מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשע״ו 14.03.2016

רשות המיסים תחפש מעלימי מס בפייסבוק

חברת אתנה היא הזוכה במכרז רשות המסים להקמת מערכת כריית מידע ממאגרי נתונים חופשיים באינטרנט — כך נודע ל"כלכליסט" ● החברה תפתח מערכת שתוטמע ברשות ומטרתה לספק מידע מפליל על אודות חשודים בהעלמת מס ● ברשות מעריכים כי באמצעות הצלבת המידע שנמצא באינטרנט עם מאגרי הנתונים הנרחבים שבידיה, יוכלו לאתר ביעיליות רבה יותר מעלימי מס  מעלימי מס
רשות המיסים תחפש מעלימי מס בפייסבוק
אילוסטרציה
חברת אתנה היא הזוכה במכרז רשות המסים להקמת מערכת כריית מידע ממאגרי נתונים חופשיים באינטרנט — כך נודע ל"כלכליסט". את החברה הקים ראש המוסד לשעבר שבתי שביט וכיום הוא מכהן כיו”ר הדירקטוריון שלה.

החברה תפתח מערכת שתוטמע ברשות ומטרתה לספק מידע מפליל על אודות חשודים בהעלמת מס. ברשות מעריכים כי באמצעות הצלבת המידע שנמצא באינטרנט עם מאגרי הנתונים הנרחבים שבידיה, יוכלו לאתר ביעיליות רבה יותר מעלימי מס.

אנשי הרשות יוכלו לאתר באמצעות המערכת אנשים שהכניסו ארצה מוצרים בלי לדווח עליהם, ולהצליב את המידע עם זה שהצהירו עליו בכניסה לארץ. דוגמה מוקדמת לכך, שאמנם התרחשה לפני כניסת המערכת לפעולה, היא אדם שהעלה תמונות לאינסטגרם לפני כשנה ובהן מבחר שעוני יוקרה. הוא נעצר בחשד להברחת שעונים, ובסופו של דבר נקנס על הכנסת הסחורה ללא דיווח.

בכלכליסט דווח כי הפעלת המערכת לא מצריכה חקיקה, שכן מדובר בנתונים החשופים לכולם באינטרנט. דווקא האוכלוסייה החרדית, ששיעורי העלמת המס בה על פי הערכות גבוהים במידה ניכרת מבאוכלוסייה הכללית, לא צפויה להעלות יותר מדי על צגי המערכת — שכן השימוש ברשתות החברתיות פחות נפוץ במגזר זה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.