מערכת COL | יום י"ט אדר א ה׳תשע״ו 28.02.2016

חיסון נגד שפעת: הד"ר החב"די נגד החלטת משרד הבריאות

ד"ר יוסף גיל שחר, רופא, העומד בראש המכון לרפואת הרמב"ם, תוקף בחריפות את ההחלטה הדרמטית של משרד הבריאות לחסן כל תלמיד נגד שפעת ● "הממשלה בחרה בפתרון המיידי והקל ביותר, אבל זה לא פתרון יסודי לבעיה", הוא כותב, "אם היא לא תבוטל - להורים יש זכות לבקש לא לחסן את ילדיהם בחיסון זה חיסון נגד שפעת
חיסון נגד שפעת: הד
ד"ר יוסף גיל שחר על רקע הדיווח החדשותי (צילום רקע: י. בלינקו)
חיים ברון

בסוף-השבוע דווח ב'ידיעות אחרונות' כי 9 מכל 10 ילדים בישראל לא מחוסנים היום נגד שפעת - ומדביקים בהמוניהם גם את המבוגרים. על-פ הדיווח, בעקבות המצאים המדאיגים, כבר מהחורף הבא משרד הבריאות יחסן בהדרגה בבתי־הספר את תלמידי הכיתות הנמוכות - בשאיפה שכך יצנח מספר החולים במדינה כולה.

ד"ר יוסף גיל שחר, חסיד חב"ד, רופא, בוגר הטכניון, העומד בראש המכון לרפואת הרמב"ם, פרסם מכתב חריף, בו הוא תוקף את החלטת משרד הבריאות.

"החיסון הזה הולך לעלות לנו, משלמי המיסים, עשרות מיליוני שקלים כל שנה", כותב ד"ר ד"ר, "אם היו משקיעים את הכסף הזה בחינוך לתזונה טבעית ובריאה, היו מקטינים לא רק את הסיכון לשפעת בזכות מערכת חיסון חזקה יותר, אלא גם מפחיתים את שכיחות בעיות הקשב והריכוז, השמנה וסכרת אצל ילדים ובני נוער ובכלל מונעים תחלואה בגיל מבוגר שעלותה לחברה היא מאות מיליונ
י שקלים בשנה ואולי אף יותר. אם היו משקיעים את הכסף הזה בקמפיינים נגד ממתקים, חטיפים ומזון מתועש - הרווח לבריאות החברה בישראל ולכלכלת ישראל היה לאין ערוך גדול יותר.

"הממשלה בחרה בפתרון המיידי והקל ביותר", ממשיך ד"ר שחר, "אבל זה לא פתרון יסודי לבעיה. לחיסון יש גם תופעות לוואי ונקווה שהנזק בחיסון קולקטיבי נגד שפעת, לא יעלה על התועלת. גם כך, וירוס השפעת עובר מוטציות מהירות מאוד וכלל לא ברור מה תהיה יעילות החיסון.

"אינני פוסל חיסונים באופן גורף", הוא מבהיר, "לעיתים יש הצדקה בחיסון כזה או אחר, אבל חיסון קולקטיבי נגד שפעת? זו נשמעת כמו החלטה פזיזה ונמהרת. עד שנה הבאה, יש עוד זמן ולנו נשאר רק לקוות שההחלטה האומללה הזו תבוטל עד אז.

"אם היא לא תבוטל - להורים יש זכות לבקש לא לחסן את ילדיהם בחיסון זה. במקום זה כדאי להקפיד על תזונה בריאה וטבעית. להוציא את כל המזון התעשייתי מהבית. לקנות רק חומרי גלם בסיסיים, כגון פירות, ירקות, שקדים ואגוזים, קטניות, פחמימות מורכבות כגון כוסמת וקינואה, לחמי מחמצת ללא שמן וסוכר, להימנע מסוכר לבן/חום/סוכר קוקוס/מייפל'/ אגבה וסילאן (לשמור זאת לאירועים מאוד מאוד מיוחדים) ולהימנע מקמחים לבנים ושמנים מזוככים. צעדים פשוטים אלו, יתרמו לבריאותכם הרבה יותר מחיסון השפעת.

"הבחירה בין שתי האפשרויות - בידיים שלנו", הוא מסיים את מכתבו.

***

הערת מערכת: אין בפרסום המאמר משום נקיטת בסוגיה הרפואית. הדברים המתפרסמים משקפים את דעתו האישית של ד"ר שחר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.