מערכת COL
|
יום כ"ז אדר א ה׳תשע״ו
07.03.2016
גרנד צ'ירוקי – סוף סוף Jeep
אחרי תקופה ארוכה שאנו בוחנים רכבי שטח וסתם יצירות מחופשות, יצאנו לבדוק את המקור, את ממציא הז'אנר, היצרן האמריקאי, זה שבאמת קוראים לו.Jeep
מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
שמואל מתן.
בשנה האחרונה נבחנו כאן לא מעט רכבי שטח כמו הפאג'רו, הלנד קרוזר והרקסטון. הפעם הגיע תורו של הנציג האמריקאי בחבורה, הגרנד צירו'קי. שהגיע עם אורך ורוחב מכובדים כיאה למקובל בארצו של הדוד סם ומצויד במרחבים ואיבזור של מחלקת יוקרה.
בבואנו לבדוק את הגרנד צ'ירוקי שמנו למטרה לבדוק שני פרמטרים. הראשון הוא ההתייחסות לנסיעה יומיומית מתוך הבנה שגם מי שמעוניין לבקר בשטח מעת לעת, נמצא רוב הזמן על הכביש הסלול והשני הוא נסיעה בשטח.
כמו בפעם הקודמת בדקנו גם הפעם באתר "חלומות שטח" את מועדי הטיול של מועדון הש"ש (טיולי שטח למשפחות שומרות שבת) ואכן מצאנו מידע על טיול שטח המשלב ביקור בקברי צדיקים בגליל העליון ומקוואות עתיקים.
ביחס למחירם של רכביSUV יש לגרנד צ'ירוקי יתרון בזכות גירסת בסיס מכובדת שמוצעת ב- 318.000 ₪. עליה ניתן להוסיף אביזרים רבים, מיתלי אוויר ומנוע דיזל חזק. מחירו מאמיר גם מעל חצי מיליון ₪.
לקח לי יומיים לעכל את הגודל של ה Jeep הזה... הוא גם הגיע בצבע שחור שהדגיש את היוקרה שלו ויחד עם פנסי הלד המרשימים הוא נותן הופעה רבת רושם.
מבפנים תקבלו את כל הטוב (כמעט) שיש בעולם הרכב, כורסאות עור בצבע בהיר שמתכווננות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לילה שמתחבאת בכל ידית או מחזיק כוסות, עיצוב תא נוסעים מקורי ומרשים, ידית הילוכים שנראה כאילו נלקחה מעולם התעופה והנדסת אנוש טובה. מסך המולטימדיה מסונכרן היטב עם המתגים שמתחתיו ובסה"כ מערכת המולטימדיה מקבלת ציון טוב מאד.
חלון השמש הכפול משרת גם את הנוסעים מאחור ובימים פחות חמים זו חוויה מענגת, גם מאחור הכל מצופה עור משובח ויש ידית באמצע לכוסות וכו', רצפת התא כמעט שטוחה ויש מקום אמיתי ל- שלשה נוסעים ואפילו שני כניסותUSB . יש גם חימום למושבים ופתחי מיזוג, רק חבל שמיקום כל המתגים האלו נמצא סמוך לרגלי הנוסע האמצעי שהצליח לפעיל את החימום במושבים שוב ושוב וגרם לצווחות אימה של הילדים בכל פעם שהם הרגישו את המושב שלהם מתחמם... בנוסף לא ניתן לכבות את פתחי המזגן מאחור.
תא המטען ענק, שטוח וגבוה וממש כיף להעמיס בו כל מה שצריך. בעצם היותו ג'יפ הוא גבוה ויהווה אתגר לנמוכים.
יש מדינה אחת בעולם שלשמחתנו לא השלימה עדיין עם גזרת המנועים הקטנים. כמקובל בארה"ב תחת מכסה המנוע הענק שוכב מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר, שמונה הילוכים המספק 282 כ"ס. יש לו מספיק כח כדי להאיץ את הדבר הזה תוך תשע שניות ובהחלט יש לו עוצמה! אם נשווה את זה למתחרים בסגמנט, הגרנד צ'ירוקי לוקח את ההובלה ללא תחרות. רק לשם השוואה מוביל הקבוצה "הלנד קרוזר" נמכר בישראל עם מנוע דיזל עם 177 כ"ס בסה"כ.
08:30 בבוקר אנו מתייצבים בנקודת המפגש. אלי בן ארי מ"חלומות בשטח" כבר מחכה עם שתיה חמה ורוגעלך (הכל בד"ץ ...) והחברים למסע מתאספים לאט לאט. האווירה נפלאה ומזכירה קצת בתי חב"ד בחו"ל, ללא דעות קדומות או מחיצות אחרות. חלקם מזהים את החבדניק ומניחים תפילין ליתר ביטחון... תדרוך קצר ויוצאים.
