מערכת COL | יום ל' שבט ה׳תשע״ו 09.02.2016

חשיפה: הרבנים והמשפיעים שיכהנו בועדת השיפוט של התחרות

מאז הוכרז על תחרות החיבורים נושאת הפרסים מבית "המרכז לחיים של משמעות" בראשות הרב סימון ג'ייקובסון, נשלחו חיבורים רבים אל שולחן המערכת ● שבועיים לגמר הגדול, ואנו חושפים את הרכב ועדת השיפוט שתכריע על החיבורים המנצחים שיזכו במלגות המכובדות ובפרס הראשון של 10,000 $ ● השנה לראשונה, לצד ועדת השיפוט של חיבורים בשפה האנגלית, תורכב ועדת שיפוט מיוחדת לחיבורים בשפת האידיש ובשפת לה"ק ● ומהו המסר של המנצח הגדול בשנה שעברה למתמודדים הרבים בשנה זו  בועדת השיפוט של התחרות
חשיפה: הרבנים והמשפיעים שיכהנו בועדת השיפוט של התחרות
ערב ראש חודש אדר ראשון, עלה כתבנו בניו יורק לבקר במשרדי "המרכז לחיים של משמעות". תכונה רבה ניכרת במשרד המהודר, השוכן מעל בית הכנסת ובית המדרש 770. אל שולחן המערכת של פרויקט התחרות, חלק ממיזם "החיים שלי" של הארגון, זורמים כל העת חיבורים ממקומות שונים על פני הגלובוס.

זו השנה השנייה שתחרות זו מתקיימת, והפעם מרחיבים את קהלי היעד. בין השאר אנו שומעים מחברי הארגון על זהותם של הרבנים והמשפיעים שיכהנו בועדת השיפוט המיוחדת שתעבור על כל החיבורים, תשקלל אותם לפי קריטוריונים ברורים, ותמליץ על החיבורים הזוכים.

"הפופולריות העצומה של התחרות, והענין הרב שהיא מעוררת בקרב קהלים רחבים מאוד של לומדי ותופשי תורת החסידות ברחבי העולם, מביאה לכך ששורה מכובדת מאוד של רבנים ומשפיעים מעוניינים ומסכימים לכהן פאר בועדת השיפוט העליונה" אומר לנו האברך הנמרץ ר' ישראל באראן, מנהל הפרויקט.

מתוך מאות החיבורים, שמבוססים על רעיונות מתורת החסידות המתורגמים למתווה מעשי, ופתרון לאתגרי הדור והתקופה, יזכו שלושת החיבורים שיקבלו את מירב הנקודות האפשריות את מחבריהם במלגות, פרס ראשון: 10,000 $ - פרס שני: 3,600 $ - פרס שלישי: 1,000 $.

ועדת השיפוט של תחרות החיבורים לשנת ה'תשע"ו – שנת הקהל (2016):

הרב יעקב לייב אלטיין; ד"ר הרב יעקב בראוור; ד"ר הרב שמעון קאווען; הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון; הרב שלום דובער ליפסקר; הרב יהודה לייב שפירא; הרב עזרא בנימין שוחט; הרב פייביש וואגעל.

ועדת השיפוט לחיבורים בעברית:

הרב שניאור זלמן גופין, הרב יקותיאל פרקש, הרב יוסף יצחק גוראריה, הרב יחזקאל סופר, הרב אשר פרקש.

*
בשיחה עם הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, מרצה בינלאומי ונואם בעל שם, הוא מתלהב בהתרגשות גוברת והולכת: "זהו כבוד גדול בשבילי להשתתף בפרויקט בעל חשיבות גדולה זו, פרויקט שמכניס משמעות חדשה להפצת המעיינות חוצה, כשלוקחים את המעיין עצמו ומתרגמים זאת לשפה מובנת היטב ל'חוצה' של הדור שלנו ממש. אני מצפה לראות את ההישגים של המשתתפים בתחרות השנה, שנה שניה למיזם החשוב של הארגון, ובמו עיני ראיתי בשנה החולפת את ההשפעה העצומה והעידוד הגדול שפרויקט זה הביא לאנשים רבים, שהחלו ליישם את מעיינות החסידות בחיי היום יום שלהם, ומצאו בזה מענה פרטי לאתגרי החיים האישיים".

מי שזכה להגיע למקום הראשון, בתחרות החיבורים הראשונה שהתקיימה בדיוק לפני שנה, הוא התמים החשוב אריה גורביץ שיחי', שמבלה את זמנו בלימוד בשקידה והתמדה בישיבת "תפארת בחורים" שע"י ישיבת תות"ל במוריסטאון ניו ג'רזי. פנינו אליו לשמוע אלו עצות הוא יכול לתת למתמודדים החדשים בתחרות החיבורים: "אני חושב שההישג האישי בשנה שעברה, היה הוכחה למי שצריך, שכל אחד ממש מסוגל להתמודד בתחרות זו. הארגון באמת נותן הזדמנות פז לכל אחד, בין אם הוא ברמה גבוהה או ברמה של מתחיל בעיון ולימוד בתורת החסידות. לא רק מי שלמד את תורת חסידות חב"ד בשנות הנערות בישיבה, או הספיק ללמוד את רוב מאמרי החסידות העמוקים וההמשכים הנודעים מסוגל להיות זה שיתרגם את הרעיונות הנשגבים הטמונים בחסידות לשפה של מעשה ממש בחיי היום יום העכשוויים. אני מאמין באמונה שלימה, כי מי שילמד היטב פרק תניא, או מאמר אחד של הרבי, בצורה מאומצת ועיונית יוכל למצוא את הדרך לתרגם זאת למתווה רלוונטי לעוד יהודי שלא טעם מעולם את טעמה המתוק של החסידות".

לסיום מספק מנהל הפרויקט ר' ישראל באראן הצצה לנתונים: "בשנה שעברה, קיבלנו מעל 530 חיבורים. בתחרות החיבורים הראשונה, מימשו רבים את הזכות להגיע למקום הראשון באתגר החסידי הראשון מסוגו. יותר ממיליון מילים! הנוגעות כמעט בכל בסוגיות הליבה של תורת החסידות, יכולים למלא כרכים רבים, שיהיו כלי עזר מועיל מאין כמותו, למאות אלפי אנשים הצמאים למדריך אישי לחיים על בסיס הרעיונות של רבותינו נשיאינו בתורתם ובדברי קודשם. השאיפה שלנו היא להכפיל ואף לשלש את כמות המשתתפים, את החשיפה שניתן לתחרות עצמה ולחיבורים שיתקבלו בעקבותיה. ובעז"ה לקשר כל אחד, צעיר ומבוגר, עם רקע כזה או אחר, למים החיים של תורת החסידות.

המועד האחרון להגשת החיבור, בכדי שייכנס לתחרות ולגמר הגדול, הוא יום רביעי ט"ו אדר ראשון ה'תשע"ו, שנת הקהל, ה-24 לפברואר 2016 למניינם, בשעה 23:59 לפי שעון ניו יורק. כנסו עוד היום לאתר הארגון, בכדי לקרוא את כללי התחרות, למלאות את הטפסים הנכונים ולממש את הזכות להיות חלק מהאתגר שבסופו תוכלו לזכות ב-10,000 דולרים. http://www.meaningfullife.com/hebrewcontest/

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.