מערכת COL | יום ט"ו אדר א ה׳תשע״ו 24.02.2016

מוסקבה: 'דינר' חגיגי לפתיחת מקווה חדש ומפואר

בשעות הערב המוקדמות, התקיימה אמש בקמפוס מכון חמ"ש שבשכונת סקאלנקי במוסקבה, פתיחת מקוה נשים חדש ומפואר בעיצוב יוקרתי ועם מיטב החידושים הטכנולוגיים ● לאירוע המרגש, הגיעו יהודים מכל רחבי העיר יחד עם השלוחים, מנהלי בתי חב"ד ואורחים מארץ הקודש, כדי להוקיר ולהודות לנגידים ולתורמים    'דינר' חגיגי לפתיחת מקווה
מוסקבה: 'דינר' חגיגי לפתיחת מקווה חדש ומפואר
בשעות הערב המוקדמות, התקיימה אמש בקמפוס מכון חמ"ש שבשכונת סקאלנקי, פתיחת מקוה נשים חדש ומפואר בעיצוב יוקרתי ועם מיטב החידושים הטכנולוגיים.

לאירוע המרגש, הגיעו יהודים מכל רחבי העיר יחד עם השלוחים, מנהלי בתי חב"ד ואורחים מארץ הקודש, כדי להוקיר ולהודות לנגידים ולתורמים.

על קיר המקוה נתלו שלטים שמודים לתורמים הנכבדים מר ברוך בן ציון גורביץ, מר איסיי זכרייב, ובראשם משפחת חנזין ששורשי משפחתם משכונת סקולניקי.

תחילה נערך טקס קביעת מזוזה על ידי הרה"ר לרוסיה, הרה"ג בערל לאזאר שליט"א, שבירך את התורמים על הזכות הנפלאה שנפלה בחלקם, לאחר מכן כובד הרה"ר לצפת הגאון הרב שמואל אליהו שליט"א, שבירך את כל הנוכחים שיזכו לשמור על חיים יהודים בקדושה ובטהרה. בקביעת המזוזה השלישית כובד מר זבולון יעקובוב שפעל באופן מיוחד לבניית המקוה באופן הכי מהודר ומפואר.

לאחר מכן פנו כולם לדינר חגיגי שהתקיים באולם המפואר של המכון.

המנחה, מזמין את ראש המכון הרב אברהם בקרמן, שעולה ומספר על הניסים הגלויים שקרו במהלך בניית המקוה ועל ההשגחה הפרטית שליוותה אותם בכל צעד ושעל. בסיום דבריו מוקרן סרט מרגש על כל שלבי הבניה.

לאחר מכן מוזמן הרה"ג שמואל אליהו שמספר לנוכחים על ביקורו הקודם של אביו לפני 25 שנה במוסקבה וכיצד התפעל אז מהפעילות היהודית בעיר, הרב יצא מגידרו לשבח את יופיו ויוקרתו של המקווה אבל לא פחות מכך התפעל מהסטנדרטים הגבוהים של ההידורים בכשרות המקווה עם כל החומרות הקיימות בפוסקים לדורותיהם ולסיום שיבח את הפעילות המדהימה שיש היום בכל רחבי העיר עם עשרות מוסדות תורה ובתי חב"ד שמפיצים אור וקדושה לכל יהודי העיר.

השליח הראשי, הרה"ג בערל לאזאר, מדבר על החשיבות שבבניית מקוה ומספר כיצד הרבי הורה למכור את בית הכנסת -770 בשביל לבנות מקוה! בסיום דבריו, מברך הרב את כל הנוכחים ובמיוחד את התורמים הנכבדים שיזכו להמשיך ולעזור בכל הפעילות החשובה למען יהודי רוסיה והעולם כולו!

לאחר מכן מחולקים מתנות ותעודות הוקרה לכל התורמים והאנשים שסייעו בבניה ובמיוחד למר זבולון יעקובוב שגם סיפר נס אישי שארע לו בזכות המאמץ בבניית המקוה.

בסיום הדינר הרישמי, מתיישבים יהודי האיזור והשלוחים להתוועדות חסידים, מתוך אהבה ואחווה, "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק"!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.