מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשע״ו 07.02.2016

פרוש לשגרירי בריטניה: "עם תומכי טרור לא מדברים"

סגן השר הרב מאיר פרוש אירח השבוע בלשכתו את שגריר בריטניה החדש בישראל, דיויד קוורי. בפגישה דנו השניים בנושאים אקטואליים בישראל ועל מצבם של יהודי בריטניה ● "אם אבו מאזן יושב בשקט, ומתבייש לגנות טרור, הוא נמצא בסביבה שמאמינה שהטרור זה דרך", אמר  "עם תומכי טרור לא מדברים"
פרוש לשגרירי בריטניה:
סגן השר הרב מאיר פרוש אירח השבוע בלשכתו את שגריר בריטניה החדש בישראל, דיויד קוורי. בפגישה דנו השניים בנושאים אקטואליים בישראל ועל מצבם של יהודי בריטניה. בפגישה השתתף גם הרב אהרון דוד דייוויס מנהל אגף קשרי חוץ של משרדי מרכז אגודת ישראל בירושלים.

במהלך הפגישה סיפר הרב פרוש על הקשר ההדוק ושיתוף הפעולה הפורה, שהיה עם השגריר הקודם מת'ו גולד, שהיה קשוב מאוד לציבור החרדי בארץ, ושישמח מאוד להיות בקשר גם עם השגריר הנוכחי.

בהמשך הפגישה שוחחו על מצב הטרור בעולם ובארץ, סגן השר אמר לשגריר כי, "מי שחושב שהדרך לפתור בעיות זה באמצעות הטרור, אז הוא לא פרטנר שניתן לדבר איתו אפילו ברמה תאורטית, ויש דרגות באלה שתומכים בטרור, יש את אירן שתומכת ומזרימה כספים לארגוני טרור, ויש את אשף בראשות אבו מאזן, שנותן כסף למחבלים רוצחי ילדים, ובכך הוא מכריז שהוא מאמין שהטרור זה דרך, אפילו אם הוא יושב בשקט, ומתבייש לגנות טרור, הוא נמצא בסביבה שמאמינה שהטרור זה דרך. לכן בישראל נזהרים ללכת צעדים מהירים קדימה, כי אתה יכול לעשות צעד פזיז מידי, ואז יש לטרור ניצחון".

בהמשך דיברו על הנחלת החינוך לילדי ישראל, סגן השר אמר "שלמרות שמספר התלמידים בישראל הוא למעלה משתי מיליון ורוב הילדים מתחנכים בדרך שונה מאיך שאני מחנך את הילדים שלי, מאחר ואני מאמין בדרך המסורתית, הייתי רוצה שיהיה יותר מסורת, כי זו דרך שאני מאמין בה".

אך לכל הפחות, אני רוצה שיהיו בני אדם, אומנם כתוב בתורה לא לגנוב, לא לרצוח, לכבד את ההורים ועוד, אך אפשר להבין זאת גם בדרך הישר, שדברים מהסוג הזה פסולים בתכלית. בבתי הספר לצערי יש הרבה פשיעה, וצריך לעבוד שזה לא יהיה כך. זה לא אומר שכל מי שהוא דתי נקי מכל בעיה, אך מי שמתנהל בדרך התורה, דרכו יותר בטוחה להיזהר מדברים לא טובים".

הרב פרוש, סקר בפני השגריר את מצוקת הדיור החריפה בארץ, ובמיוחד בציבור החרדי, שבחר ללכת לגור בערים נפרדות, כמו ביתר, ומודיעין עילית, מהסיבה ששם מחירי הדירות יותר זולות. אך לצערי הוסיף, "כעת לא נותנים לבנות שם, מכיוון שזה מעבר לקו הירוק".

הרב פרוש הוסיף שבשנת תשי"ג קיבלו מוסדות החינוך של אגודת ישראל, מסמך על עצמאות חינוכית פדגוגית של מוסדות חינוך אלה.

בסיום הפגישה סיכמו הנוכחים על המשך שיתוף פעולה של אגו”י בירושלים עם השגרירות ועל קיום פגישות גם בעתיד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.