מערכת COL | יום ל' אדר א ה׳תשע״ו 10.03.2016

הקהילה שעשתה היסטוריה: הרב הבלין מסכם מסע ● מיוחד

חמישים וחמישה אברכים, תושבי קריית ליובאוויטש רמת שלמה בירושלים, סיכמו בתחילת השבוע את מסע ה'הקהל' הגדול לחצרות קודשנו, שהותיר עליהם רושם כביר ● איך נולד המיזם, מה היו ההכנות, איך ניצלו את הזמן ואלו רגעים מרגשים נצרבו בזכרונו? ● הרב יוסף-יצחק הבלין, רב קהילת חב"ד ברמת שלמה, מסכם את המסע בראיון מיוחד ל-COL ● מגזין שישי  מסע הקהילה ברמת שלמה
הקהילה שעשתה היסטוריה: הרב הבלין מסכם מסע ● מיוחד
למעלה: חברי הקהילה בתצלום קבוצתי. למטה: הרב יוסף-הבלין (צילום ארכיון: מאיר דהן)
כתב COL

מי שעמד ביום רביעי בשבוע שעבר ממול חזית הבניין '770' ברמת שלמה בירושלים, יכל לשפשף את עיניו בתדהמה: בסתם יום-של-חול, עשרות חסידים רוקדים ושרים בהתלהבות גדולה, לפני העלייה לאוטובוס שיקח אותם לטיסה אל הרבי. ממש כמו 'בימים ההם', כשחסידים היו רוקדים ליד מדריגות המטוס בשדה התעופה...


רגע לפני שעלו על האוטובוס לשדה התעופה, ריקוד חסידי ליד 770 ברמת שלמה

כבר בשבת קודם, הורגשה אווירה מיוחדת בקהילה: השבת הוגדרה כ'שבת-הכנה' לפני הנסיעה בסימן 'הקהל' לרבי, נערכו התוועדויות חסידים, והקהילה כולה הרגישה שותפה למסע. הרב יוסף יצחק הבלין, רב הקהילה ויוזם המסע, מסכם את המסע בראיון מיוחד.

"הצלחה למעלה מהמשוער"

"היה זה מה שמוגדר 'אירוע מכונן', ההצלחה הייתה למעלה מהמשוער", אומר הרב הבלין, "המיוחד במסע שהוא היה 'כולו קודש' והוקדש אך ורק רק לשהייה אצל הרבי. הלו"ז הצפוף והעשיר בתוכנו לא הותיר זמן נוסף לעניינים גשמיים, ורק כלל שיעורי תורה וחסידות, תפילות, וביקורים, ומיד לאחר מכן נסענו חזרה לשדה התעופה", מספר הרב הבלין, כשההתרגשות מהמסע ניכרת עדיין בקולו. "יש מקורבים שאמרו לי שכלל לא ביקרו בניו-יורק"...

ה'קבוצה' נערכה היטב מראש. מעבר להתארגנות הלוגיסטית שירדה עד לפרטים הקטנים, הייתה גם היערכות רוחנית ראויה. "הקבוצה השתתפה בכל הסדרים הצפופים - החל מהשתתפות בסדר חסידות ב-7:00 בבוקר לאחר מקווה. כך בכל יום מימי המסע", ממשיך לספר הרב הבלין. "הכינו תכנית לימוד של כל שיעורי החת"ת והרמב"ם של ימי המסע, כולל מאמרי חסידות ותכניה מתי לומדים כל דבר.

"השיא היה בשבת. אחרי תפילת שחרית של שבת, ישבו כולם עד מנחה, התעוררו, רקדו ושמחו. הרב חיים ברוך הלברשטאם, קם ואמר בהתרגשות: 'אני נמצא כ-20 שנה בשבתות באוהל הק'. מעולם לא זכרתי שבת כזו!'".

במה היה ה'קאך' בהתוועדות, ובכלל בכל המסע?

"כתוב על 'ויקהל משה' שהיה זה למחרת יום הכיפורים. הרבי מסביר שעניין ה'ויקהל' הפעולות נעשות למחרת, כלומר שעיקר הדגש צריך להיות על איך לוקחים את הקדושה של היום הנעלה ביותר, ומורידים אותה למעשה בפועל, לימי החולין. כך אצלנו, ההתרגשות מהמסע גדולה מאוד, השאלה איך מורידים אותה למעשה בפועל? היו דיונים והצעות איך עושים את זה, כולם היו בנכונות מלאה. נקווה בע"ה שהמסע יפעל גדולות ונצורות, הגיבוש והאחדות היו ממש להפליא".

מה בעצם, הביא אתכם לארגן את המסע, ומה היה מיוחד בו?

