מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשע״ו 14.02.2016

תתחילו להקשיב ● מנחם זיגלבוים

ברוב מכריע של השיחות שלנו, איננו מקשיבים באמת לזולתנו, כי אנחנו עסוקים ב"למכור" את דעותינו. גם כאשר אנחנו שותקים, אנחנו לא באמת מקשיבים, כי גלגלי המוח שלנו כבר נעים קדימה ● כמידי שבוע: המנטור והקאוצ'ר החב"די, ר' מנחם זיגלבוים, פותח לכם את השבוע בטיפ אימוני שבועי  תתחילו להקשיב
תתחילו להקשיב ● מנחם זיגלבוים
צילום: אילוסטרציה

שבוע טוב!

קבוצה וירטואלית
דומיננטית ביותר, התפרקה לאחרונה בגלל חילוקי דעות. למרות שהמשתתפים עברו תקופות סוערות, הם הצליחו לגשר על הפערים. אבל משהו התפרק והקבוצה שנתנה כל כך הרבה לחבריה, התפרקה. "עצוב לי", סיכם אחד החברים הבולטים שנה ורבע של קבוצה איכותית.

אנשים שונים, פרצופים שונים, דעות אחרות. המפתח להצליח להיות ביחד, זו ההקשבה. לא רק בקבוצות גדולות, אלא גם שני אנשים, בני זוג, המפתח שלהם להצליח להיות ביחד, וליהנות, זו הקשבה.

ברוב מכריע של השיחות שלנו, איננו מקשיבים באמת לזולתנו, כי אנחנו עסוקים ב"למכור" את דעותינו. גם כאשר אנחנו שותקים, אנחנו לא באמת מקשיבים, כי גלגלי המוח שלנו כבר נעים קדימה. לא מזמן ראיתי בבית מרקחת, שני חברים מדברים ביניהם בו זמנית. חשבתי לעצמי שהם קוסמים.

חלק גדול מהבעיות בין אנשים, בין חברים, במשפחה, בין בני זוג, בין הורים וילדיהם, מקורן בחוסר הקשבה, ויש הבדל בין 'לשמוע' ל'להקשיב'. בדור של 'הממתינות', קל להיפגש עם אנשים ש"מקשיבים" בכאילו לשניים בו זמנית. סוג של פיצול מוחי.

הקשבה היא תכונה בונה. לא רק כדי לקבל את האינפורמציה מהזולת, אלא בראש ובראשונה בשביל עצמנו. אנו יכולים ללמוד רבות ולהיבנות מהלך-דעתו של הזולת, כמו גם להכיר אפיקי מחשבה חדשים. לא תמיד הקשבה פירושה הסכמה. אבל עצם ההקשבה יש בה כוח ועוצמה.

הרבי מליובאוויטש פגש פעם את הסופר נתן ילין מור, מסופרי השמאל הקיצוניים שכתב בחריפות נגד הדת ונגד השטחים. הרבי שמח לקראתו ואמר לו "אני קורא אותך כל שבוע". הלה נדהם מקבלת הפנים החמה, וגמגם: "הרי דעותיי שונות בקיצוניות מדעותיו של כבודו". נענה הרבי: "אם הייתי קורא רק דברים שאני מסכים אתם, הייתי קורא מעט מאוד בחיי. אני קורא הרבה דברים, וגם את הטור שלך".

בשבועות אלו קוראים על כלי המקדש, ובהם על מנורת הזהב בבית המקדש. שבעה קנים, שבע להבות, כנגד שבעה מאפיינים שונים של יהודים. למרות הפיצול, כולם מקשה אחת. הפיצול עצמו יוצר את הססגוניות של המנורה. העולם עשיר בדעת בזכות העובדה שכל אחד חושב בצורה אחרת. אם נקשיב, נוכל להתעשר בדעתנו.

'טיפ' לסיום: הרגילו את לשונכם לומר, "אני מקשיב לך, אך מבקש רשות שלא להגיב כעת, כי אני רוצה לחשוב על הדברים, לנסות להתחבר אליהם". המשפט הזה הוא מפתח להצלחה בזוגיות, בהורות, ובכל סוג של קשר. בדוק.

מתחילים שבוע טוב ברגל ימין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.