מערכת COL | יום א' אדר א ה׳תשע״ו 10.02.2016

הפרויקט המושקע הושק: "אדמו"רי חב"ד ויהדות צרפת". צפו

משנכנס אדר מרבין בשמחה, בבשורה משמחת לכלל חסידי חב"ד, ובמיוחד לקהל אנ"ש וצבא השלוחים בצרפת: היום, ראש חודש אדר ראשון, הגיע מבית הכורך הספר "אדמו"רי חב"ד ויהדות צרפת – המאבק, הביקורים ו'המהפיכה למעליותא'". ● השליח הרב מענדל אזימאוו: "הופעת הספר מהווה שמחה גדולה עבור השלוחים ואנ"ש ברחבי צרפת"  אדמו"רי חב"ד ויהדות צרפת
הפרויקט המושקע הושק:
למעלה (מימין): המחבר הרב זושא וולף עם הרב לוי אזימוב ו(משמאל) עם הרב מענדל אזימוב. למטה: עם המשפיע החסידי הרב מיכאל טייב

משנכנס אדר מרבין בשמחה, בבשורה משמחת לכלל חסידי חב"ד, ובמיוחד לקהל אנ"ש וצבא השלוחים בצרפת: היום, ראש חודש אדר ראשון, הגיע מבית הכורך אל מרכז הוצאת הספרים קה"ת בכפר חב"ד, הספר "אדמו"רי חב"ד ויהדות צרפת – המאבק, הביקורים ו'המהפיכה למעליותא'".

הספר החדש, אשר יוצא לאור בס"ד על ידי "בית ליובאוויטש" בפאריז, סוקר ומקיף לראשונה את מעורבותם של כל שבעת אדמו"רי חב"ד, החל מרבינו הזקן ועד כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, בנעשה בקרב מדינת צרפת ויהודיה.

הספר "אדמו"רי חב"ד ויהדות צרפת" אשר רואה אור בס"ד היום, הנו פרי יוזמתו של הרה"ח הרב שמואל אזימאוו ז"ל, השליח הראשי לפאריז וסביבותיה, אשר עודד את עריכת והוצאת ספר זה, סמוך לפטירתו בי"ב במר חשוון אשתקד, ועוד בחייו החלה עריכת הספר.

כשנה וחצי ארכה המלאכה הגדולה והמורכבת של פרוייקט עריכת הספר, כאשר על המלאכה כולה מנצחים האחים השלוחים למשפחת אזימאוו, הרב מנחם מענדל והרב לוי יצחק, ממשיכי דרכו של אביהם הדגול הרב 'מולע' ז"ל בשליחות הרבי בפאריז וסביבותיה.

המלאכה הכבירה של עריכת ספר זה, הופקדה בידיו האמונות של הסופר ואיש הספר החב"די הרב זושא וולף, שכבר ערך והוציא לאור שורה ארוכה של ספרים בהיסטוריה החב"דית, וכן סדרת ספרים הסוקרים ומקיפים את מעורבותם ופעולותיהם של רבותינו נשיאינו בגרמניה, באוסטריה, ברומניה, בגרוזיה, וכן הספר "דיעדושקא – הרבי מליובאוויטש ויהדות רוסיה".

שבע פרקים מקיף הספר החדש, פרק לכל אחד מרבותינו נשיאינו, בהם נסקרים כל הידוע לנו על מעורבותם ופעילותם של כל נשיאי חב"ד בקרב יהדות צרפת. בשלושת הדורות הראשונים הייתה שייכות ומעורבות זו במסגרת מאבקו של אדמו"ר הזקן בקיסר צרפת נפוליאון בשנים תקע"ב ותקע"ג; בדורות הבאים היה זה במסגרת ביקוריהם הרבים של הרבי המהר"ש, הרבי הרש"ב והרבי הריי"צ במדינת צרפת; ובדורנו זה הגיעה מעורבות זו לשיאה ב"מהפיכה למעליותא" הרוחנית וחסרת התקדים המתחוללת בצרפת, בתקופת נשיאותו של הרבי נשיא דורנו, אשר ראשיתה בעובדה שהרבי עצמו התגורר במדינה זו במשך כשמונה שנים, יחד עם רעייתו הרבנית הצדקנית מרת חי' מושקא ע"ה ז"ל.

הפרק אודות הרבי נשיא דורנו הנו הפרק הארוך ביותר בספר זה, כמאתיים וחמישים עמודים, והוא מקיף את תקופת חייהם ופועלם של הרבי והרבנית חי' מושקא ע"ה ז"ל בצרפת בשנים תרצ"ג - תש"א, וכן את ביקורו של הרבי במדינה זו בשנת תש"ז, עד עלותו על כס נשיאות חב"ד ביו"ד שבט תש"י.