"הרבי רצה שיהיה 'הקהל', זה בפשטות. עוררתי על העניין, וזה 'תפס' את הקהילה, מאוד התעוררו. שבת קודם היתה 'שבת הכנה' עם אווירה מאוד מיוחדת. גם השמחה והריקודים לפני הנסיעה מ-770 ל-770 (מ-770 ברמת שלמה, ל-770 אצל הרבי) רקדו "צאתכם לשלום" במשך חצי שעה לפני שעלו לאוטובוס, וזה הותיר רושם.

"אחד המשתתפים סיפר, שאחותו המתגוררת בקראון הייטס אמרה לו: 'אנחנו מקנאים בכם, שאתם מצליחים להחדיר בילדים את ההתלהבות בנסיעה לרבי'.

"הרבי קבע ש'הקהל' יש גם בזמנינו. בבית המקדש במוצאי שביעית בסוכות המלך היה מכנס את העם "לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ, וְיָרְאוּ אֶת-ה' אֱלֹקֵיכֶם, וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (ספר דברים פרק ל"א י'-י"ג) הרבי הדגיש שהמטרה היא ויראו את ה', - גם כשאין מלך, והרבי הוסיף עוד, שזה לא רק בסוכות, אלא למשך כל השנה. היו גם רמזים שהרבי נחשב כמלך לעניין הזה.

"אחד החסידים, מזקני אנ"ש, נכנס פעם ליחידות אצל הרבי, יחד עם בני משפחתו. הרבי דן בנושא 'הקהל', על מי יש חלות המצווה, על המלך או על העם. היה מובן מדברי הרבי שהחלות היא על המלך. החסיד אמר, שאם כך, שהרבי ישלם את הכרטיסים של הטיסה... וכך אכן היה: הרבי מימן את הכרטיסים באותה עת. את הסיפור הזה סיפרתי לאנשי הקבוצה, בטענה שאין להם מה לדאוג על ההוצאה הכספית הגדולה, כי 'הרבי ישלם!...'


צפו בוידאו של קבוצת 'הקהל' -רמת שלמה ליד 770

היו רגעים מרגשים במיוחד?


"כל אחד ו'ההרגש' שלו. אציין את ה'קאך' הגדול, כשכולם קמים מוקדם בבוקר ולומדים חסידות. וגם בעניין האוהל הק, היה אפשר לחוש איך בדחילו ורחימו מתכוננים להיכנס לד' אמות. א' שח לי על התפעלותו מהתוועדות, כיצד כל הקבוצה, כ-60 איש, נמצאת בתוך ההתוועדות והשמחה פורצת גדר, כשקמו לרקוד על הספסלים. היה זה מחזה מיוחד".

על רגע מיוחד נוסף, שהתרחש בדרך, מספר הרב הבלין: "בהלוך עצרנו לחניית ביניים במוסקבה, שם אירח וקיבל אותנו רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר. הודינו לו מקרב לב על קבלת הפנים החמה ועל הסיור המיוחד שערך לנו במוסקבה. למרבה הפתעתינו הוא הודה לנו חזרה, על שעוררנו אותו לערוך גם הוא בקהילתו 'הקהל' דומה! הוא הודה לנו חזרה על ההתעוררות ועל הרוח המיוחדת שהבאנו איתנו".



נסעתם בוודאי פעמים רבות לרבי. מה הפעם היה שונה?

"לאחרונה הייתי 3 פעמים אצל הרבי. כשאתה בא עם ציבור גדול – ההרגשה אחרת לגמרי. המיוחד של המסע, כמו שציינתי, שהיה 'כולו קודש'. הגענו ביום חמישי וכבר בראשון חזרנו. דיברנו הרבה איך 'לקחת' מהמסע לחיי היום-יום.

"בסיום המסע, ניגש אליי אברך ובפיו סיפור: הוא נכנס לאוהל, וקיבל החלטה טובה שבכל בוקר ילמד חסידות. הוא הרהר במחשבתו: איך אני מבצע דבר כזה, ללמוד לבד חסידות כל יום? והנה הוא יוצא החוצה, ומולו הולך חבר קהילה אחר, ומציע לו: "אולי נקבע חברותא ללימוד חסידות?..."

הרב יוסף יצחק הבלין, מדגיש בסיום השיחה את המסירות של חברי הקהילה לארגון המסע על כל פרטיו, הגשמיים והרוחניים, ומציין במיוחד את ר' דובי סגל, ש"עבד קשה" בארגון כל הפרטים, והרבה מהצלחת המסע בזכות הירתמותו, יחד עם אחרים, מתוך מסירות גדולה.

"ה' יעזור שכמו שב'הקהל' המטרה היא 'ויראו את ה', כך שיהיה המשך טוב בקהילה, המשכת התעצמות בגשמיות וברוחניות, ונזכה תיכף ומיד לגאולה השלימה", מסכם הרב הבלין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.