מערכת COL | יום כ"ו אדר א ה׳תשע״ו 06.03.2016

תוניס: רבנים, שלוחים ויהודי הקהילה רקדו ברחובות העיר

במלאות שנה להירצחו של הק' יואב חטאב הי"ד, בוגר מוסדות החינוך של חב"ד ליובאוויטש בתוניס, הוכנס ספר תורה ע"י בני המשפחה לבית הכנסת בעיר הולדתו ● באירוע השתתפו רבני העיר, שלוחי הרבי מאירופה, ומאות יהודים נרגשים שרקדו ברחובות העיר, מחזה לא שכיח במדינה ● ההקפה השביעית התקיימה באולם בבניין בית הספר היהודי "אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש" שממוקם ב... רחוב פלסטין  דיווח מלא וגלריה
תוניס: רבנים, שלוחים ויהודי הקהילה רקדו ברחובות העיר
האי ג'רבה בתוניס הפך לשם דבר בדברי ימי ישראל, ועד היום מתגוררת שם קהילה יהודית מהעתיקות בעולם. לפי מסורת מקומית יהודים הגיעו לאי עוד בימי שלמה המלך, וכן לאחר חורבן בית ראשון. גם כיום פעילים בשכונות היהודיות כעשרים בתי כנסת, מוסדות חינוך וישיבות.

ספר תורה מיוחד שנכתב בקדושה ובטהרה, על ידי הסופר המומחה הרב מדר שהינו נכד של הרב הראשי לג'רבה בדור הקודם, לעילוי נשמתו של הקדוש יואב חטאב הי"ד, צעיר יהודי שנרצח יחד עם עוד שלושה יהודים בטבח הנורא שהתרחש במרכול הכשר בפאריז בירת צרפת בשנה שעברה.
במסגרת שורה של פיגועי טרור מחרידים, חדר מחבל חמוש למרכול 'היפר כשר' ולאחר שעות של מתח בהם החזיק בני ערובה רבים התגלו ממדי הזוועה, ארבעה יהודים נטבחו באכזריות בעוד הם עורכים קניות לכבוד שבת קודש.

אביו של יואב, המשמש כמנהל מוסדות החינוך 'אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' שהוקמו בידי השליח הבלתי נשכח הרב ניסן פינסון ע"ה, החליט להקדיש את ספר התורה לע"נ בנו שצמח וגדל במוסדות אלו.

אל האירוע המרגש שהתרחש בעיר תוניס עיר הבירה של מדינת תוניסיה, הגיעו ידידים ובני משפחה מרחבי העולם, וכן נציגות מכובדת של רבנים ושלוחים מרחבי אירופה: השליח הרב יוסף יצחק גאראדעצקי מ'לשכת ליובאוויטש האירופאית', המוסד המרכזי שאחראי על ליובאוויטש ומוסדותי' בצרפת ובמדינות צפון אפריקה; השליח הרב יוסף רבה מנהל מוסדות החינוך לבנות 'בית רבקה' ביעערס – צרפת; השליח הרב שמואל פינסון מבריסל – בלגיה, שנולד וגדל בעיר; השליח הרב יוסף וואגעל מלונדון – אנגליה. כן הגיע עם המשלחת המכובדת איש העסקים הנודע מר דוד זאקדון, ידיד קרוב של המשפחה, ובעל חסד וצדקה גדול.

גם עשרות יהודים, מהקהילה היהודית באי ג'רבה עשו את דרכם לעיר (למעלה מ-600 ק"מ!) בכדי להשתתף בשמחה המיוחדת לכבודה של תורה.

שרשרת האירועים החלה בבית משפחת חטאב, הבית בו התגוררו בעבר שלוחי הרבי בעלי מסירות הנפש למדינה הרב ניסן ע"ה ותבלחט"א הרבנית פינסון שתליט"א. ואשר אביו של יואב הי"ד, הרב בנימין שליט"א ממשיך את דרכו של הרב פינסון ע"ה בשליחותו של הרבי ובניהול מוסדות החינוך של הקהילה במקום.

לאחר סיום כתיבת האותיות, בהם התכבדו ראשי ונכבדי הקהילה והאורחים הנכבדים, יצאה התהלוכה בליווי כלי זמר לרחובה של עיר, כאשר המשטרה המקומית מפלסת דרך ומאבטחת את מאות היהודים שפיזזו וכירכרו לכבודה של תורה.

מסורת יהודי תוניס היא שההקפות מתקיימות במספר מקומות, כאשר כל הקפה מתקיימת בנקודה אחרת ברחבי האיזור היהודי. כך עברו השמחים לכבודה של תורה, בין מספר בתים של חשובי הקהילה, בבית הכנסת בשכונה המפורסמת 'לה גולעט', וכן בבית האבות המפורסם של הקהילה היהודית בבניין שנתרם על ידי הג'וינט.

ההקפה האחרונה התקיימה באולם של מוסדות החינוך "אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש", הממוקמים במרכזה של העיר, וכוללים גן ילדים, בית ספר, בית כנסת, ספרייה ומקווה טהרה.

שמו של הרחוב בו ממוקמים המוסדות יכול לעורר אסוציאציות מסויימות – "רו דה פלסטין" רחוב פלסטין, אולם השמחה של היהודים הרקיעה שחקים, ולמרות המבטים של תושבי האיזור, תוך שאבטחה כבידה של כוחות הביטחון מלווה את התהלוכה, רקדו צעירים ומבוגרים מתוך גאווה יהודית, שמחה של מצווה, והכריזו בקול גדול, עם ישראל חי לנצח נצחים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.