מערכת COL | יום ב' אדר א ה׳תשע״ו 11.02.2016

תגידו בגת: נפל דבר בישראל ● בנימין ליפקין

בראש ובראשונה יש כאן הודעה חשובה מאין כמותה היוצאת מבית מוסד העל של חסידות חב"ד אשר על פיו יישק כל דבר קטן כגדול – איננו קופאים על השמרים. אין מקום לדריכה במקום. לא לקיפאון, לא להתאבנות, לא לשאננות. כן לפריצה קדימה, כן להתרעננות ● יש בבחירה של הרב הבלין לתפקיד הרם ביותר שניתן להעלות על הדעת – גם מסר אישי ליחיד ולבודד ● טורו של בנימין ליפקין ב-COL  לטור המלא
תגידו בגת: נפל דבר בישראל ● בנימין ליפקין
הגאון החסיד הרב משה הבלין שליט"א, השבוע (צילום: שניאור שיף)
בנימין ליפקין

אי אפשר להקל ראש בבשורת המינוי החדש בשורות בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש. יפה עשה 'כפר חב"ד', השופר הבלתי מעורער, שהציב את החידוש המרענן הזה בקדמת שער העיתון והעניק לכך את המומנטום הראוי.

בראש ובראשונה יש כאן הודעה חשובה מאין כמותה היוצאת מבית מוסד העל של חסידות חב"ד אשר על פיו יישק כל דבר קטן כגדול – איננו קופאים על השמרים. אין מקום לדריכה במקום. לא לקיפאון, לא להתאבנות, לא לשאננות. כן לפריצה קדימה, כן להתרעננות. לפי כל הסימנים זוהי רק הסנונית הראשונה.

האמת היא שבאישיותו של הגאון רבי משה הבלין שליט"א, רבה הראשי של קריית גת וראש ישיבת חב"ד ומוסדותיה בעיר, מקופלת תמצית מזוקקת כזו הראויה לשם התואר: תורה וגדולה במקום אחד.

מי שמכיר את הרב הבלין וזכה לשמוע ממנו שיעורים, יודע שאין מי שאינו מתפעל מגאונותו התורנית והיקף ידיעותיו האגדיות בכל מקצועות התורה. העילוי שבשנות נערותו יצק מים על ידיו של הגאון רבי נחום פרצוביץ' זצ"ל – ראש הישיבה המיתולוגי של ישיבת מיר שפרץ בבכי למשמע ההודעה על כך שבחיר תלמידיו איווה לו מקום לשבתו באהלה של חב"ד – היה לשם דבר בעולם התורה החב"די.


הרב משה הבלין שליט"א מקבל דולר לברכה מידו הק' של הרבי

בד בבד ובאורח בלתי מצוי כמעט, מאז ומקדם מתאפיינת דמותו כמי שעונה למודל שהציבו חז"ל במסכת אבות: מי שמעשיו מרובים מחכמתו – חכמתו מתקיימת. אני זוכר אותו בתשרי תשמ"ח, הרבה לפני שהכרתיו כתלמיד, כשהצבע היחיד של זקנו היה אדמוני, מבלי שהשתחלה שם ולו שערה לבנה אחת, כשהוא עומד בעיצומה של "הוועידה העולמית" שהיה מכנס מדי חול המועד סוכות החסיד ר' דוד רסקין ז"ל ב-770. הרב הבלין לא נשא שם פלפול תורני אלא עמד ופרט לפרוטות את הדרך המעשית שאליה יש לתעל את הוראת הרבי ל"שטורעם בהקהל".

במקביל לתפקידו כראש הישיבה (ואולי בעצם בטרם התמנה לתפקיד זה) כיהן הרב הבלין בכל השנים כראש סניף צא"ח בעיר הדרומית. הפעילים שפעלו בעיר במישור זה של ה'מבצעים' היומיומיים והעונתיים לא היו אלא ידא אריכתא שלו.

עובדת היותו מעורב בדעת עם הבריות אף היא עד עצם היום הזה שם דבר בעיני כל מי שבא עמו במגע, שועי ארץ ליד פשוטי עם. אין ומעולם לא היה דיסטנס כלשהו ששודר מדמותו. לא כלפי תלמיד ולא כלפי שום אדם באשר הוא. כזה הוא רב שחי בתוך עמו, מדבר בשפתו ועונה באופן ישיר ונטול מסננים לכל אדם, בכל עת ובכל שעה.

יש בבחירה הזו של הרב הבלין לתפקיד הרם ביותר שניתן להעלות על הדעת – גם מסר אישי ליחיד ולבודד. מאז ומקדם היו עיניו של הרב הבלין צופיות הרבה מעבר לגבולות הפרובינציה המוניציפלית של קריית גת וסביבותיה. מה שקורה בארץ כולה נגע לו עד עצם הנפש והוא מעולם לא עמד מנגד. לא אחת ולא שתיים הציב עצמו בחזית פעולות פרטניות, ממוקדות כמו כלל ארציות, כשהוא מציב לנגד עיניו את טובת המטרה, טובת כלל חסידות חב"ד כפי שנראתה לנגד עיניו וטובת העם היושב בציון.

במידה מסוימת יש כאן גם: לפום צערא אגרא. כמי שכל כך חי את הכלל, נשם את מצוקותיו ועמל כה רבות לפתרונן במכלול של ביטויים ווריאציות – קיבל עתה הרב הבלין את הבמה הבכירה ביותר ליישום כל הרעיונות והמאוויים שלו לטובת הכלל ובשירותו.


הרב הבלין (משמאל), לצד הרב דוד-מאיר דרוקמן רב העיר קריית-מוצקין והרב אהרן-דב הלפרין עורך ראשי של שבועון 'כפר חב"ד', בשמחת ברית המילה לבנו של ר' מנחם כהן עורך 'כפר חב"ד' (צילום: שניאור שיף)

אמור מעתה: אל תהי קלה בעיניך מוטיבציה שאינה יודעת מנוח של יהודי שלכאורה מתגורר בצפון הנגב, יש לו אמנם בקעה נאה להתגדר בה אולם על פניו לא יכולה להיות לו השפעה כלל ארצית. בשפה עממית אפשר לומר זאת כך: המעז, החולם, מי שאינו אומר נואש – מגיע וגם מצליח.

הדמות רבת האנפין שעונה לשם הרב הבלין מקריית גת משלבת בתוכה כל כך הרבה ניגודים. חיוך ספק ביישני בפנים סמוקות. ארשת מטעה של מי שכביכול אינו למטה מעשרה טפחים. תפילה לפני התיבה בניגון ובטון המדויקים של הרבי כ'תמים' מקושר בישיבה-קטנה. גאונות בקנה מידה של גדולי ראשי הישיבות בדורות הקודמים. עסקנות נמרצת ופעלתנות שבאה לידי ביטוי בהקמת קומפלקס ענק ורווי אגפים של ישיבה גדולה וקטנה ומוסדות מסונפים לה. רבנות עיר הזוכה להערצה חוצת עדות ומחנות מכל תושבי העיר. כל התכונות הללו יחד מתועלות החל מהשבוע למליאת בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש.

מזל טוב! הצלחתך, הרב הבלין, הצלחת כולנו!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.