מערכת COL | יום ה' אדר ב ה׳תשע״ו 15.03.2016

סיפורים בחשיפה ראשונה - JEM‏

JEM
שני סיפורים חדשים על הרבי כהוקרה לתורמי JEM. תרמו עכשיו! • היום נמשכת ההתרמה השנתית של JEM, כשהיעד הוא 500,000$ • במסגרת הקמפיין ייחשפו צרור סיפורים מרתקים על הרבי, מכלי ראשון, כפי שסופרו לצוות התכנית "המפגש שלי עם הרבי" • צוות של JEM עבד מסביב לשעון לעבד את הראיונות מתוך הוידאו כאות הערכה לתורמים והשותפים של JEM על השתתפותם ונדיבותם • הנה שני סיפורים נוספים, על דאגתו של הרבי לכלל ישראל  חשיפה ראשונה
סיפורים בחשיפה ראשונה - JEM‏

איתן לב שירת בסוף שנות השישים וראשית שנות השבעים כקצין המבצעים של המוסד בארצות הברית. הוא השתתף בהקפות עם הרבי בשמחת תורה תשכ"ח. הנה קטעים מתוך הראיון שנערך עמו על ביקורו אצל הרבי:

"פתאום ניגש אלי יהודי ואומר לי: הרבי רוצה לדבר איתך. אמרתי: סליחה, מה זאת אומרת, על מה אתה מדבר? אז הוא אומר לי: דער רעבע, הרעבע, רוצה לדבר איתך. אמרתי: מאיפה הוא יודע מי אני בכלל? יש לך כאן טעות. הוא אומר לי: לא, לא, לא, אין פה טעות. אני מסתכל על נציג המשלחת שלנו, אני אומר לו: תגיד לי, מישהו אמר פה שם שאני צריך להגיע. משום שלא צריך לדעת שאני נמצא שם. אז אומרים, כולם עושים לי את התנועה הזאת בכתף: מה פתאום, אנחנו לא.

ניגשתי אל הרבי, והוא התחיל לדבר איתי באידיש. עכשיו, אני השתגעתי קצת. קודם כל, מאיפה הוא יודע מי אני? חוץ מזה, מאיפה הוא יודע שאני יודע אידיש? מוזר, לא? אבל אמרתי: בטח סיפרו לו.

ואז הוא מדבר איתי והוא שואל אותי על אבא שלי זכרונו לברכה, על העבודה החשובה שאני עושה, והוא מאחל לי שזו עבודה יקרה מאוד, שמה שאני זה חשוב, חשוב לעם ישראל. הוא מאחל לי בריאות ושאני ייזהר במה שאני עושה משום שחשוב שאני יעשה את מה שאני עושה. וכל זה באידיש.

אני אדם שלא רגיל להפתעות, בדרך כלל את כל ההפתעות שאני חווה אלה הפתעות שאני תכננתי שיקרו לאחרים, אתה מבין? ופה לא הבנתי מה כאן קורה.

והוא שאל אותי שאלה שעכשיו נזכרתי בה: איך אני מרגיש כיהודי? עכשיו למה? כשאני הייתי צעיר יותר, העיניים שלי כחולות, השער שלי היה בלונדיני, אני נראיתי ארי לגמרי. זאת הייתה גם אחת הסיבות שאני עבדתי בתוך המערכת, כן? אז הוא שואל אותי איך אני מרגיש כיהודי. אז אמרתי לו: מה זאת אומרת? אני מרגיש את זה בתוך רמ"ח איברי ושס"ה גידי. זה אני זה אנחנו זה מה שאנחנו. הוא אומר: אני מרגיש נוח להסתובב בעולם?

בין הדברים שהרבי אמר לי זה שהוא אומר שמה שאני עושה, שאני יצליח במה שאני עושה, משום שמה שאני עושה זה מאוד חשוב למדינת ישראל ולעם ישראל, ושאני יצליח. זה מאוד מאוד חשוב לו. עכשיו לא הבנתי מאיפה הוא יודע מה אני עושה ובשביל מה אני עושה ומי סיפר לו שאני עושה. זאת אומרת, לי בראש עלו הרבה מאוד חשדות, שמי מהחברה שלי דיווח לו את כל הדברים האלה, ומי שאני יתפוס אותו אני גומר אותו.

חזרתי למשלחת ואמרתי: חברה, מה קרה פה? אז הם אומרים לי שום דבר, שואלים אותי מה היה פה. אמרתי: מה זה? אתם שואלים אותי? הרי אתם תכננתם את זה. אז הם אומרים לי: לא, אנחנו לא תכננו כלום. אני אומר: הרבי לא דיבר אתכם? הם אומרים: לא, הרבי אף פעם לא מדבר אתנו, אנחנו מוזמנים, אנחנו יושבים רואים משתתפים שרים וזהו.

