מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשע״ו 14.03.2016

גם הסטודנטים מתכיפים סיום להתחלה

במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ החל לא מזמן באופן רשמי "זמן אביב"... הסמסטר המרכזי בשנת הלימודים בעיצומו והסטודנטים עסוקים עד מעל לראש בהרצאות וסיכומים ● "אבל", כמו שנוהג לומר אחד השלוחים הוותיקים – "מערכת הלימודים הזו היא רק תירוץ. לאמיתו של דבר הסטודנט או הסטודנטית הגיעו לאוניברסיטה או למכללה כדי ללמוד תורה ו"לתפוס במוחם" את חכמתו ורצונו ית'..." ● ביום שלישי י"ב באדר ב' יתקיים ה"יום הפתוח" של חב"ד בקמפוס. "אנו קוראים לכל חסידי חב"ד בארץ לקחת חלק ביום הזה" אומרים לנו במטה חב"ד בקמפוס  'יום פתוח' בחב"ד בקמפוס
גם הסטודנטים מתכיפים סיום להתחלה

במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ החל לא מזמן באופן רשמי "זמן אביב"... הסמסטר המרכזי בשנת הלימודים בעיצומו והסטודנטים עסוקים עד מעל לראש בהרצאות וסיכומים.

"אבל", כמו שנוהג לומר אחד השלוחים הוותיקים – "מערכת הלימודים הזו היא רק תירוץ. לאמיתו של דבר הסטודנט או הסטודנטית הגיעו לאוניברסיטה או למכללה כדי ללמוד תורה ו"לתפוס במוחם" את חכמתו ורצונו ית'..."

בכל סמסטר מתקיים ע"י שלוחי הרבי לקמפוסים קורס יהדות ייעודי לסטודנטים. תכני הקורס, מבית היוצר של JLI - מכון רוהר ללימודי יהדות, נכתבים ע"י רבנים, פרופסורים ואנשי רוח (בדומה לכל תכניות הלימוד של JLI) והוא כולל 10 שיעורים מרתקים.

בסמסטר האחרון למדו הסטודנטים את התכנית "מבט אל החיים": דילמות מרתקות מחיי היום יום של כולנו מנקודת מבטה של היהדות. בין השאר עסקו המשתתפים בסוגיות כמו משמעות החיים, מקומו של העושר באושר שלנו, המתנה ושמה שבת, הקשר עם בורא העולם, מקומה של העבודה בחיינו, העצמה אישית ועוד.

בסך הכל נערכו לאורך הסמסטר לא פחות מ-570 שיעורי תורה, שסחפו אליהם אלפי משתתפים! הפידבקים מהסטודנטים מחממים את הלב. "הלימוד בקורס היה מבחינתי ראייה והבנה יותר עמוקה על דברים שמעולם לא שמתי עליהם דגש. פתאום ראיתי איך מילים יכולות לחדור לנפש" מספרת נטלי, אחת המשתתפות הקבועות בשיעורים.

ניצן, סטודנטית נוספת, סיפרה שתמיד יהדות נתפסה אצלה יותר כ"משהו מפעם" - היסטוריה יהודית, מנהגים עתיקים - ופתאום היא גילתה עד כמה הכל רלוונטי ממש לחיינו כיום. נדב, סטודנט נוסף, סיכם "חשוב מאוד לחבר בין האקדמיה לבין לימוד של משהו שיותר קשור לנפש, לרגשות שלנו".

הסטודנטים המשתתפים בשיעורים נהנים גם ממלגות הניתנות להם ע"י השלוחים בסיוע המשרד הראשי של חב"ד בקמפוס.

ביום שלישי י"ב באדר ב' יתקיים ה"יום הפתוח" של חב"ד בקמפוס. "אנו קוראים לכל חסידי חב"ד בארץ לקחת חלק ביום הזה" אומרים לנו במטה חב"ד בקמפוס, "כל חסיד באשר הוא, כולנו - זו הקהילה שלהם. וזו ההזדמנות שלנו לתת להם גב ולעודד אותם לעוד שנה של עשייה חשובה בקרב הסטודנטים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.