יוצאים לדרך, הגרנד צ'ירוקי מרגיש בינתיים בבית והתחושה טובה. למרות כל מיני בורות ומהמורות הגי'פ שלנו שועט וצובר מהירויות כביש גם בשטח, רק שענני האבק שמייצרת הנסיעה הזו בשטח מחסלת כל סיכוי לראות את השיירה מאחור... תוך חצי שעה הפך הג'יפ שלנו משחור מבריק ללבן בוהק...
גם הפעם למדנו עד כמה אנו לא מכירים את ארצינו ואפילו מקומות כמו צפת הצליחו להפתיע אותנו עם נוף בלתי מוכר ואתרים שמעולם לא ידענו על קיומם כמו מערת אביי ורבא וכדו'.
אחרי שעתיים מחליט אלי שהגיע הזמן לעבוד קשה, אנו מתחילים לטפס ברמת העבירות, מרימים את מתלי האוויר למקסימום (תוספת של 10.000 ₪), כך שמרווח הגחון עומד כעת על כמעט 28 ס"מ מרשימים ומעבירים את החוגה למצב סלעים (ישנם ארבעה מצבים ) מרגע לרגע האתגרים הופכים למוחשיים יותר, כפות הידיים מזיעות מהמתח, ואלי יורד לכוון את השיירה ונוסך בנו בטחון. מידי כמה דקות אנו מגלים מקוואות מים, עוצרים מצטלמים וממשיכים. רוב הקבוצה הגיעה עם לנד קרוזרים וההשוואה מתבקשת. הגרנד צ'רוקי השיל מעליו לפני מספר שנים את הסרן החי, מה שהפך אותו לרכב כביש מוצלח יותר אבל מול הלנד קרוזרים שעוברים כל מכשול בזלזול, הגרנד צ'ירוקי קצת מתעכב מאחור ועובר את אותם מכשולים בהמון זהירות והכוונה.
אחרי השעה 16:00 אנחנו נפרדים לשלום, בשעה שאני שומע את הנהמה העייפה של מנועי הדיזלים מאחורי, פורץ קדימה הJeep שלנו ביללה עליזה של מנוע שש צילנדרים ומשאיר הרבה אבק (בפעם השנייה היום...) לכולם מאחור.
הדרך מצפון פקוקה מאד ומשאירה לנו המון זמן לסכם לעצמינו את היומיים הללו. אם אתם אנשי שטח קשוחים אתם בטח לא מתיישבים לקרוא את הסיכום שלנו, אבל רוב האנשים שכן מתעניינים ב SUV , חיים את רוב חייהם על הכביש וככזה אין לנו שום התלבטות מי יותר טוב. מנהגי הכביש שלו, רמת האיבזור, העיצוב החיצוני עדיפים בהרבה על כל רכבי השטח שבחנו עד היום. את אתם מחפשים אריה בשטח, תחפשו במקום אחר!
לאתר חלומות שטח
בשנה האחרונה נבחנו כאן לא מעט רכבי שטח כמו הפאג'רו, הלנד קרוזר והרקסטון. הפעם הגיע תורו של הנציג האמריקאי בחבורה, הגרנד צירו'קי. שהגיע עם אורך ורוחב מכובדים כיאה למקובל בארצו של הדוד סם ומצויד במרחבים ואיבזור של מחלקת יוקרה.
בבואנו לבדוק את הגרנד צ'ירוקי שמנו למטרה לבדוק שני פרמטרים. הראשון הוא ההתייחסות לנסיעה יומיומית מתוך הבנה שגם מי שמעוניין לבקר בשטח מעת לעת, נמצא רוב הזמן על הכביש הסלול והשני הוא נסיעה בשטח.
כמו בפעם הקודמת בדקנו גם הפעם באתר "חלומות שטח" את מועדי הטיול של מועדון הש"ש (טיולי שטח למשפחות שומרות שבת) ואכן מצאנו מידע על טיול שטח המשלב ביקור בקברי צדיקים בגליל העליון ומקוואות עתיקים.
ביחס למחירם של רכביSUV יש לגרנד צ'ירוקי יתרון בזכות גירסת בסיס מכובדת שמוצעת ב- 318.000 ₪. עליה ניתן להוסיף אביזרים רבים, מיתלי אוויר ומנוע דיזל חזק. מחירו מאמיר גם מעל חצי מיליון ₪.
לקח לי יומיים לעכל את הגודל של ה Jeep הזה... הוא גם הגיע בצבע שחור שהדגיש את היוקרה שלו ויחד עם פנסי הלד המרשימים הוא נותן הופעה רבת רושם.
מבפנים תקבלו את כל הטוב (כמעט) שיש בעולם הרכב, כורסאות עור בצבע בהיר שמתכווננות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לילה שמתחבאת בכל ידית או מחזיק כוסות, עיצוב תא נוסעים מקורי ומרשים, ידית הילוכים שנראה כאילו נלקחה מעולם התעופה והנדסת אנוש טובה. מסך המולטימדיה מסונכרן היטב עם המתגים שמתחתיו ובסה"כ מערכת המולטימדיה מקבלת ציון טוב מאד.
