם כל זה היא רק "הלבוש" לחוויה חסידית אמיתית – של תפילות ולימוד, והתוועדיות חב"דיות לכל דבר. במוצאי שבת התקיימה מלווה מלכא בהשתתפות הרה"ח צבי מרנץ שבמשך שעות נגן וסיפר סיפורים לילדים, ששרו ורקדו בהתלהבות חסידית חזקה. מסיבת הסיום הייתה מרגשת ממש, כאשר המדריכים ספרו על הקשר המיוחד שחשים עם הילדים, אף שנפגשו לראשונה רק לפני 5 ימים. "יש משהו בקעמפ של הרבי שהופך יהודים שלא נפגשו מעולם לאחים של ממש", הסביר הרב יהודה רובין שבעצמו היה מופתע מועצמת הקשר שנוצר עם המדריכם. "חסידים אינם נפרדים" בהחלט – וזהו רק הפסקה קצרה עד שצעקתם של הילדים, ילדי מחנה יש"ע – "עד מתי!" יענה ע"י הקב"ה ונזכה להיות שוב כולם ביחד עם הרבי.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כל הכבוד לחב"ד
כ"ב אב ה׳תשס״ג
תראו איך שהצפתים עובדים ביחד עם צא"ח העיקר שיהיה אחדות וכבוד ליובאוויטש.
מהם יראו וכן יעשו.
2.
יש ר כוח לבית חב"ד
כ"ב אב ה׳תשס״ג
במצב הקשה זהז, טוב שיש מישהו שמעודד את המתיישבים.
אני הורה לילד שהיה בקייטנה, הילד שלי נהנה מאד.
היה במחנה הקיץ הזה, חלוקה של חיילים, מפקדים וגנרל. אחרי מה שעשו לנו החיילים בפינוי, מאד תרם הרעיון הזה, שהילדים רואים פן יפה בצבא.
ישר כוח לגנרל, למפקדים ולרב יהודה רובין, על האירגון המוצלח.
3.
dash lachevre
כ"ב אב ה׳תשס״ג
le, avreimi makovitzki ,pinches pizem,itzik kurant ve shneor iritz dash cham meod mi chaverchem lesafsal alimudim betzfat
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.