מערכת COL | יום י' שבט ה׳תשס״ה 20.01.2005

לרגל י' שבט בפרסום ראשון: בדידי-הווא-עובדא

עו"ד ירדנה הניג-סטוקהמר, שמספרת את סיפור המופת בכל ארוע מזדמן, מתקשה להסתיר את דמעות התרגשות. אמש, בהתוועדות לרגל י' שבט שהתקיימה במרכז חב"ד בטורונטו, חזרה וסיפרה שוב את סיפורה לקהל הנשים שהתכנס באולם. "הרבי" אמרה ירדנה וסיימה את סיפורה "הרבי ידע שלא יהיה איתנו".סיפור המופת בשלמותו בכתבה מלאה.  
לרגל י' שבט בפרסום ראשון: בדידי-הווא-עובדא

 כ"ו אדר תשנ"ב. בשעת הבוקר המוקדמת של יום ראשון הסתיימה הועידה של הבונדס העולמי בניו-יורק והחברים שהגיעו מקצוות תבל, ארזו את החפצים לקראת הנסיעה חזרה, איש איש לביתו. הרב שמואל בוטמן מצעירי-חב"ד שעומד בקשר הדוק עם ראשי הבונדס הציע לחברים לעבור בחלוקת הדולרים המפורסמת ולקבל את ברכת הרבי זי"ע ל'ברכה והצלחה'. קבוצה של כחמישים איש ואשה נענו להצעתו ואוטובוס צהוב ודחוס הוביל את כולם לקראון-הייטס. הזמן היה קצר והתור היה ארוך. השעה היתה שעת אחר-צהריים והרב בוטמן שהבין ללבם של אורחיו, סידר להם מעבר מיוחד ליד הרבי. בין הנוכחים היתה גם ירדנה הניג-סטוקהמר, פעילה ותיקה בבונדס, שחודשים ספורים קודם לועידה נישאה לבעלה לארי סטוקהמר, אותו הכירה במסגרת הפעילות בארגון הבונדס הישראלי.

 

ירדנה המתינה לתורה יחד עם כולם ובעת שחלפה על-פני הרבי, ביקשה ברכה לחיים מאושרים יחד עם בעלה-החתן הטרי. הרבי חייך ונתן לירדנה דולר אחד ביד, דולר נוסף נתן לבעלה, פנה שוב לירדנה ונתן לה 4 דולרים נוספים. הדולרים הנוספים היו בגדר תעלומה. ירדנה, שהיום משמשת כעורכת-דין מפורסמת בטורונטו, לא הקדישה לכך מחשבה מיותרת. הודתה לרבי על הברכה, תחבה את הדולרים לכיס המעיל ויצאה יחד עם לארי לשדה-התעופה קנדי ומשם חזרה לטורונטו.

 

עברו להם השנים. משפחת הניג-סטקהמר רכשו בית בצפון שכונת טורנהיל, שם נמצא בית חב"ד גדול בראשות השליח הרב הרב מענדל קפלן. למרות אי היותה 'שומרת מצוות' החלה ירדנה, כיהודים רבים, לפקוד בשבתות ומועדי ישראל יחד עם בעלה את בית הכנסת החב"די.

 

עם הזמן, משפחת הניג-סטוקהמר התרחבה. לזוג המאושר והמצליח נולדו שלושה ילדים. השלושה גדלו והתחנכו בקהילה התוססת וחיי המשפחה היו תקינים ועל מי-מנוחות. שניהם היו עסוקים כל אחד בענייניו: לארי ניהל משרד חשבונות מצליח וירדנה עמדה בראשות משרד עורכי-דין. ידיהם מלאות עבודה וההצלחה האירה להם פנים.

 

קיץ וחורף חלפו ולפני כשנתיים, החליטו הזוג הניג לנסות ולהביא ילד נוסף לעולם. ילד רביעי. הרופאים, ידידי המשפחה, לא ששו לשמוע על ההחלטה בתואנה שהגיל עשה את שלו ומבחינה בריאותית "לא מומלץ". הזוג הניג לא נרתע. באחד הביקורים השגרתיים אצל רופא המשפחה, המליץ לירדנה לעבור בדיקה שתבדוק את מצב העובר. הד"ר ציין שגילה המבוגר מחייב לוודא שהעובר בריא ואין בו כל פגם. הרופא הוסיף וציין כי בדיקה זו מקובלת מאוד בעולם הרפואה המודרני ובמקרה שהתוצאות יהיו "חיוביות", ירדנה תאלץ לעשות הפלה.

