מערכת COL | יום י"ג אדר א ה׳תשע״ו 22.02.2016

הרב הלפרין בקריאה מיוחדת: "על כאו"א להשתתף בהלוויה"

הרב אברהם מיכאל הלפרין, חבר בית-דין רבני חב"ד, רב שכונת הגבעה הצרפתית וצפון ירושלים, מספר בשיחה מיוחדת ל-COL על האדמו"ר מערלוי זצ"ל, על הקשר המיוחד שלו לרבי וקורא לאנ"ש ולתמימים להשתתף בהלוויה  הלווית האדמו"ר מערלוי
הרב הלפרין בקריאה מיוחדת:
הרב מיכאל הלפרין (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)
משה בן חיים

זקן האדמו"רים,  הגאון הצדיק רבי יוחנן סופר זצ"ל, כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל, הלך הבוקר (שני) לעולמו כשהוא בן 93 בפטירתו.

האדמו"ר אושפז בשבת שעברה בבית-הרפואה 'הדסה עין-כרם' בירושלים עם דלקת ראות חמורה. בימים האחרונים חלה הדרדרות חמורה במצבו. בשבת היה נראה כי יש שיפור מסוים, אך אתמול ההדרדרות נמשכה. האדמו"ר הונשם והורדם במחלקת טיפול נמרץ.

"המצב קריטי ביותר, וכל הציבור מתבקש להתאסף בבתי המדרשות די בכל אתר ואתר לעורר רחמים, אבינו מלכנו פתח לנו שער", מסרו מהחסידות אתמול בצהריים.

רבים-רבים בעולם היהודי התפללו לרפואתו של האדמו"ר הגה"צ רבי יוחנן בן טושנא, בתוך שאר חולי עמו ישראל, אולם כאמור הבוקר, השיב האדמו"ר את נשמתו לבוראה, כשהחסידים הרבים שהגיעו לבית-הרפואה זועקים 'שמע ישראל' ואת פסוקי הוידוי יחד עם ניגוני דבקות.

עם הישמע הבשורה הקשה, הבוקר, החלו חסידי ערלוי לפרוץ בבכי מר כמסרבים לעכל את הבשורה הקשה. פרוכת ארון הקודש בבית המדרש הגדול של החסידות בשכונת קטמון הירושלמית הוסרה והאבל מורגש בכל פינה.

האדמו"ר מערלוי זצוק"ל, ידיד נאמן לחסידות חב"ד, היה חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ופעל רבות בענייני שלימות הארץ. בעבר פגש את הרבי.

הלוויתו של האדמו"ר תערך בשעה 11:30 בבוקר מבית מדרשו הגדול של החסידות בשכונת קטמון בירושלים ובשעה 14:00 מבית המדרש 'חתם סופר' ברחוב עזרת תורה לעבר הר המנוחות - שם ייטמן בחלקת ערלוי לצד רעייתו הרבנית מרים ע"ה.

קריאה להשתתף בהלוויה

הרב מיכאל הלפרין , רב שכונת הגבעה הצרפתית ורבה של צפון ירושלים מספיד הבוקר את האדמו"ר מערלוי זצ"ל, וחושף כמה אנקדוטות מהשפעתו הגדולה ומהקשר הפנימי שלו לרבי:

"בשל הכרותי עם האדמו"ר מערלוי, ראיתי לאורך השנים שהיה קשוב לרבי. בעבר השתתפתי בכמה אסיפת שהיו בביתו, יחד עם רבני ועסקנים, בנוגע לגזירה האיומה של 'מיהו יהודי'.

"האדמו"ר זצ"ל פעל רבות גם בנושא 'שלימות הארץ'. זכורני שלפני כעשר שנים התקיימה בביתו אסיפה גדולה בנושא שלימות הארץ, ובנושא זה ובנושאים אחרים כשביקש לפעול. זכיתי שיתקשר אלי ויבקש ממני 'אולי אני יוכל לפעול'.

"ידועה השתתפותו הנלהבת בתקנת הרבי על לימוד הרמב"ם, והשתתפותו בסיומים מרכזיים במשך השנים".

עוד מספר הרב הלפרין: "האדמו"ר עשה אותי פעם שליח להזכיר אותו אצל הרבי, והייתה פעם גם שליחות מסויימת. היה משיירי כנסת הגדולה, שריד לדור דעה".

בסיום השיחה, אומר הרב הלפרין: "אני קורא לתלמידי הישיבות התמימים ואנ"ש: כל אחד ואחד צריך להשתתף בהלוויה. צריך להגיע ולחלוק לו כבוד אחרון".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.