למחרת התחלתי לתחקר את החברה שלי והתברר שבאמת אף אחד לא דיבר, אף אחד לא כיוון, אף אחד שום דבר. עברו שנים, אני עד היום הזה לא מבין איך הוא ידע שאני מדבר אידיש, איך הוא היה לו מושג על מה שאני עושה, אני הרגשתי שהוא יודע יותר מאשר נאמר. הוא כל הזמן הוא דאג להצלחה שלי ולבריאות שלי. אין לי הסבר. ואז אמר לי חסיד חב"ד פעם אחת, הוא אמר לי: זה הרבי!...

הראיון עם איתן לב נערך בחודש דצמבר 2013 בביתו בתל אביב.

http://ourjem.com/?language=he&utm_medium=WEB&utm_source=HE4&utm_campaign=JEM


הרב יהושע פולק הינו מאנשי הציבור הוותיקים בירושלים עיה"ק, המשתייך לחוגים הליטאיים. את הדברים הבאים הוא סיפר בראיון למפעל "מפגשים עם הרבי":

בכ"ב תמוז תשמ"ז זכיתי לעבור בחלוקת הדולרים אצל הרבי, הביא אותי הרב בערל רבינוביץ, מעסקני חב"ד הוותיקים בירושלים.

הייתי אז חבר המועצה הדתית של ירושלים. תחילה לא רצתי ללכת לחלוקת הדולרים, שכן היה אז בעיצומו המאבק בין חסידים ומתנגדים, אבל הרב רבינוביץ התעקש שאבוא עמו.

כשעברנו יחד לפני הרבי, הציג אותו הרב רבינוביץ בפני הרבי. הרבי הביא לי דולר אחד, ואחר מכן דולר שני, והרבי אמר לי שזה עבור שאשמור על גבולות ירושלים.

אמרתי לרבי, שהשמירה על ירושלים זה לא בתפקיד שלי, אך הרבי אומר לו עוד הפעם שאשמור על ירושלים. שוב אמרתי לרבי שאני עוסק בתפקידי בענייני כשרות, חופות נישואין וכו', אך הרבי אומר לי פעם שלישית, שישמור על ירושלים כו'. והיה זה לפלא גדול אצלנו.

כעבור חמש עשרה שנה, בשנת תשס"ב, התמניתי לחבר בעיריית ירושלים, וקיבל את תפקיד ראש הוועדה לתכנון ובנייה, שזה תפקיד שאחראי על שטחים וגבולות והיתרי בנייה בירושלים.

ואז מיד הזדמן לנו דיון חשוב על בנייה ערבית בשכונות הערביות. הערבים רצו לבנות שכונות גדולות בבתים נמוכים עם שטחים רחבים לכל בית, והייתי בדעה שיבנו להם בשכונות מסודרות בבניינים גבוהים. התחיל וויכוח גדול בזה, עם הרבה לחצים מדיניים, ואז נזכרתי שלפני חמש עשרה שנה לזה ממש הרבי כיוון, שאשמור על ירושלים, וזה נתן לי את התוקף לעמוד בלחצים, ואכן בכוחות אלו העברתי החלטה לא לאשר בנייה בשטחים פתוחים.

באם חלילה וחס אז היו הערבים מקבלים השטחים הרחבים סביב ירושלים, הרי כל המצב הבטחוני כיום היה הרבה יותר קשה, והדרכים לשכונות היהודיות הרחוקות יותר היו בסכנה גדולה יותר, כל זאת מעיניו הצופיות של הרבי!

השתתפתי פעם בשיחה עם כמה מידידי מעסקני אגודת ישראל, והם סיפרו שהם זכו להיות אצל הרבי ביחידויות, שניהם נפטרו כבר. כל אחד אמר שם דברים חשובים על הרבי.

אחד מהם, עסקן בשם אגודאי ירושלמי בשם שוורץ, היה לו וויכוח עם הרבי איך הדרך המתאימה ללכת משכונת גאולה לכותל המערבי, והרבי אמר לו באיזה דרכים עדיף לו ללכת, הוא התווכח עם הרבי, אך לאחר מכן כשהוא חזר לירושלים הוא בדק ומצא שהצדק עם הרבי!...

הרב יהושע פולק התראיין ל"מפגשים עם הרבי" בחודש אדר ראשון תשע"ו, בביתו בירושלים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.