מערכת COL | יום כ"ג אדר א ה׳תשע״ו 03.03.2016

ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם ● פרשת ויקהל

כמידי שבוע, אנו מגישים את ממתק לשבת, מאת השליח הרב נחמיה וילהלם - וידאו וטקסט ● הוידאו מוגש באדיבות אתר 'בית-חב"ד'  ממתק לשבת פרשת הקהל
ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם ● פרשת ויקהל
ממתק לשבת

השבוע כמידי חודש קיימנו סדנת מודעות למטיילים צעירים. במהלך הסדנה ניגשה אליי אחת המשתתפות ושאלה אותי, האם באמת הפרטים הקטנים כל כך חשובים לאלוקים? האם באמת משנה לו אם אדליק את האור בשבת? או אחכה דווקא שש שעות אחרי אכילת בשר?

● ● ●

סיפרתי לה על הרב אהרון מוס מאוסטרליה, שיש לו אתר לשאלות ותשובות ביהדות, מישהו מהגולשים שאל אותו את השאלה הזו, והוא לא ענה, כשעברו כמה ימים, כתב לו אותו גולש: ״בדרך כלל אתה עונה מיד, האם עלי להסיק שהפעם אין לך תשובה?״

תשובתו של הרב לא איחרה לבוא ״האמת היא שמיד כשהגיעה השאלה ישבתי לכתוב תשובה, אבל כשהקלדתי את כתובת המייל שלך, בטעות כתבתי ״gmailcom״ ושכחתי את הנקודה באמצע, וכמובן שהמייל לא הגיע ליעדו, כששאלתי את טכנאי המחשבים שלי למה זה חזר והוא אמר לי שזה בגלל הנקודה החסרה.

שאלתי אותו: ״זה לא נראה לך קטנוני להחזיר מייל בגלל נקודה? הרי זה ברור שכוונתי הייתה לג׳ימייל, והוא הסביר לי שבשפת האינטרנט כל נקודה חשובה ובלעדיה המייל לא יעבור, לכן אם אתה רוצה להבין את חשיבות הנקודה באינטרנט -לך תלמד אינטרנט, אם אתה רוצה להבין את חשיבות הנקודה הקטנה ביהדות, את חשיבות הפרטים הקטנים - לך תלמד יהדות!

● ● ●

הסברתי לאותה מטיילת שהקשר שלנו עם אלוקים הוא פריבילגיה מיוחדת ומתנה גדולה! ואך טבעי הוא שכמו שאדם פשוט לא יוכל להיפגש עם המלך ולהתחבק איתו אלא אם כן המלך יחפוץ בכך,  כך גם האפשרות שלנו לקשר עם הקב״ה היא רק בזכות זה שהוא רצה ואיפשר קשר איתנו.

קשר זה מותנה בכך שזה יהיה בדיוק בצורה שהוא ציווה עלינו. הוא נתן לנו את מספרו האישי "613" ואמר לנו שבאמצעות 613 המצוות האלו נוכל להתחבר איתו -  באמצעות כולם יחד ובאמצעות כל פרט ופרט ממצוות אלו. זה החיבוק שלנו עם המלך. לכן דווקא אם נקיים את הסיסמא מבלי להחסיר אות או ספרה אחת יווצר הקשר בצורה הנכונה.

● ● ●

זו בדיוק הנקודה שאנחנו רואים בפרשיות שאנו קוראים בשבועות אלו. אנחנו קוראים על הציווי לבנות משכן ועל הבנייה בפועל. התורה מפרטת על המשכן ועל כל כליו, בדיוק את גודלם וצורתם ומאיזה חומרים הם צריכים להיות, עם הרבה הרבה פרטים שלכאורה לא נראים משמעותיים, משה אומר לעם ישראל על פי ציווי השם, כי גם אם לפעמים כשמסתכלים על התמונה הכללית, לא שמים לב לחשיבות הפרטים, הרי כשמתקרבים נשים לב שכל פרט חשוב, כשאתם הולכים לבנות בית ומשכן להשם, שימו לב לפרטים הקטנים שיבואו לידי ביטוי, לא רק במשכן שתבנו אלא גם בחייכם הפרטיים, וכך תזכו להשראת השכינה בתוככם .

● ● ●

יהי רצון שנזכה לבנות את המשכן בתוכנו ולראות את אלוקים בכל הפרטים הקטנים בחיינו.

שבת שלום!

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.