מערכת COL | יום כ"ח אדר א ה׳תשע״ו 08.03.2016

"לאחד את השונים": קהילת חב"ד בגבעת מרדכי שבתה בטבריה

כעשרים וחמש משפחות מקהילת חב"ד ומקורבי בית חב"ד גבעת מרדכי רמת בית הכרם בראשות השליח הרב יעקב סלונים התאחדו לשבת אחדות וכינוס הקהל תחת הכותרת: "הקהל - לאחד את השונים" ● המסע החל ביום שישי בהשתטחות על קברי צדיקים בצפון, ובשבת שהתה הקבוצה בטבריה, עם מיטב הרבנים והמרצים, בשבת מרוממת של 'הקהל' ואחדות  סיקור, תמונות

כעשרים וחמש משפחות מקהילת חב"ד ומקורבי בית חב"ד גבעת מרדכי רמת בית הכרם בראשות השליח הרב יעקב סלונים התאחדו לשבת אחדות וכינוס הקהל תחת הכותרת: "הקהל- לאחד את השונים".

הקבוצה יצאה ביום שישי בבוקר לכיוון טבריה, עם הגעת האוטובוס לעיר, עצרו לתפילה ואמירת תהלים בקבר רבי מאיר בעל הנס, משם המשיכו לתפילה בקבר הרמב"ם ובקברי התנאים הקבורים בסמוך.

במרכז מורשת הרמב"ם הסמוך סיירו במוזיאון והאזינו להרצאה מרתקת על מורשתו ועצותיו של הרמב"ם בכל תחומי החיים היהודיים, בפרט לאור תקנתו של הרבי בלימוד הרמב"ם.

לאחר התפילות בקברי הצדיקים בעיר, התקהלו האורחים האנשים הנשים והטף לשייט מרענן בספינת לידו, על ימה של טבריה, לקול צלילי מוזיקה חסידית ברוב שירה זמרה וריקודים סוחפים, עד שאפי' השחפים העומדים ממעל והדגים מתחת, הצטרפו צייצו וסובבו את הספינה בקולות צוהלים...

*

עם הגיעם למלון והליכה בצוותא למקווה ולאחר הכנה והדלקת הנרות צעדו קבוצת הגברים לבית חב"ד המרכזי בעיר בראשות הרב יוסף קרמר לתפילות ליל שבת.

בפני קהל הנשים במלון הרצתה בטוב טעם וחן חסידי הרבנית בריינדי לבנוני תחי' משלוחות הרבי לעיר וסגנית מנהלת התיכון בעיר בנושא: "על החצי או השלם בזווית הנשית"

לילדים ערכו במהלך השבת השלוחות הצעירות בנות משפחת סלונים תוכניות ופעילות חוויתית
את סעודת ליל שבת, ליווה ראש ישיבת חב"ד בטבריה הרב ברוך לבנוני בדברים ערוכים מרתקים ומשובבי נפש בנושא: "כשמאוחדים שמחים" בליווי סיפורים מהרבי וחוויות אישיות המתובלים בסיפורי חסידים.

את דבר הקהילה התכבד בדברי תורה בבינה ובהשכל הפרופסור הרב צבי מלאכי שיחי' בנושא: "ההבדל בין קהל לעדה?"

לאחר הסעודה שלוותה בשמחה וריקודים וניגוני דבקות חסידיים, ישבו הקהל עמוק לתוך ליל שבת לעונג שבת מרתק עם יו"ר וועד הקהילה ר' עמי פייקובסקי שיחי' והרב לבנוני בסיפורים וחוויות מיוחדות על עוצמת ההשפעה בפעילות הפצת המעיינות באופן של חוצה ממש, וסיפורי מופת על פגישות והוראות אישיות מרגשות עם הרבי והלימוד מכך על הצורך באמונה ברורה ואיתנה בדברי הרבי ובחובה להיות חדורים בהתקשרות לרבי ומבצעיו הק' ובפרט לאחרי ז"ך אדר.

בבוקר השכם לאחר טבילה במקווה וטעימת בוקר, התקהלו כולם לאמירת תהלים של שבת מברכים בציבור, יש מן האורחים שזו להם הפעם הראשונה שסיימו את כל ספר התהלים בשבת מברכים ובפרט עוד קודם התפילה.

