מערכת COL | יום א' אדר א ה׳תשע״ו 10.02.2016

"מוכנות גבוהה": כך מתכוננים תלמידי כפר-חב"ד לישיבה קטנה

תלמידי שכבה ח' בת"ת בכפר-חב"ד, נבחנו השבוע את המבחן החמישי מתוך סדרת מבחנים חיצוניים שנעשים ע"י ראשי ישיבות מדי סוף חודש מתכוננים לישיבה
תלמידי תלמוד-תורה בכפר-חב"ד
תלמידי שכבה ח׳ בתלמוד תורה בכפר חב״ד, נבחנו השבוע את המבחן החמישי מתוך סדרת מבחנים חיצוניים שנעשים ע״י ראשי ישיבות מדי סוף חודש.

את המבחן החודשי עברו התלמידים אצל הרב מאיר גרוזמן, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב״ד ואצל הרב חיים איגרמן ר״מ בישיבת מאור מנחם ברחובות.

המבחן היה על כל ההספק בעיונא שהספיקו התלמידים במהלך החודש האחרון.

יצויין כי, לצורך הכניסה לבחינות, עמלו התלמידים על שינון וחזרות, גם בשעות הערב, ובחינות פנימיות - בכתב, ובעל פה - שקלא וטרייא - אצל הבוחן הוותיק בת"ת, הרב משה רוזנפלד.

הבוחנים הביעו הערכה רבה לתלמידים שהפגינו ידע רב ומעמיק, וזאת לצד הספק גדול בגפ״ת ומפרשים.

בסיום הבחינה, שיתף הרב גרוזמן את התלמידים ב"יחידויות" רבות שהיו לו אצל הרבי, בהם קיבל הוראות אודות תלמידי הישיבה. באחת מהן אמר לו הרבי שהתנאי להבנה עמוקה בחסידות הוא לימוד נגלה כמו שצריך.

הרב איגרמן, שהתפעל מאד מהפגנת הבקיאות המרשימה של התלמידים, סיפר על חברים מכיתתו, בעלי יכולות ממוצעות שהחליטו להשקיע ולהתאמץ בלימוד, ובזכות שקידה והתמדה, הגיעו להישגים מרשימים, ואפילו הצליחו לחזור על דף הגמרא - ישר והפוך - פשוטו כמשמעו.

הבחינה הקודמת היתה אצל הרב מאיר אשכנזי, מד"א דכפר חב״ד, שהכריז בהתפעלות בסיום הבחינה; ״הייתם מדהימים! היינו ביחד שעתיים, והיה לי עונג נפלא לשמוע אתכם. חבל שאנו חייבים להפסיק.

"אני בטוח", סיים הרב, "שהמשך ההשקעה וההתמדה שלכם, יביאו אתכם למוכנות הגבוהה ביותר להשתלב בישיבות, עם נתוני פתיחה שיקלו עליכם מאוד להכות שרשים בריאים ועמוקים, שיבטיחו את המשך צמיחתכם כ"תמימים" חסידיים, יראי שמיים ולמדנים.

הורי התלמידים בשכבה, הביעו סיפוק רב מהתקדמותם המשמעותית של כל התלמידים, והביעו את הערכתם הרבה לצוות החינוכי הנפלא והמסור, הרב מנחם זוהר, הרב ישראל זלמנוביץ והרב ראובן סויסא, על השקעתם בקידום התלמידים.

התלמידים מצידם יצאו מהבחינות כשהם חדורים בתחושת הצלחה מחד, ומוטיבציה רבה מאידך, לנצל את סיום עונת החורף בצורה מיטבית, ולהוציא מעצמם את המיטב שבמיטב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.