מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ו 04.02.2016

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי נחלץ לעזרת חב"ד כפר יונה

בעזרתו ובסיועו של ח"כ יעקב מרגי (שס) יו"ר ועדת החינוך של הכנסת מסתמן פתרון לגני חב"ד כפר יונה- משרד החינוך יעניק רישיון לגן חב"ד ויסדיר את מעמדו   חב"ד כפר יונה
יו
בעזרתו ובסיועו של ח"כ יעקב מרגי (שס) יו"ר ועדת החינוך של הכנסת מסתמן פתרון לגני חב"ד כפר יונה- משרד החינוך יעניק רישיון לגן חב"ד ויסדיר את מעמדו.

כזכור בתחילת השנה פורסם בהרחבה שמוסדות חינוך חב"ד בכפר יונה ניצבים בעין הסערה בכפר יונה כאשר הנהלת הממ"ד מובילה קו ברור לסגירת רשת הגנים של חב"ד במקום. ראשיתה של הסערה מתחילה בעובדה שבעיר ישנם 4 תקנים לגנים דתיים, כאשר מספר הילדים שהוריהם מבקשים חינוך דתי עומד על כ-120 ילדים, ובעוד ש-70 ילדים נרשמו לגני חב"ד לשנה"ל תשע"ו (ילדים נוספים נדחו מחוסר מקום) רק 50 ילדים נרשמו לשלושת הגנים שאינם שייכים למוסדות חב"ד ומחזיקים ב-3 תקנים.

השליח הרב לוי-יצחק סלומון, מנהל מוסדות חינוך חב"ד בעיר אמר : "עד היום רק גן אחד שלנו היה שייך לזרם הממ"ד-חב"ד, הבטחת החמ"ד לגן נוסף, נדחתה במשך שנים, ובשל כך נאלצנו לקיים את הגן השני בזרם המוכר שאינו רשמי, וזאת על אף העובדה שאצלנו נרשמו מרבית הילדים המבקשים חינוך דתי - בשני הגנים שלנו נרשמו 70 ילדים, בעוד בשלושת הגנים האחרים יחדיו נרשמו רק 50 ילדים.

"ההיגיון הבריא והצדק מורה להעניק לגן חב"ד השני תקן ולאפשר לגנים להתפתח, בפרט לנוכח העובדה שחלק ניכר מילדי הגן מגיעים אליו בזכות פעילות בית חב"ד, וממשיכים את דרכם לבית הספר הממ"ד בעיר.אבל ישנם כאלו שמסרבים לעשות וכך נוצר מצב שהגן שהתנהל עד כה כמוכר שאינו רשמי לא יכול היה לפתוח את שנת הלימודים תשע"ו בשל בעיות פרוצדורליות שונות, והנהלת החמ"ד במשרד החינוך הקשיחה את עמדתה, ולצערינו, הפכה את ההגיון הבריא למאבק בו נאמר בפירוש "חב"ד זה לא אנחנו".. במקביל, הצבנו דרישה חד-משמעית לקבל תנאים הוגנים ומתאימים גם לגן השני שכן מחזיק בתקן, אך לא זוכה לתנאים המלאים". אמר הרב סלומון.

אלא שלמרות כל מסע ההשתדלות של הנהלת רשת חינוך חב"ד הארצית ופניות ההורים, המשתייכים לכל הקשת הישראלית, הנהלת החמ"ד סירבה להעניק את הרישיון לגן חב"ד ולצרפו לרשת ממ"ד. ולאבסורד, בו ילדים הולכים, כבר חמשה חודשים, יום, יום לגן לא חוקי, לא נראה פתרון. למאבק התגייס ראש העיר מר אפי דרעי שתמך בעמדת חב"ד. אולם פריצת הדרך המשמעותית הגיע דווקא על ידי יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (שס) שהוביל את המשבר לפתרון.

מנהל בית חב"ד בכפר יונה הרב נחמיה שמרלינג מספר: "פנינו לח"כ מרגי לפני כשבועיים שנכנס לתמונה באופן מידי פנייתו למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן גרמה לשינוי עמדת משרד החינוך ולהענקת הרישיון" הרב שמרלינג הוסיף :" בעקבות התערבות ח"כ מרגי הוזמן ראש העיר לפגישה עם מנכ"לית המשרד הגב' כהן שהחליטה למצוא פתרון למצוקת התלמידים וכרגע אנחנו נמצאים בשלב האחרון לקבלת הרישיון. אני חייב לציין כי ח"כ מרגי סייע לנו במהירות ויעילות, וכדאי לדעת שיש לחסידי חב"ד כתובת אמתית לפתרון בעיות מידיד ורע לחסידות חב"ד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.