מערכת COL | יום ט"ז אדר א ה׳תשע״ו 25.02.2016

סובארו OUTBACK

שני עשורים אחרי הפסקת הייצור של הDL המיתולוגית, התייצבה אצלנו למבחן אחת מהמכוניות הטובות ביותר של סובארו, קוראים לה OUTBACK והיא לא דומה לשום דבר אחר שאתם רואים על הכביש. מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
סובארו OUTBACK

סובארו הוא יצרן ותיק שזכור לטובה אצל רבים בשל אמינותו המופלגת, הוא גם היחיד בישראל שנותן אחריות מלאה של חמש שנים מפגוש לפגוש!
ועוד נתון לפני שנתחיל, רוב דגמי סובארו נמכרים עם טכנולוגית AWD (הנעה לכל הגלגלים), למה זה טוב? נספר לכם בהמשך.

ה OUTBACK-היא ברייה ייחודית, מדובר ברכב מנהלים סטיישן, (B4) עם הנעה כפולה קבועה ומרוח גחון מכובד של 20 ס"מ, לא משהו שניתן לבצע השוואה מולו בשוק הישראלי.
מחפשים להיראות בג'יפון אופנתי, ה- OUTBACK לא בשבילכם, היא לא נראת כמו כל הכאילו ג'יפונים (למרות שבשטח היא כמובן עדיפה עליהם) פנסי הלד הקדמיים עושים רושם טוב, מעבר לזה לא תמצאו משהו עיצובי שובה לב ועוד משהו, שימו לב שמאחורי העיצוב הזה מדובר כאן ברכב ענק, באורך וברוחב.

ה- OUTBACK מגיעה בשני רמות גימור X ו- XS. מחירו של ה- X הוא 199,990 ₪ וה- XS 224,990 ₪.

תא הנוסעים יוקרתי ומרווח מאד במיוחד עם הריפודים בגוון שנהב, חומרי הדיפון רכים ונעימים למגע, הכורסאות אמריקאיות והם נוחות ותומכות. אבל הסיפור הגדול הוא שדה ראייה רחב שמבטיח שלא תפספסו כלום במה שקורה מעבר לשמשה וזאת בזכות הזזה קדימה של קורה A שתורמת גם למרווח הפנים הענק. חבל שהעיצוב קשוח קצת והיה חסר לנו יותר חדווה בקונסולה הקדמית.

מושב הנהג מתכוונן חשמלית ל-8 מצבים וכיוון חשמלי לתמיכה בגב תחתון. יש צג צבעוני בגודל 3.5 אינץ' בלוח השעונים, התראת אי חגירה לכל הנוסעים, 2 שקעי כוח V12 ומשענת יד קדמית. ברכב כזה היינו שמחים גם למצוא ארבעה חלונות עם מנגנון פתיחה סגירה אוטו' ומראת פנים נגד סנוור.

הXS מוסיפה לרשימת האיבזור גם בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מושב נוסע חשמלי, 2 זיכרונות למושב נהג, ריפודי עור (שבערו אחרי חנייה ממושכת בשמש מה שגרם לנו לפרוש מגבות על המושבים הלוהטים), דיפונים בגימור דמוי עץ, חלון גג חשמלי, פתיחה והנעה ללא מפתח, לוח שעונים עם 10 צבעים משתנים ודוושות אלומיניום.

מערכת המולטימדיה היא מקורית של סובארו עם מסך בגודל 6.2 אינץ' ( ו-7 אינץ' ב-XS, שם גם תקבלו מצלמת רברס מקורית 'אחת הטובות שפגשנו, שמצלמת היטב גם בלילה נטול ירח). המערכת דורשת הסתגלות והיא בסדר גמור (יש יותר טובות...) השעון ומד הטמפרטורה ממוקמים נמוך, נבלעים בבקרת האקלים והם קטנים מידי.


המושבים מאחור רחבים, נוחים ומרווח הראש והרגלים מעולה. בדגם ה-XS יש פתחי מיזוג אחורי אבל האוויר היוצא משם לא מספיק חזק.
תא המטען ענקי והוא בנפח 512 ליטר, פתח ההעמסה רחב ושטוח. יש גם ידיות להסטת המושבים האחוריים בקלות, מה שיוצר שטח העמסה שרק סטיישן יודעת לתת.
מערכות בטיחות הרכב רבות וכוללות בין השאר: התראה על אי-חגירה של חגורת בטיחות לנוסעי הרכב ומערכת ATV לשיפור אחיזת הכביש בעת סיבוב (שעבדה שעות נוספות אצלנו...) .מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי כלי רכב בשטח מת, אין וחבל.

ה-OUTBACK מצוידת במנוע בוקסר בנפח 2.500 סמ"ק ומספקת 175 כ"ס, התאוצה מ-0 ל-100 לא מדהימה (10.2ש') אבל התחושה שמתקבלת די זריזה, רק שלחיצות תובעניות לא התקבלו באהדה רבה, מצד שני בביצוע עקיפות בכביש המהיר יחד עם אחיזת הכביש התקבל ציון גבוה!

היפנים מחבבים תיבות הילוכים רציפות מה שגורם לרבים להצטייד באטמי אוזניים בכל פעם שהם רוצים ללחוץ על דוושת התאוצה. מצד שני התיבות הללו ידועות כחוסכות בדלק, זולות לייצור ומחזיקות מעמד במשך שנים רבות ובסובארו מסרבים לוותר על זה. הפתרון שלהם היא פיתוח חדש לתיבת הילוכים הכולל בקרה רציפה מדורגת שמאפשרת לנהג להרגיש את נקודות החלפת ההילוכים בזמן האצה מה שמבטיח נסיעה חלקה ונעימה (גם לאוזניים).
כמו כל רכב מודרני, מצוידת האאוטבק במערכת : AUTO START STOPבכל עצירה המערכת מדוממת את המנוע אשר מתחיל לפעול בעת עזיבה של דוושת הבלם. המערכת ניתנת לביטול.

הגיע הזמן לבדוק את השטח. ליד תיבת ההילוכים ממוקמת בקרת הX-Mode ששולטת על המנוע, תיבת ההילוכים, המנוע והבלמים ומקנה ביטחון רב בשטח. היא כוללת בנוסף מערכת HDC לבקרת ירידה במורד אשר שומרת על מהירות קבועה במהלך ירידה בתנאי שטח.
ניתן לנסוע עימה בדרכים כמו כורכר ובוץ סביר בקלות בשל מרווח הגחון וההנעה הכפולה. היא לא מתיימרת להיות טוחנת סלעים כמו ה"לנד קרוזר" אבל את כל השאר היא עושה מצוין פלוס. ההנעה הכפולה עוזרת לה גם באחיזת הכביש והיא פשוט דבוקה לאספלט וזה פחות טוב לצריכת הדלק.

לסיכום: ה- OUTBACKתתאים למי שמחפש רכב מנהלים מרווח, יחד עם יכולות שטח שיספיקו לרובינו. בתור רכב מנהלים הוא אחד הטובים שיש וביחד עם האופציה לירידה לשטח הוא אחד הבחירות המהנות שקיימות כיום בשוק הישראלי. מה שמרחיק את רובינו מהאאוטבק הוא מחירו שאינו זול במיוחד. אבל מי שיסכים להשקיע, מובטחת לו הנאה מרובה וזה עוד לפני שדיברנו על האמינות והאחריות המורחבת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.