חלון השמש הכפול משרת גם את הנוסעים מאחור ובימים פחות חמים זו חוויה מענגת, גם מאחור הכל מצופה עור משובח ויש ידית באמצע לכוסות וכו', רצפת התא כמעט שטוחה ויש מקום אמיתי ל- שלשה נוסעים ואפילו שני כניסותUSB . יש גם חימום למושבים ופתחי מיזוג, רק חבל שמיקום כל המתגים האלו נמצא סמוך לרגלי הנוסע האמצעי שהצליח לפעיל את החימום במושבים שוב ושוב וגרם לצווחות אימה של הילדים בכל פעם שהם הרגישו את המושב שלהם מתחמם... בנוסף לא ניתן לכבות את פתחי המזגן מאחור.
תא המטען ענק, שטוח וגבוה וממש כיף להעמיס בו כל מה שצריך. בעצם היותו ג'יפ הוא גבוה ויהווה אתגר לנמוכים.
יש מדינה אחת בעולם שלשמחתנו לא השלימה עדיין עם גזרת המנועים הקטנים. כמקובל בארה"ב תחת מכסה המנוע הענק שוכב מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר, שמונה הילוכים המספק 282 כ"ס. יש לו מספיק כח כדי להאיץ את הדבר הזה תוך תשע שניות ובהחלט יש לו עוצמה! אם נשווה את זה למתחרים בסגמנט, הגרנד צ'ירוקי לוקח את ההובלה ללא תחרות. רק לשם השוואה מוביל הקבוצה "הלנד קרוזר" נמכר בישראל עם מנוע דיזל עם 177 כ"ס בסה"כ.
08:30 בבוקר אנו מתייצבים בנקודת המפגש. אלי בן ארי מ"חלומות בשטח" כבר מחכה עם שתיה חמה ורוגעלך (הכל בד"ץ ...) והחברים למסע מתאספים לאט לאט. האווירה נפלאה ומזכירה קצת בתי חב"ד בחו"ל, ללא דעות קדומות או מחיצות אחרות. חלקם מזהים את החבדניק ומניחים תפילין ליתר ביטחון... תדרוך קצר ויוצאים.
יוצאים לדרך, הגרנד צ'ירוקי מרגיש בינתיים בבית והתחושה טובה. למרות כל מיני בורות ומהמורות הגי'פ שלנו שועט וצובר מהירויות כביש גם בשטח, רק שענני האבק שמייצרת הנסיעה הזו בשטח מחסלת כל סיכוי לראות את השיירה מאחור... תוך חצי שעה הפך הג'יפ שלנו משחור מבריק ללבן בוהק...
גם הפעם למדנו עד כמה אנו לא מכירים את ארצינו ואפילו מקומות כמו צפת הצליחו להפתיע אותנו עם נוף בלתי מוכר ואתרים שמעולם לא ידענו על קיומם כמו מערת אביי ורבא וכדו'.
אחרי שעתיים מחליט אלי שהגיע הזמן לעבוד קשה, אנו מתחילים לטפס ברמת העבירות, מרימים את מתלי האוויר למקסימום (תוספת של 10.000 ₪), כך שמרווח הגחון עומד כעת על כמעט 28 ס"מ מרשימים ומעבירים את החוגה למצב סלעים (ישנם ארבעה מצבים ) מרגע לרגע האתגרים הופכים למוחשיים יותר, כפות הידיים מזיעות מהמתח, ואלי יורד לכוון את השיירה ונוסך בנו בטחון. מידי כמה דקות אנו מגלים מקוואות מים, עוצרים מצטלמים וממשיכים. רוב הקבוצה הגיעה עם לנד קרוזרים וההשוואה מתבקשת. הגרנד צ'רוקי השיל מעליו לפני מספר שנים את הסרן החי, מה שהפך אותו לרכב כביש מוצלח יותר אבל מול הלנד קרוזרים שעוברים כל מכשול בזלזול, הגרנד צ'ירוקי קצת מתעכב מאחור ועובר את אותם מכשולים בהמון זהירות והכוונה.
אחרי השעה 16:00 אנחנו נפרדים לשלום, בשעה שאני שומע את הנהמה העייפה של מנועי הדיזלים מאחורי, פורץ קדימה הJeep שלנו ביללה עליזה של מנוע שש צילנדרים ומשאיר הרבה אבק (בפעם השנייה היום...) לכולם מאחור.
הדרך מצפון פקוקה מאד ומשאירה לנו המון זמן לסכם לעצמינו את היומיים הללו. אם אתם אנשי שטח קשוחים אתם בטח לא מתיישבים לקרוא את הסיכום שלנו, אבל רוב האנשים שכן מתעניינים ב SUV , חיים את רוב חייהם על הכביש וככזה אין לנו שום התלבטות מי יותר טוב. מנהגי הכביש שלו, רמת האיבזור, העיצוב החיצוני עדיפים בהרבה על כל רכבי השטח שבחנו עד היום. את אתם מחפשים אריה בשטח, תחפשו במקום אחר!
לאתר חלומות שטח
הוסף תגובה
0 תגובות