 

ירדנה, שלא אהבה את המלצת הרופא, החלה להתרוצץ בין רופאים שונים, והכל במטרה לשמוע שהבדיקה לא מחוייבת המציאות ואפשר לחיות גם בלעדיה. ירדנה רצתה ללדת בצורה הכי טבעית שאפשר ללא בדיקות מיותרות והתערבות לא רצויה של הרופא.

 

הזמן עמד מנגד והרופא ביקש לדעת את החלטתה. ירדנה הבטיחה לרופא לחזור עם תשובה "מיד לאחד שבת". לאחר שיחה עם בעלה לארי, החליטה ירדנה להיוועץ בשליח הרב מענדל קפלן, לשמוע ולקבל את חוות דעתו. בשעת בוקר של שבת הקדימה את בואה לבית הכנסת, ולאכזבתה גילתה שדווקא בשבת זו נעדר הרב קפלן ומי שמילא את מקומו היה חותנו, השליח הראשי לטורונטו הרב זלמן-אהרון גרוסבאום.

 

ירדנה לא ידעה את נפשה. מיד לאחר שבת היא אמורה למסור את החלטתה לרופא והרב קפלן לא נמצא. אין את מי לשאול ונפשה לא ידעה מנוחה. בין קריאת התורה לתפילת מוסף ביקש הגבאי מהרב גרוסבאום שבהיעדרו של הרב קפלן, ימסור במקומו את דרשת השבת המסורתית.

 

הרב גרוסבאום ניגש לדוכן ובדבריו קישר את פרשת-השבוע עם שיחת הרבי. הרב גרוסבאום הזכיר שוב שוב את "הרבי" – וירדנה, שהאזינה בקשב רב, חשה צמרמורת בגופה. בשרה נעשה חידודים-חידודים. "הרבי" היא חשבה לעצמה בקול: "כבר נתן לנו את התשובה". הרב גרוסבאום סיים את הדרשה וירדנה סימנה לבעלה  מעזרת-הנשים לצאת למסדרון. לארי, יצא מבוהל במקצת. ירדנה שהיתה נתונה בסערת נפש, אמרה ללארי בקול נרגש: "הרבי מליובאוויטש, בעת שביקרנו אצלו לפני כעשר שנים, באותה חלוקת דולרים אחרונה העניק לנו ארבעה דולרים. הדולרים האלה, שלא הבנו אז את פשרם, הם שלושת ילדינו - והרביעי שבדרך. הרבי נתן לנו את הברכה לילד הרביעי. לי אין ספק, אין צורך בבדיקה!".

 

ירדנה, שמספרת את סיפור המופת בכל ארוע מזדמן, מתקשה להסתיר את דמעות התרגשות. אמש, בהתוועדות לרגל י' שבט שהתקיימה במרכז חב"ד בטורונטו, חזרה וסיפרה שוב את סיפורה לקהל הנשים שהתכנס באולם. "הרבי" אמרה ירדנה וסיימה את סיפורה "ידע שלא יהיה איתנו". "הרבי שידע על התינוק הרביעי, על הקשיים והמהמורות שייקרו לנו בדרכנו לאושר, העניק לנו ארבעה דולרים. עשר שנים לאחר הסתלקות הפיזית של הרבי, הרבי היה איתי באותה דרשת שבת. את הילד הרביעי שמסב לנו נחת ושמחה, אנו חבים לרבי".

 

 

התודה נתונה לשליח הרב יוסף-יצחק דרוקמן שהעלה את הסיפור על הכתב.

