מערכת COL | יום ג' אדר ב ה׳תשע״ו 13.03.2016

אנטישמים השחיתו מזוזות במנהטן, חסיד חב"ד הגיש תלונה

הרב הרשל הרץ ממנהטן מצא עצמו קורבן של מעשה ונדליזם, כשגילה כי המזוזה נתלשה מדלת הכניסה לביתו ● המשטרה חוקרת את האירוע כ'פשע שנאה'  לדיווח המלא
אנטישמים השחיתו מזוזות במנהטן, חסיד חב
Sandy Eller - VIN News

הרב הרשל הרץ מצא עצמו קורבן של מעשה ונדליזם, כשגילה כי המזוזה נתלשה מדלת הכניסה לביתו.

הרב הרשל הרץ, חסיד חב"ד אשר עוסק בפעילות יהודית בשכונת Inwood במנהטן, אמר כי דירתו היא אחת משלושת הדירות שבהן נגנבו מזוזות.

לדבריו, תיעוד ממצלמות הווידאו הממוקמות בשכונה, מראה שלושה בני נוער המסירים את המזוזה מהמשקוף, כשהם משליכים את בית המזוזה על הריצפה, ללא קלף המזוזה עצמו.

"בעל הבית שלי, שהוא יהודי, רואה את הצילום ואמר לי: 'אם זה לא פשע שנאה, אני לא יודע מה זה פשע שנאה'", אמר הרב הרץ לחדשות VIN. הרב הרץ ואשתו גרים בשכונת Inwood במשך שמונת החודשים האחרונים, והם המשפחה החרדית היחידה המתגוררת באזור.

"הנערים לא לקחו דבר מבתים אחרים סמוכים", ציין הרב הרץ. "למרות שאנו לא יודעים את הכוונות של אלה שלקחו את המזוזות, יש מספיק רמזים לכך שמדובר על רקע שנאה".

הרב הרץ הגיש תלונה במשטרה בתוך חצי שעה מאז שהבחין במעשה. לדבריו, בתחילה הבלשים בתחנה המשטרה ה -34 דחו את טענותיו והגדירו את המקרה כ"אירוע גניבת רכוש", אבל לאחר התערבות אנשי ציבור, המשטרה לקחה את העניין ביתר-רצינות ופתחה בחקירת המקרה.

המשטרה חוקרת את האירוע כפשע שנאה, כפי שהתקבל לאחר בדיקת dna מהזירה. הרב הרץ אמר הוא ורעייתו מתייחסים לגניבה כדבר מדאיג ביותר.

"אשתי אמרה לי לאחר האירוע ביום ראשון בלילה: 'אף פעם לא חשתי בעבר את ההרגשה של קרבן פשע שנאה', אמר הרב הרץ. במסיבת עיתונאים שנערכה מול ביתו של הרב הרץ, חבר בית המחוקקים קווין רייט המתמודד על מושב בקונגרס במחוז 13 מטעם Inwood, גינה את המעשה וכינה אותו "מעשה וונדליזם אנטישמי".

"אנחנו כאן כדי לדחות מעשים שפלים אלה, וכדי לוודא שיותר לא יישנו", אמר רייט.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.