מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ו 05.02.2016

הצלחה גדולה: קרוב ל-1000 חסידי חב"ד עלו לחברון ● תיעוד

בהגעתם לחברון של חסידי חב"ד ובראשם בית דין רבני חב"ד יש אמירה ברורה: למרות ודווקא אל מול המציאות בארץ הקודש, חסידות חב"ד לא נוטשת ולא מפקירה את עיר אבותינו ובה נחלות רבותינו  לסיקור המלא ולתמונות
הצלחה גדולה: קרוב ל-1000 חסידי חב
צילום: מיכאל גנזמן
הכל החל בתוך "השגרה" בה אנו נמצאים "שגרה" של טרור ברחבי ישראל. בנר ראשון של חנוכה, ארע פיגוע בחברון, ליד מערת המכפלה. ברוך מרזל מראשי הישוב היהודי בחברון היה שם. בבוקר המחרת עת יצא מתפילת שחרית במערת המכפלה הוא שם לב שכל האזור "חזר לשגרה" בו במקום החליט ברוך, כי בחברון לא משלימים עם "שגרה" שכזאת ודורשים; שגרת - חיים. הביא כיסא והתיישב במקום. " שדם יהודי נשפך אני פשוט לא מסוגל לשבת בבית, לא יכול לחזור הביתה" ומאז נשאר שם לשבועות ארוכים של שביתת שבת ביום ובלילה, בגשם ובשלג ובקור החברוני!

באחד הערבים לפני כשבועיים הזדמנו ונפגשו במקום; ברוך מרזל, שליח חב"ד בחברון הרב דני כהן, ויהונתן (יוני) רובין. וכששלושתם יושבים יחד, אך טבעי היה שתצוף הדאגה והשאלה מה עושים?!

הוחלט שדווקא ולמרות המצב צריך להשיב את הבנים אל האבות. "אם לכאן, למערת המכפלה בחברון או לכותל בירושלים יהודי יפחד להגיע, האם לא לזה נקרא; תהא הארץ נוחה להיכבש לפניהם?!"

בעצה אחת עם 'מחדשי היישוב היהודי בחברון' הוחלט; העיתוי ברור - כ"ד שבט יום ההילולה של הרבנית מנוחה רחל נ"ע 'אם היישוב החב"די בחברון'.

כעת מגלים השלושה; "החשש היה גדול מאוד, ההתרעה קצרה, אך היעדים ברורים: לשנות את התודעה לרוח אחרת, רוח ותודעה שתגבר על החשש בציבור, הבאת הקהל, והתעוררות מחודשת ומתבקשת בכל שקשור בדאגה לשלום העם וארץ"

"היה חשוב לנו גם שבראש כל העניין, בראש ובראשונה יהיו הרבנים חברי בית דין רבני חב"ד".

ואכן ביום האתמול (רביעי) קרוב לאלף מאנ"ש חסידי חב"ד עלו ובאו לעיר אבותינו ובה נחלות רבותינו-נשיאינו.

בראש המגיעים: משלחת מכובדת מאוד של רבני בית דין רבני חב"ד. במשלחת: הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי - מזכיר בית דין רבני חב"ד ומד"א דנחלת הר חב"ד. הרב מנחם מענדל גלוכובסקי - סגן מזכיר בית דין רבי חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות. הרב זאב דב סלונים, רב מרכז העיר ירושלים. הרב אליהו יוחנן גור אריה, רבה של חולון. הרב משה הבלין, רב הערים קריית גת ושדרות וראש ישיבת תומכי תמימים קריית גת.

עם הגעתם ובמהלך שהותם משך שעות בחברון, קיבלו את פניהם ונפגשו עם הרבנים, ראשי היישוב היהודי בחברון; ברוך מרזל, הלל הורביץ, נעם ארנון, ומלאכי לווינגר.

האירועים החלו בעליה המסורתית לציון הרבנית מנוחה רחל נ"ע. כבר משעות הצהרים עלו וירדו קבוצות, קבוצות של אנ"ש שפקדו את הציון הק' במהלך כל השעות. רבים בחרו לעשות את דרכם רגלית בבחינת "ורחובות העיר מלאו..".

עצרת תפילה וזעקה התקיימה במערת המכפלה. הנחה ברוב רגש יהודי חסידי הרב יוסף הרטמן שהוביל את תפילת הקהל והתהילים, הקריא פ"נ כללי בשם הקהל וחתם בדברים נרגשים, תחנונים ממש; לעורר זכות אבות וזכותה של בעלת ההילולה להיוושע בענייני הפרט והכלל - המצב השורר באה"ק, בתפילה ובקשה כי בגלל אבות יושיע בנים, וזוכר חסדי אבות יביא גואל לבני בניהם.