במהלך מלאכת עריכת הספר, נעשתה גם לראשונה מלאכת מחקר רחבת היקף, לאתר את כל אותם המקומות בהם פעלו רבותינו נשיאינו בעת ביקוריהם בפאריז ובסביבותיה. ואכן שבעים ושמונים שנה לאחר ביקוריהם של הרבי הריי"צ והרבי נשיא דורנו באותם מקומות, איתרו השלוחים בפאריז את המקומות הללו.

בספר החדש מתפרסמת לראשונה מפת "דרך המלך", מפה מפורטת ומדוייקת של עשרים ושתים אתרים, מבין המקומות בהם פעלו הרביים בביקוריהם בפאריז.

כאמור, עבודת מחקר רבת היקף נעשתה לצורך מלאכת עריכת ספר זה, והתוצאה היא ספר כלול בהדרו, והוא מופיע בהדפסה מפוארת ומאירת עיניים. הספר החדש הוא בן 624 עמודים, ומשולבים בו כמאה וחמישים תמונות, לצד לא פחות ממאה ועשרים תיעודים ומסמכים היסטוריים שונים. כמו כן, בספר החדש נמסרו לפרסום על ידי הוצאת הספרים קה"ת וספריית אגודת חסידי חב"ד שורה של כתבי יד של רבותינו נשיאנו בקשר למדינת צרפת, אשר נמסרו לפרסום לראשונה בספר זה.

עם הופעת הספר, אמר השליח הרב מענדל אזימאוו מ"בית ליובאוויטש" בפאריז: "הופעת הספר "אדמו"רי חב"ד ויהדות צרפת" מהווה שמחה גדולה עבור השלוחים ואנ"ש ברחבי צרפת, והרי זה בהשגחה פרטית שהוא רואה אור בר"ח אדר בו מרבין בשמחה.

הרי מחוץ למדינת רוסיה, המדינה בה נולדו גדלו חיו ופעלו כל אדמו"רי חב"ד – הרי המדינה בה הייתה לנשיאי חב"ד את המעורבות העמוקה ביותר והנרחבת ביותר היא מדינת צרפת, ועד עכשיו כל החומר החשוב והרב בנושא הזה היה מפוזר על פני ספרים רבים. כעת, עם הופעת הספר החדש, כל אחד מהחסידים בצרפת, אנשים נשים וטף, ובוודאי השלוחים של הרבי יש בידיהם את כל הידוע לנו מפעלם של הרביים בצרפת – הרי זה מתנה גדולה ונעלית ביותר וזכות גדולה ביותר לכל אחד מן החסידים בצרפת.

אין ספק, כי הופעת הספר החדש, בו אנו מתוודעים לראשונה להיקף המעורבות והפעילות של הרביים למען יהדות צרפת, תביא לתנופה חדשה בכל הפעילות הכבירה להפצת היהדות ולהפצת המעיינות בכל רחבי צרפת, "המהפיכה הצרפתית" למעליותא, ולתנופה בעבודתו של כל חסיד וחסיד בצרפת, והרי זה נחת רוח הכי גדולה לרבי נשיא דורנו".

יצויין, כי שני פרקים מתוך הספר כבר הופיעו ב'תדפיס' אשר יצא לאור לפני כחצי שנה, בחודש אלול ה'תשע"ה לרגל שמחת החתונה במשפחת אזימאוו, והוא התקבל בחיבה ובעניין רב אצל קהל אנ"ש והשלוחים בצרפת, וכן אצל קהל אנ"ש ברחבי תבל. במהדורה החדשה נוספו בפרקים אלו חומרים רבים שהתקבלו על ידי המעיינים, והם מופיעים בצורה נרחבת ומקיפה יותר.

הספר החדש מוקדש לזכרו ולעילוי נשמתו של יוזם הוצאת הספר הרב שמואל אזימאוו ע"ה, אשר פעל בשליחות הרבי בצרפת כיובל שנים, יחד עם זוגתו השליחה רבת הפעלים מרת בתי' ע"ה, במסירה ובנתינה.

הספר "אדמו"רי חב"ד ויהדות צרפת" כבר הגיע היום אל מרכז הוצאת הספרים קה"ת בכפר חב"ד ואל מרכזי הספרים החב"דיים בארה"ק, ובזמן הקרוב יהיה ניתן להשיג אותו אי"ה גם ב"בית ליובאוויטש" בפאריז, וכן במרכז הוצאת קה"ת בניו יורק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.