מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשע״ו 14.03.2016

בשעה טובה: נחנך בית חב"ד החדש בניקוסיה שבקפריסין

בליל ר"ח אדר שני, נערכה חנוכת בית חב"ד החדש בעיר ניקוסיה שבקפריסין על ידי השליח והרב הראשי לקפריסין הרב אריה זאב רסקין  ● את בית חב"ד החדש יפעיל השליח החדש לניקוסיה הרב יעקב דייטש  ● מר סמי ג'אנב, נציג השגרירות הישראלית בקפריסין,  דיבר בהערכה רבה על הפעילות החב"דית הענפה שנעשית באי מתוך שיתוף פעולה מתמיד עם השגרירות  נחנך בית חב"ד החדש בניקוסיה
בשעה טובה: נחנך בית חב
"אנו חונכים בזאת בית של אור וקדושה לכבודו של כבוד קדושת אדוננו מורנו ורבנו – הרבי מליובאוויטש. יהיה הבית הזה מלא באור וקדושה וגדוש באהבה. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". במילים אלו, הכריז בליל ר"ח אדר שני ה'תשע"ו – שנת הקהל, השליח והרב הראשי לקפריסין הרב אריה זאב רסקין על פתיחת בית חב"ד החדש בקפריסין, בעיר ניקוסיה.

אירוע הפתיחה המרשים נפתח בקביעת המזוזה של הכניסה הראשית ע"י הרב יהושע רסקין שי', אביו של השליח והרב הראשי לקפריסין. בגזרת הסרט כובדו ראש הקהילה היהודית בקפריסין, השליח החדש לניקוסיה הרב יעקב דייטש שי' וחמיו הרב יחזקאל גולד שי', שהגיע לאירוע במיוחד מירושלים.

את חנוכת הבית פתח הרב אריה זאב רסקין, בדברו על כך שנתינה גוררת נתינה וככל שמעניקים לזולת יותר - זוכים לקבל מלמעלה שפע רב ועצום. את דבריו סיים באיחול מעניין ש'זה הגדול קטן יהיה' – הבית הגדול והיפה של בית חב"ד יהיה קטן וצר מהכיל את המסתופפים במקום. הרב רסקין הודה לסיו"ר המרכז לענייני חינוך הרב משה קוטלרסקי שי', אשר עומד לימין המוסדות בקפריסין מיום הקמתם.

לאחריו דיבר מר סמי ג'אנב, נציג השגרירות הישראלית בקפריסין, בהערכה רבה על הפעילות החב"דית הענפה שנעשית באי מתוך שיתוף פעולה מתמיד עם השגרירות והביע את שמחתו על הנדבך החשוב שנוסף בהקמת בית חב"ד בניקוסיה, בירת קפריסין.

הרב יהושע רסקין שילב בנאומו את השפה הרוסית והעברית גם יחד, עבור היהודים דוברי הרוסית שגרים בעיר.

השליח החדש לעיר, הרב יעקב דייטש, הסביר לקהל המשתתפים את המשמעות המיוחדת והפנימית של קביעת מזוזה והקמת בית חב"ד. עם סיום דבריו פנה הרב דייטש לקהל והצהיר בקול ברור שהדבר שהוא הכי אוהב לעשות, זה ללמוד וללמד את התורה הקדושה עם כל אדם לפי רמתו וידיעותיו והציע לקהל לקבוע עמו כאן ועכשיו חברותות ושיעורים קבועים ללימוד. באותו ערב נקבע שיעור שבועי קבוע ועוד כמה וכמה חברותות בבית חב"ד ובמשרדים ברחבי העיר.

במהלך הערב נחנכה משחקיה חינוכית מעוצבת להפליא ע"י השליחה רבקה חסיה דייטש וכבר במהלך האירוע נהנו האמהות והילדים משעה של איכות במשחקיה החדשה.

את הארוע כיבדו בנוכחותם ידידיו של השליח, הרב מנחם מענדל כהן שי' מקרית גת והרב אברהמי משי זהב שי', שליח ברמת השרון. על הצלחת האירוע עמלו ללא לאות הרב שניאור לויטין שי' והת' מנחם מענדל לויטין שי'.

ניתן להיות שותפים בהקמה ובפעילות של בית חב"ד החדש בניקוסיה, במגוון דרכים. לתרומה: לחצו כאן


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.