מערכת COL | יום כ"ח אדר א ה׳תשע״ו 08.03.2016

שליח חב"ד קיבל את האדמו"ר מסאטמר והעניק לו מאמרי הרבי

במסגרת ביקורו של כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בארץ הקודש, הוא שוהה ביממה הקרובה בוילה מפוארת של הנגיד ר' מאיר גורביץ ביישוב היוקרתי סביון ● הבוקר, הוזמן שליח הרבי ליישוב הרב שמואל ביסטריצקי לפגישה מיוחדת עם האדמו"ר ולתפילת שחרית שהתקיימה בבית הכנסת המרכזי ● במהלך הפגישה העניק השליח את הספר הטרי שהגיע ממכבש הדפוס, ספר המאמרים לחג הפורים הכולל את כל מאמרי הרבי שנאמרו בחג זה ● האדמו"ר התרגש לקבל את הספר, הפליא במעלת תורתו של הרבי, ואף חשף היכרות אישית עם אביו של השליח, הגה"ח הרב לוי ביסטריצקי ע"ה ● סיקור מלא ותיעוד מצולם  שליח חב"ד קיבל את האדמו"ר מסאטמר
שליח חב
שליח חב"ד בסביון הרב שמואל ביסטריצקי, מקבל את פני האדמו"ר מסאטמר, בדרכו לבית-הכנסת המקומי, שם התפללו תפילת שחרית (צילומים: שניאור שיף, COL)

בשעת בוקר מוקדמת של יום שלישי, ניכרה תכונה במרכזו של היישוב היוקרתי סביון במרכז הארץ, כאשר פמליית כ"ק האדמו"ר מסאטמאר הרה"צ רבי אהרון טייטלבוים שליט"א הגיעה לתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי.

את פניו של האדמו"ר קיבל שליח הרבי ליישוב הרב שמואל ביסטריצקי שיחי', שאף טרח ודאג מראש לסידורים נאותים לרווחת האדמו"ר ומלוויו השוהה במקום במסגרת ביקורו המיוחד בארץ הקודש, לרגל שמחות משפחתיות ומסע חיזוק במוסדותיו ובקרב חסידיו הרבים.

הרב ביסטריצקי סקר בקצרה את הפעילות המתקיימת ביישוב במסגרת בית חב"ד, ואת מפעלותיו במסגרת הפצת התורה והיהדות במאור פנים ברחבי הארץ והעולם, בסדרת ספרי ההלכה והנפקת אמצעי המחשה ויזואליים לקרב את לב בני ישראל לאביהם שבשמים, ולחזקם בקיום התורה והמצוות.

בתור תשורה מיוחדת לאורח הדגול שבא בשערי היישוב, הגיש השליח לאדמו"ר את הספר החדש שי"ל בימים האחרונים ספר המאמרים "תורת מנחם – מועדים – חג הפורים", בו מרוכזים כל מאמרי החסידות שאמר הרבי במשך שנות נשיאותו בהתוועדויות חג הפורים.

האדמו"ר התעניין במלאכת ההוצאה לאור של תורת הרבי, שנמשכת גם 24 שנים אחרי שכבר לא זוכים לשמוע מפה קודשו דברי תורה וחסידות, והרב ביסטריצקי הסביר בנועם כי אכן מפעים לראות איך דברי תורתו של הרבי, הרחבה מני ים ומשתרעת על פני כ-300 כרכים של שיחות קודש, מאמרי חסידות, אגרות קודש, הדרנים על הש"ס, רשימות, ועוד, ממשיכה לצאת לאור וגם דברים חדשים שלא פורסמו עדיין מעולם בדפוס.

חג הפורים היה מהמועדים המיוחדים אצל הרבי, כאשר אלפים הצטופפו לשמוע את דברות קודשו, ובשנים הראשונות כשצר המקום היה ב-770 נשכרו אולמות שונים בשכונות הסמוכות לקראון הייטס, לשם נאספו חסידי חב"ד, חסידים ואנשי מעשה מכל החוגים והחצרות. והתבשמו מפנינים יקרים, כטוב לב המלך ויצא סוד, סודות עמוקים ונשגבים.

מכון ההוצאה לאור 'ועד הנחות בלה"ק' בניהולו של הרב חיים שאול ברוק, עשה מלאכה חשובה בליקוט 50 המאמרים שאמר הרבי במשך שנות נשיאותו, ומגיש אותם בספר מהודר, כולל תוכן ענינים ומראה מקומות הערות וציונים המעטרים את מאמרי החסידות.

האדמו"ר מסאטמאר שהינו נין ונכד של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, וידוע כמי שמחזק את לימוד תורת החסידות ואף מונחים על שולחנו דרך קבע, קיבל בהוקרה את הספר והודה על כך בחום. הוא סיפר שהכיר את אביו של השליח, הגה"ח הרב לוי ביסטריצקי ז"ל מגדולי רבני חב"ד ורבה של עיר הקודש צפת, לא רק דרך ספרי ההלכה שחיבר וכתב, אלא באופן אישי עקב מלחמתו הנחרצת לשמירת חומות הכשרות, בעיר הקודש בגליל ובכל רחבי הארץ במסגרת רבנותו, והפליא מאוד בדבר.

כמו כן התעניין בבני המשפחה המורחבת לבית ביסטריצקי, מהם גם חסידי סאטמאר שנודעים בזכות מעשי הצדקה והחסד, ובמיוחד חיזוק הטהרה בישראל, על ידי תמיכה בבניית מקוואות טהרה ברחבי תבל. כן סיפר על היכרותו עם כמה משלוחי הרבי, ומהם בתי חב"ד בהם מבקר במסגרת מסעותיו, והפליא במעלת עבודתם הקדושה של תלמידי ושלוחי הרבי, המרבים תורה וקדושה בפינות נידחות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.