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
15 תגובות
1.
הרבי כן איתנו!!
י' שבט ה׳תשס״ה
נא לא לעוות את המסר של הסיפור!
הרבי נתן לה דולר 'מראש' על הבן הרביעי.
והעובדה שהדולר "עובד" גם אחרי ג' תמוז מוכיחה שהרבי איתנו גם אחרי ג' בתמוז. גם שאיננו רואים!
תודה רבה לCOL על פרסום הסיפור. אולי תעשו מדור של מופתים על הרבי? לא חסר כאלה!
2.
אוי רבי!!
י' שבט ה׳תשס״ה
סיפור מצמרר
"הרבי לא איתנו" אבל איתנו יותר מתמיד
תודה על הסיפור.
3.
תגובה ל-2
י' שבט ה׳תשס״ה
אוי זה עניין של נפרד ר"ל, אומר הבעש"ט. הרבי זי"ע איתנו חי וקיים יותר מתמיד. יתיר מבחוייהי.
4.
המסר
י' שבט ה׳תשס״ה
הרבי תמיד מצא-מוצא-ימצא את הדרך.
אגב, לשוחרי סיפורים, יצא ספר נפלא מארי סמית. גמעתי את כולו בשקיקה. חובה לכל חובב.
5.
סיפור יפה
י' שבט ה׳תשס״ה
למרות שאני לא חב"דניק, נהניתי
6.
לכל הדעות הרבי איתנו !
י' שבט ה׳תשס״ה
אינני יכול להביא את עמדתי האישית מכיוון שאינני פרשן לעניני רבי ואין אחד עלי אדמות שמסוגל להסביר מה קרא בג' תמוז אבל איך שתקראו לזה ע"מ להתמודד עם המצב החדש שנוצר ואני מדגיש "להתמודד":
"חי וקיים"
"הסתלקות"
"יתר מבחיוהי"
"נעלם מעינינו"
או כל דבר או סיסמה אחרת דבר אחד ברור לכולם הרבי איתנו !
7.
יישר כח להרב גרוסבאום!
י' שבט ה׳תשס״ה
יישר כח להרב גרוסבאום על שדיבר על הרבי בדרשת שבת שלו, שגם אלו שמתפללים בביהכ"נ של הרב קפלן יוכלו לשמוע על הרבי מליובאוויטש.
8.
אשרנו, שחסידים אנחנו
י' שבט ה׳תשס״ה
תודה לר' יצחק דרוקמן, על שהוריד את הסיפור המופלא באותיות הדפוס, בצורה נאה ומכובדת.

רק חבל שהסיפור שוב ושוב נקטע ומתקדם שלב, כשכמה משפטים חסרים.

כך למשל, לא כתוב שהיו להם שלושה ילדים - עד שפתאום מדובר על הרצון לילד רביעי. ואז מיד זה עובר לכך שמומלץ לעשות הפלה, ואח"כ פתאום הם צריכים לתת תשובה האם בכלל לעשות בדיקה. ועל דרך זה, בקריאה רציפה צריך הרבה "לחבר" לבד פרטים, דבר שהופך את הסיפור לקצת לא אמין, וחבל, כי מוכח וברור שמדובר בסיפור מהחיים.

9.
To Know and to Care
י' שבט ה׳תשס״ה
Her reaction is wonderful as a personal experience, but to the outsider there is no "Mofas" from the Rebbe here.
10.
יום ראשון כ"ו אד"ר ה'תשנ"ב
י' שבט ה׳תשס״ה
התאריך שאליו התכוונו, הוא בודאי יום ראשון כ"ו אד"ר ה'תשנ"ב. כי כ"ז אד"ר חל כידוע ביום שני כשהרבי היה נוסע לאוהל ולא היתה בו חלוקת דולרים.
אגב, בתור בחור שהיה אז ב770 זכור לי שבאותו יום ראשון היתה החלוקת דולרים הארוכה ביותר.
11.
ל-9
י' שבט ה׳תשס״ה
על מה אתה מדבר?
אולי שינו את הטקסט לאחר תגובתך? כי הכל כתוב מאוד ברור..כמו כן כל הפרטים במקום....
12.
תגובה ל-9
י' שבט ה׳תשס״ה
בליובוויטש המופתים מתגללים מתחת לשולחן !
וזה לא בגלל זה שאנחנו חסידים של הרבי ומאמינים ברבי - ראה הסיפור הידוע על העיסקה הכושלת של נדמה לי הרב גוראריה עם האדמו"ר הרש"ב - המופת האמיתי הוא אמר שנשארתי חסיד למרות שהעיסקה כשלה והוא פשט את הרגל - דבר כזה לא נתפס בשכל של חסיד לא חב"די !
אם הרבי לא מספק את הסחורה אז מחליפים כמו חולצה - בחב"ד עם הרבי באש ומים !
13.
מופת- מרגש?!
י' שבט ה׳תשס״ה
איזה סיפור מצמרר אך הוא רק אחד מני אלפים שמתגלגלים לפנינו מופתים מלפני ג' תמוז ולאחר ג' תמוז.
בתגובה ל-12 כידוע רק בחסידות חב"ד הולכים עם הרבי באש ובמים ידוע על זה מראה לנו עד כמה אנחנו צריכים להיות גאים ברבי שלנו!!!!!!!!
14.
דולר רביעי
כ"א כסלו ה׳תשס״ו
הרבי הוא הנביא של דורנו ,צריך רק לפתוח את העינים.
15.
בושה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
ט"ו אדר ה׳תשס״ז
ממתי כותבים על הזקן של הרבי(ראה תמונה למעלה)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.