מערכת COL | יום י"ז אדר א ה׳תשע״ו 26.02.2016

תלמידי ישיבות חב"ד בקריית-גת במעמד הקהל אדיר

בקשר עם הוראת הרבי לערוך כינוסים בשנת הקהל, התקיים כינוס הקהל אדיר בקריית-גת, בהשתתפות כ-500 תלמידי התמימים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה, ותלמידי ה"מתיבתא" של מוסדות חב"ד בקרית גת  מעמד הקהל בקריית-גת
תלמידי ישיבות חב
(צילומים: חיים טויטו)

בקשר עם הוראת הרבי לערוך כינוסים בשנת הקהל ובפרט בשושן פורים (קטן) כפי הנאמר במגילת אסתר: אשר ביום זה "נקהלו ועמוד על נפשם".

התקיים ביום רביעי ט"ו אדר א', כינוס הקהל אדיר, בהשתתפות כ-500 תלמידי התמימים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה, ותלמידי ה"מתיבתא" של מוסדות חב"ד בקרית גת.

את המעמד כיבדו רבני הישיבה וצוות ההנהלה. הרב יוסף יצחק זילברשטרום ראש הישיבה קטנה ור"מ בישיבה גדולה, נשא דברים בעניין "הקהל בלימוד". הוא שיתף את הקהל כשבהיותו בחור בישיבה, קיבל מכתב מהרבי נשיא דורנו, עם חתי"ק של הרבי, בצירוף המילים לברכה לתלמוד תורה בדחילו ורחימו. "וכך כל תמים צריך לראות את עצמו כאילו הוא זה שקיבל את המכתב והברכה ללימוד התורה, מתוך יראת שמים ע"י דחילו ורחימו. ואף שיראת שמים לא מגיעה בקלות, אמנם ע"י היגיעה והרצון להתמסר ולהקהיל גם את עצמו אפילו בזמן שלאו דווקא יש חשק ללמוד, בעז"ה ניתן להגיע לזה".

הרב מנחם מענדל גרונר מראשי הישיבה גדולה ומשלוחי הקודש לאה"ק – דיבר אודות הזכות להיות ב"הקהל" ביחד עם כמה משלוחי הקודש שהגיעו למעמד המרגש. הוא תיאר בהתרגשות את הרגעים המיוחדים שהרבי דיבר עם השלוחים לפני שיצאו לאה"ק ומסר לכל אחד את כרך י"ג מלקו"ש שיצא במיוחד באותו זמן כרוך בכריכה מעור.

כמו כן, דיבר אודות הקהל בישיבה שכאשר מתפללים יחד ובציבור דווקא, וכן לומדים בצוותא עם כל התלמידים מקיימים בזה הקהל מידי יום. המחשבה על כך צריכה לעורר אותנו להתמסר ביתר שאת ללימוד הנגלה והחסידות ובעבודת התפילה בישיבה, ולא רק להשאיר את הה"קהל" לכינוסים ושיעורים מיוחדים בישיבה ומחוצה לה.

הרב שמואל גרייזמאן  שיחי' משלוחי הרבי לאה"ק - דיבר אודות המצווה האחרונה שבספר תורה הקשור במיוחד להקהל, לכתוב ספר תורה לכל אחד, וזאת ניתן לקיים באמצעות הוראת הרבי, לרשום ולקנות אות בספר התורה הכלליים. וכמובן שע"י כך מקיימים גם את מצוות ההקהל כאשר כולם מתקהלים בספר תורה אחד.

את הנאום המרכזי פתח הרב מנחם מענדל גלוכבסקי, סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות, שריתק את הקהל במשך שעה ארוכה, והביא את ברכת הבית דין בסימן ארבעים שנה לשלוחי הקודש לאה"ק. הרב דיבר אודות פורים קטן תרפ"ז ממנו קיבלנו את הכח למסירות נפש, במיוחד לפי המאמר של הרבי "ואתה תצווה" שנותן לנו את הכח לפעול ביחד ולעמוד בתוקף על כל מונע ומעכב בעבודת ה' בתורה ובמצוות ועל כל אחד להתמסר למאמרים אלו במיוחד.

כמו כן, הזכיר את המכתב של הרבי שנתן לכל אחד משלוחי הקודש כאשר בסופו כותב הרבי שיעזור לכל אחד מהשלוחים. את הברכות והעזרה של הרבי ראו במוחש במוסדות חב"ד ברחובות באופן ניסי. כמו"כ  ציין את העובדה שאמר הרב זושא וילמובסקי ע"ה כאשר נמצאים בשליחות בחזית, צריכים לכתוב למפקד (הרבי) מכל המתרחש והרבי ידאג לכל מה שחסר. וראו זאת מיד לאחמ"כ כאשר הרבי שלח בקבוק משקה לרחובות ומאז התרחשו ניסים גלויים בכל הענינים. ובוודאי שכך גם היום, הרבי עוזר ומשפיע עלינו ברכה והצלחה בכל הענינים ורק צריך להתקשר ולהתמסר לרבי.

ראש הישיבה ורב העיר קרית גת חבר בי"ד רבני חב"ד, הרב משה הבלין שליט"א שלא נוכח באירוע עקב נסיעה לחו"ל, הביע את ברכתו החמה למעמד טרם נסיעתו.

מרבים בשמחה: את האירוע הנעימו בניגוני חב"ד משמחים ומרגשים הזמר החסידי ר' בערל צוקר ביחד עם אמן הקלידים ר' מנחם טויסטר מבוגרי הישיבה.

האירוע האדיר נחתם בריקודי שמחה מקפיצים כאשר הרבנים וצוות הישיבה ביחד עם תלמידי התמימים רוקדים מתוך שמחה ואחדות על הזכות הגדולה להיות בתומכי תמימים חיילי הרבי נשיא דורנו, ובקרוב ממש נזכה שהוא יגאלנו ויוליכנו קוממיות לארצנו.

ישר כוח למארגנים: הרב יוסי וולף, הרב זלמן הכט, מצוות הישיבה, ולהת' מנדי לבל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.