מערכת COL | יום י"ב אדר א ה׳תשע״ו 21.02.2016

נחשף: כך ניסו טרוריסטים להתנקש בראש-הממשלה נתניהו

כך ניסו טרוריסטים להתנקש ברה"מ בנימין נתניהו בעת שראש הממשלה ינאם. בפנים: פרטים שמותר לחשוף על המזימה  טרוריסטים ניסו להתנקש בראש-הממשלה
נחשף: כך ניסו טרוריסטים להתנקש בראש-הממשלה נתניהו
ראש-הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
חוליית טרור מסוכנת נחשפת באחרונה: הכנסת מטען חבלה להיכל הארנה בירושלים או לבית הכנסת הגדול בעיר בעת שראש הממשלה נואם – כך תכננה חוליית חמאס להתנקש בחייו של בנימין נתניהו, כפי שעולה מחומרי חקירה שנחשפו בצהריים בוואלה! NEWS עם הגשת כתב אישום נגד אנשי ארגון הטרור ממזרח הבירה.

הפרקליטות הגישה לפני חודש ימים כתב אישום חמור נגד שניים מהמעורבים. במקביל הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום נגד מי שעמד בראש החוליה, אחמד עזאם, תושב הכפר יאסוף בשומרון בן 25, שהתגורר בשנים האחרונות באבו דיס.

על-פי הדיווח, עזאם היה בהליכים מתקדמים של הקמת תשתית חמאס תוך שהוא מקבל מימון והכוונה מאנשי הארגון ברצועת עזה. בין היתר, רכש חומרים כימיים ושכר דירה במזרח ירושלים, שבה הקים מעבדה לצורך הכנת המטענים.

עזעם, כך לפי הדיווח, גייס את מי שהיה אמור להכניס את מטעני החבלה או את אחד המחבלים לירושלים לצורך ביצוע הפיגועים: חזאם סנדוקה, שזכה לכינוי "המוסכניק" בשל הבנתו בכלי רכב. סנדוקה, סטודנט בן 22, כבר סימן את היעד לפיגועים – ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"לאחר ששוחחתי עם עזאם על האפשרות לבצע פיגוע חטיפה או פיגוע התאבדות או פיגוע של מטענים", סיפר סנקודה מאוחר יותר בחקירה, לאחר שנלכד, "התחלתי לחשוב איפה המקומות המתאימים לביצוע הפיגועים. מאחר שאני עבדתי בחברת שמירה בירושלים, חשבתי שהמקומות המתאימים הם קניון מלחה, אולם הארנה לכדורסל בירושלים ובית הכנסת הגדול, כי מגיעים למקומות האלה הרבה אנשים וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו".

סנדוקה, תושב העיר העתיקה בירושלים וסטודנט לשפה הערבית באוניברסיטת אבו דיס, גויס בנובמבר האחרון על ידי עזאם, שחיפש תושב העיר שיוכל לסייע בהכנות לפיגועים. בתחילה גויס כדי לקנות חומרים כימיים להכנת מטעני חבלה למחבלים מתאבדים ויעבירם משטחי הגדה אל תוך דירת המסתור בירושלים.

בחקירתו, סיפר סנדוקה: "התפקיד שלי היה בדיקה של המשתתפים ושמירה על הביטחון. עבדתי באולם הארנה ובבית הכנסת הגדול בשייח ג'ראח... לאחר שקניתי את החומרים (הכימיים) באבו גוש, נסעתי ליפו על מנת לבדוק אם עוקבים אחריי ואם יש שם מקום שמתאים לביצוע הפיגוע... ראיתי שיש באזור הנמל ביפו ובחוף הרבה מסעדות והמקום הזה מלא באנשים ומתאים לפיגוע".

בוואלה, שחשף את הפרשה, ציינו כי החקירה קיבלה תפנית משמעותית לאחר שסנדוקה הזכיר את האפשרות להתנקש בראש הממשלה. אמנם הוא הדגיש כי הדברים היו בגדר תכנון שלו בלבד, אולם בפועל החוליה כבר הספיקה להתארגן.

בפני החוקר, חשף סנדוקה כיצד תכנן להתנקש בראש-הממשלה: "אני עבדתי בחברה במשך כמה חודשים ועזבתי שם לפני חודש וחצי. עבדתי שם כשומר וסדרן במקומות האלה. עבדתי גם בארנה בירושלים ועבדתי בבניית הבמה באולם. חשבתי ביני לבין עצמי שהבמה הזאת מתאימה לשים מטען ולפוצץ אותו כאשר יהיה על הבמה ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם המקורבים שלו. אני לא ביצעתי זאת כי אני לא יודע לבצע זאת ואני לא יודע לייצר חומרי נפץ ומטענים".

כאמור, בחסדי השם החוליה המסוכנת נלכדה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.