מערכת COL | יום ז' אדר א ה׳תשע״ו 16.02.2016

כשהרש"ג ביטל את ביקורו בארץ בעקבות הוראת הרבי

בשנת תשכ"ו נסע הרש"ג לארה"ק על מנת לבקר את אמו, ותכנן לנצל את הביקור לסבב ביקורים בקהילות, מוסדות חב"ד ברחבי הארץ וכן אצל רבנים ואישי ציבור ● אך הרבי בהוראה מיוחדת הורה לו לשמור על ביקור זה כענין פרטי בלבד ולא לנצלו לביקור במוסדות וקהילות כשהרש"ג ביטל את ביקורו בארץ
כשהרש
בשנת תשכ"ו נסע הרש"ג לארה"ק על מנת לבקר את אמו, ותכנן לנצל את הביקור לסבב ביקורים בקהילות, מוסדות חב"ד ברחבי הארץ וכן אצל רבנים ואישי ציבור. וכך כותב הרש"ג במכתבו לר' אפרים וואָלף מו' תמוז תשכ"ו, בו כתב את כל תכנון הנסיעה לפרטי פרטיה:

"בקשר לביקורים שאעשה בארץ: ביום שני, בכפר חב"ד ובלוד. ביום שלישי, בתורת אמת, ובשיכון חב"ד, ואצל הרב ש.י. זווין שליט"א, ואם יהיה הכרח גם אצל הרה"ג אונטערמאן שליט"א".

אך הרבי בהוראה מיוחדת הורה לו לשמור על ביקור זה כענין פרטי בלבד ולא לנצלו לביקור במוסדות וקהילות, כפי שכתב יומיים בלבד אח"כ לרב וואָלף:

"הנני בזה לכתוב לו עוה"פ בנוגע לנסיעתי לא"י . . לפי ההוראות של כ"ק גיסי אדמו"ר שליט"א עלי להתעכב בא"י רק עד יום ד' פ' מטות-מסעי, 13 ביולי, הנסיעה שלי לא"י הוא ענין פרטי בלבד, להתראות עם אמי תחי'.

ובזה הנני לבטל את מכתבי שכתבתי לו ביום ו' עש"ק העבר, והנני להדגיש אשר בעת שהותי בא"י לא אבקר בשום מקום רק שעה אחת בכפר חב"ד לראות את הישיבה, וגם אבקר אי"ה את הרב זוין שליט"א ולא אבקר ישיבת תורת אמת ולא שיכון חב"ד.

בבקשה לראות אשר ביקורי בא"י יהיה בסוד גמור, ולא יהיו אצלי שום רעפארטערס וקארעספאנדנטן [עיתונאים וכתבים], וזה ע"פ הוראת כ"ק גיסי אדמו"ר שליט"א".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.