מעמד הקהל כהתוועדות התקיימה בשדה המכפלה ב'מרכז גוטניק', אל מול מערת המכפלה ממש.
המעמד התקיים כמובן בהשתתפותם ובראשותם של רבני חב"ד, ראשי היישוב היהודי בחברון וראשי איגוד הצאצאים הרב יצחק מאיר שיחי' הלפרין והרב משה צבי שיחי' הלפרין.

מנחה האירוע הרב פול'ע שיחי' ברוד מהשלוחים לקריית ארבע-חברון ובשם כולם פתח בדברי תודות מעומק הלב, לכל שבאו לחזק ולשאוב רוח אחרת מחברון ובראשם הרבנים שליט"א, והיטיב להסביר ובעיקר לתת את התחושה עד כמה הדברים נחוצים, מעודדים ומחזקים את התושבים כולם ובתוכם השלוחים עצמם.

התודה לכל שטרחו ובאו כבן שבא לאבא ואמא, מתוך קשר כזה המהווה אמירה ברורה אל מול הזוממים את הקשר הזה להפר - עצתם תופר "והיא לא תצלח"!

ראשון הדוברים הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי - מזכיר בית דין רבני חב"ד דיבר על החובה לצאת מהאדישות אל מול המצב. הרב מנחם מענדל גלוכובסקי - סגן מזכיר בית דין רבי חב"ד בדברים נלהבים ביותר על הדברים הברורים ששמענו מהרבי, התייחסות ברורה ותקיפה אודות מציאות דומה באה"ק. ובפרט כיום לאחר שרואים את התוצאות..

הופעתו ודבריו של הרב זאב דב סלונים, רב מרכז העיר ירושלים וחבר בית דין רבני חב"ד נתנה לאירוע כולו נופח ואוטנטיות מיוחדת אודות היות הרב סלונים נכד ישיר (דור רביעי) ל'סבתא רבא' הרבנית הצדקנית מנוחה רחל סלונים בעלת ההילולה וניכר שאכן לרב סלונים ומשפחתו, חברון היא 'עיר האבות' תרתי משמע.

כשדיבר הרב הלל הורביץ כנציג ראשי היישוב היהודי בחברון הייתה ניכרת בדבריו ההתרגשות מהגעתם חזרה של חסידי חב"ד ובראשם רבני חב"ד, לאחר תקופה לא פשוטה, כשברור לכל שזוהי רק כסנונית ראשונה. הלל הורביץ אודה נרגשות וממושכות והביע את התמיכה והחיזוק לעיר האבות ומערת המכפלה.

על השירה והשמחה לאורך כל האירוע; הזמר החסידי שמחה פרידמן עם הנגינה והניהול המוסיקלי של עמי כהן מבצעי 'ניגון ההקהל' הידוע שאכן סחף את הקהל, עת נפתח המעמד בניגון עוצמתי זה.

המסע המרכזי נישא מפיו של אסי שפיגל שהצליח, ממש לבטא את הצורך של כל אחד כיהודי וכחסיד לצאת מהאדישות אל מול המצב והכל מתוך שמחה ועוצמה.

השליח לחברון הרב דני שיחי' כהן הסתפק בתודות והכרת הטוב לרבנים וקהל חסידי חב"ד והזמין את הצייר החסידי מראשוני מחדשי היישוב היהודי בחברון ברוך שיחי' נחשון לנעול את האירוע.

לציבור הנשים התקיימה תכנית נפרדת ומיוחדת. אל האירוע הגיע ישירות משדה התעופה, מכינוס השלוחות הגב' השליחה בת שבע תחי' כהן. 'אברהם קבר את שרה ושרה קברה את אברהם' - סיפור תחילתה של ההתיישבות היהודית בחברון מפיה של הגב' שרה תחי' נחשון מהשלוחות לחברון ומראשוני מחדשי היישוב היהודי בה.

סיכם בעבורנו את היוזמה והביצוע, מי ששימש בניהול-ההכוונה וניהול-תוכן הפרסומים והאירועים; יהונתן (יוני) רובין - "בימים האחרונים שמענו את ראש הממשלה מדבר ע"כ שמול הטרור אנו נדרשים ל 'קור רוח'. טוב אנחנו חושבים אחרת; מול פיגועים ויתומים, הלוויות ואלמנות - אל לנו חלילה להגיב ב'קור רוח'. אדרבה; אנו נדרשים ל'רוח אחרת'. רוח יהודית, רוח אכפתית, רוח חב"דית - רוח אחרת מחברון!".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.