מערכת COL | יום ז' אדר א ה׳תשע״ו 16.02.2016

מי גורם להקפצת מחירי הנדל"ן בקראון-הייטס? ● טור נוקב

"יש יזמי נדל"ן שנכנסים לשכונה בקראון הייטס, לבנות דירות מזעריות עם רווחי שכירות גדולים, במכוון, ובכך מקשים יותר על האפשרות לגור בשכונה", כך כותב הרב מאיר גורקוב בטור נוקב, בו הוא מעלה את בעיית קפיצת מחירי הדיור בשכונת קראון הייטס, ובפרט מחירי השכירות ● "למרבה הצער, חמדנות היא הגורם מספר אחת של האינפלציה המדהימה של מכירי השכירות ומחירי הבתים בשנים האחרונות" ● האם גם אתם נתקלתם באינפלציה לא סבירה של מחירי הדירות, ויש לכם רעיונות לפתרון המצב?  הגיבו במערכת התגובות
מי גורם להקפצת מחירי הנדל
קראון הייטס במבט מהאוויר (ארכיון)
מאת הרב מאיר גורקוב

דמי השכירות, מרקיעים שחקים, ומחירי הבתים לקנייה – אסטרונומיים. זוגות צעירים נאבקים על הצורך לשרוד, ודבר בסיסי כמו שכירת דירה בשכונה, הופכת לבלתי אפשרית. קראון הייטס הפכה למעבר להישג יד. רבים חושבים רק 'איך לעשות כסף', ולמרבה הצער חמדנות היא הגורם מספר אחת של האינפלציה המדהימה של מכירי השכירות ומחירי הבתים בשנים האחרונות.

בעיה זו אינה קיימת רק בקראון הייטס, אלא ברוקלין כולה הופכת, מהר יותר ממה שאנו חושבים, הרחק מעבר להישג יד. כשמסתכלים אחרונית היסטורית וחברתית, קהילות תמיד ידעו לדאוג לבני הקהילה, ועזרו לבנות ולשגשג.

היום, אנו רואים את ההיפך. בעלי נכסים ויזמים עושים הכל כדי להצליח, וללא שום רגש. מצב כזה קורה מידי יום: זוג צעיר שזה עתה החל בחייו המשותפים, מנסה למצוא קורת גג. התוצאה: חדר שינה אחד קטן בקומה רביעית, במחיר של 1400 $ לחודש. בעל הבית הוא נניח, חסיד חב"ד.

אני אשמח לשאול אותו: איך אתה מרגיש כלפי המעמסה הכל-כך גדולה על הזוג הצעיר? הרי את המשכורת הקטנה שלהם, הם צריכים עבור מזון. ואם תאמר, "מה הבעיה, שילך לעבוד!" הרי אתה יודע שבליובאוויטש אברכים יושבים ולומדים עד שנה ב'כוילל'. האם אבד כל ערך כבוד התורה?

אנו חסידים, ויש לנו רבי. והרבי המריץ את האברכים שישבו וילמדו. גם אם נניח, הבחור אינו לומד ויש לו עבודה. עדיין, המחירים הגבוהים של השכירות צריכים לגרום לך לעצור רגע, ולחשוב: למה לגרום דאגה כלכלית קשה לזוג הצעיר הזה בראשית דרכו בחיים?

הבעיה לא מסתיימת כאן.

יש יזמי נדל"ן מויליאמסבורג ובורו פארק, שנכנסים לשכונה בקראון הייטס, לבנות דירות מזעריות עם רווחי שכירות גדולים, במכוון, ובכך מקשים יותר על האפשרות לגור בשכונה. אני אישית שמעתי מיזם חב"די שהגיע לרכוש דירות בפאתי ויליאמסבורג, ולא הצליח. מנהיגי הקהילה שם איימו עליו, שלא יעז לנסות ולרכוש נכסים בקהילתם.

לא יתכן שניתן ליזמים מויליאמסבורג בורו פארק לעשות אצלינו ככל העולה על רוחם, ללא מאבק, ומבלי שנעשה דבר. עלינו לדאוג לעצמינו.

בעלי נכסים\יזמים בקראון הייטס, צריכים לעשות חשבון נפש נוקב על החורבן שהם יכולים לגרום לחסידי חב"ד – חבריהם. פשוט תגידו שאיכפת לכם.

אם הם עושים את זה בוויליאמסבורג ובבורו פארק, אנחנו יכולים לעשות את זה כאן, גם בקראון הייטס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.