מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשע״ו 07.02.2016

אמריקה הקלאסית – נסיעת מבחן בשברולט אימפלה

במשך שנים, הסלוגן של שברולט בארץ הייתה "שברולט זה אמריקה בשבילי". אבל דברים משתנים ושברולט כבר הפכה ממזמן ליצרן גלובלי וגם הסלוגן השתנה ל"בכל שבע שניות נמכרת בעולם שברולט" שמבטא את היקף המכירות. אבל בשביל רבים שברולט נשארה עדיין סמל שמבטא את ה"רחבות" האמריקאית. שמואל מתן יצא לבירור על חצי כדור התחתון.  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
אמריקה הקלאסית – נסיעת מבחן בשברולט אימפלה

רוב מוצרי שברולט הנמכרים בישראל מגיעים מהמפעל בדרום קוריאה וכבר בחנו בעבר את  האורלנדו, הטראקס והקפטיבה שמגיעים משם. הפעם קיבלנו את הדבר האמיתי "מיד אין אמריקה" שברולט אימפלה, הסדאן הגדולה של שברולט, מרווחת מאובזרת ועוצמתית.

בשברולט ישראל מתייחסים ברצינות לספינת הדגל שלהם, כך שאת ההיכרות עם מפרט הרכב עתיר הגאדג'טים ערך לנו מנהל השיווק של שברולט בישראל בכבודו ובעצמו. זו הייתה הדרכה ארוכה ומעניינת עד שבאיזה שלב התעייפתי... המפטר ורמת האיבזור הם ברמה גבוהה, בטח במחיר הזה.

האימפלה נמכרת בשני רמות גימור. 227.000 ₪ לגירסת ה-LT ו-260.000 ₪ ל- LTZ. הגירסא הבסיסית נמכרת בימי המכירות של שברולט גם בסכום שמתקרב ל-200.000 ₪ וזה כבר בהחלט דיל מוצלח.

עוצמה היא מילה שנשתמש בה היום מספר פעמים. מבט אחד בעיצוב החיצוני מבטא את זה יותר מכל. אפקט ההגעה של האימפלה שהגיעה למבחן בגירסא הבכירה, מרשימה בכל צבע שתבחרו. הגודל והאורך (יותר מחמש מטר), העיצוב  הבומבסטי וקישוטי הכרום הופכים אותו למשהו שלא ניתן להתעלם ממנו.

בגירסת הLTZ  המאובזרת ניתן לקבל את האימפלה גם בגווני קאמל אדירים בריפודים ובדשבורד שמחסלים כל יכולת לבחון את האימפלה באופן אובייקטיבי... בפועל קיבלנו את רכב המבחן בצבעים סטנדרטים שאיפשרו לנו לעשות את עבודתנו העיתונאית כראוי...

אנו מתעכבים בחניון עוד כמה דקות כדי לעבור על הקטלוג ועל מפרט הרכב. אנו למדים שהפער בין שני רמות הגימור די גדול וה- LTZ כולל בין השאר: שלט חכם שיפתח וינעל את הדלתות בהגדרה מראש, צמד כורסאות אמריקאיות מהזן התומך שמתכווננים חשמלית, התנעת הרכב באמצעות השלט, בלם יד חשמלי, מראות צד מחוממות ומתקפלות, אור חניה מלווה (שלא נכבה עד שתגיעו הביתה) כיוון מראות אוטומטי בעת מעבר להילוך אחורי, חלון גג ומערכת של Bose עם 11 רמקולים שישכנעו אתכם לנהוג רגוע ולשמוע מוזיקה קלאסית... ויש כמובן מערכות בטיחות מתקדמות ומודרניות כמו התראות על : סטייה מנתיב, זיהוי שטח מת והתנגשות קדמית.

המפרט כמובן לא נגמר, יש לפנינו ארבעה עמודים די צפופים שממשיכים לתאר לנו את התא הנסתר מאחורי מסך ה-8 הצבעוני, מושבים מאוורים ומערכת שתיקח את המושב אחורה כשתכבו את המנוע (ולמרבה הפדיחה הם החליטו להיתקע בדיוק שקיבלנו את הרכב...) אפשר להמשיך ולהעתיק את כל הקטלוג עם מרווח הכתפיים ומרווח המותנים ואתם בהחלט יכולים להמשיך ולקרוא את כל השורות ולבצע השוואות (בסוף יש מבחן אמריקאי...)

אבל אותנו מעניין עכשיו המנוע, לחיצה על כפתור ההתנעה מעירה את הדבר האמיתי, מנוע בנפח 3.6 ליטר, שישה צילינדרים ועם תאוצה יותר מהירה מהאוקטביהRS  ! החרטום מופנה לכיוון הרי ירושלים, הנייד מועבר למצב השתק, וגם המוזיקה המשובחת שהכנו לדרך עוברת להשהיה, עוצמה? בהחלט! המנוע הזה מספק לא פחות מ-306 סוסים, הצליל שלו בשרני וזה נפלא (כל עוד אתם לא משלמים את הדלק...)

בעתיד כך נראה, לא בטוח שנוכל לנסוע במנועים בנפח כזה. בתערוכת הרכב האחרונה בניורק הציגה שברולט את המאליבו החדשה, (שב-2010 נמכרה עם מנוע בנפח 3.500 סמ"ק ) שתשווק עם מנוע בנפח 1500 סמ"ק ומי היה מאמין, אפילו קדילאק כבר נמכרת עם מנועים בנפח 2.000 סמ"ק... ללא ספק מדובר במנועים מתוחכמים וחסכוניים ולמרות הכל אלו שאוהבים את העוצמה של המנועים האמריקאים יעדיפו את המנועים הישנים של פעם. לחיצה עמוקה על הדוושה הופכת כל עקיפה למשחק ילדים אבל גם מזכירה לנו שזה לא ממש רכב ספורטיבי שמיועד למעברים מהירים בין נתיבים וכדו'  אלא בעיקר לנסיעה נינוחה וארוכה מאד כמו שמקובל בארה"ב וללא מאמץ מיוחד של המנוע.

אפשר כמובן להאריך ולפרט על המושבים המרווחים מאחורה, או את גודלו העצום של תא המטען ועוד כל מיני דברים נפלאים שיכולים להפוך את הסקירה הזו לעוד מבחן רכב...


רכב הדגל של שברולט בטווח המחיר הזה אינו "עוד מבחן רכב " הוא מהיר ומרשים ולא שכחנו "עוצמתי"... וכן זהו אחד המבחנים המהנים שהיו לנו עד היום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.