לאחר התפילה, ישבו לסעודת שבת עם השליח הרב צבי זלמנוב המשפיע בישיבת חב"ד בטבריה שבא ממרחקים להתוועד עם הקהל וביאר בטוב טעם ע"פ שיחות הרבי כיצד עם ישראל הוא עם אחד למרות שהוא מפוזר ומפורד ובפרט לאור לימוד החת"ת בימים אלו ע"פ המבואר בפרק ל"ב בתניא העוסק באהבת ואחדות ישראל.

במהלך הסעודה כיבד את הקבוצה בנוכחתו שליח הראשי לטבריה הרב יוסף קרמר שתיאר בכלי ראשון את ההתייחסות של הרבי לעם ישראל וסיפר על הוראותיו הק' לקבוצת השלוחים לאוסטרליה ששהו בארץ ולוו ע"י הפרטיזן ר' זושא וילימובסקי ע"ה לקיים השליחות במסירות חסידית לרבי.

את דבר הקהילה מסר בחיות חסידית חבר וועד הקהילה הד"ר ר' יקיר קאופמן שיחי' בושא: להקהיל את הגוף עם הנפש", כיצד השמחה משפיעה על אריכות חייו ואיכות חייו של האדם .

כמו"כ נאמרו במהלך התוועדויות השבת דברי תורה וחסידות מפי חברי הקהילה היקרים ר' עוזי גרינשפן ר' שלמה המר שיחיו על הפרשה ועל השפעתה של תורת הרבי והחסידות עליהם ועל משפחתם.

לאחר מנוחה קצרה וטיול אל מול נוף פנורמי של ים כנרת, התאספו הנשים לדבר תורה מפי הגב' בתיה מלאכי בנושא: ההתבטלות של אסתר להתנשאות של ושתי לאחר מכן ישבו במעגל להקהל של פעילות חברתית בנושא השמחה בהנחיית השליחה הגב' נחמה סלונים תחי' וחברת הקהילה הגב' תמר קאופמן.

לאחר תפילת מנחה, התיישבו הגברים, סביב שולחנות במרפסת המלון המשקיפה על פני הים, לסדר ניגונים שהשתלב בנוף קרני השמש השוקעת המאיר את גלי הים השקט, השכנים מסביב למלון, פתחו את החלונות והמרפסות והאזינו בערגה לקול ניגוני הדבקות החסידיים, אותם לא שומעים בכל שבת באזור.

לאחר תפילת ערבית הבדלה והתארגנות, התיישבו הקהל לסעודת דוד מלכא משיחא עם הרב הראשי לגליל התחתון הרב יוסף רוזנבלט שריתק את הקהל בשיחה בנושא: " מתקהלים לקראת הגאולה - רועה אחד יהיה לכולם" הרב רוזנבלט ביאר את הפטרת הפרשה המדברת על מלכי ישראל ועורר את הציבור לקבלת החלטות טובות בהתחזקות באמונה אמתית בהתגלות המשיח וביאת הגאולה.

התמימים החסידיים יצחק מלאכי ובנימין קאופמן הרקידו את הקהל בשירה וזמרה כיאה לחודש אדר, בליווי כלים שהביאו עמם מירושלים...

***

את הדרך חזרה עשתה הקהילה בהתרוממות רוח עילאית ובסיפורי חוויות מרוממות וקבלת החלטות טובות, לבוא ולהשתתף בשיעורי תורה וחסידות ולהוסיף עוד שיעורים ולהשפיע ולהתקהל עם היהודים הסובבים להוספה בתורה מצוות ויראת שמיים.

לאחר עצירה לתפילה בקבר הרשב"י במירון, חזרה קהילת חב"ד לגבעת מרדכי בשעות הקטנות של מוצ"ש, כשבדרך הן בהלוך והן בחזור מסכי האוטובוס מקרינים מראות קודש מהרבי ומסיפורי מופת חסידיים על הרבי בנושא אהבת ישראל ואחדות ישראל מתאים לשנת הקהל.

אכן כפי שסיכמה זאת אחת ממשתתפות השבת "השבת הזו הטעינה את משפחתנו באנרגיה חיובית של אהבה ושמחה חסידית אמתית לתורה ומצוות והעניקה משמעות ואושר לחיינו".

כל המשתתפים ציינו את הרב סלונים רב הקהילה וזוגתו תחי' על ההשקעה במהלך כל השנה ובפרט על הארגון הנפלא והמוצלח בהפקת השבת עם חב"ד והמחשבה על כל פרט ופרט והדאגה לצורכי כל איש ואשה ילד וילדה ממשתתפי השבת להנאתם הגשמית והרוחנית כאחד, כאיש אחד ובלב אחד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.