מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ו 04.02.2016

הרגע שלי בכינוס העולמי: שליחות הרבי משתפות ● מרתק

הן, הכח הנשי שמאחורי כל הפעילות, התאספו מכל קצוות תבל, מירכתי סיביר, אירופה, או אמריקה, אוסטרליה ואפריקה, לכינוס השלוחות העולמי שנחתם בתחילת השבוע ● שלוחות הרבי מסכמות כמה רגעים שנצרבו בתודעתם מהכינוס, רגעים שנותנים להם כח להמשיך הלאה – עד למימוש המטרה ● וגם: סיפורה המרגש של הגב' בת-גלים שאער, אמו של הנער החטוף, והדולר שקיבלה בבית הרבי ● מגזין שישי  השליחות מספרות
הרגע שלי בכינוס העולמי: שליחות הרבי משתפות ● מרתק
כינוס השלוחות תשע"ו. עיבוד: באדיבות 'משפחה חסידית'
משה בן חיים
(צילומים: מיכל וויס, Bassie Vorovitch, 'Captured it by Chavi')

מאות שלוחות מכל רחבי העולם התכנסו ובאו ל"כינוס השלוחות העולמי" בסמוך 'ליום הרבנית' – כ"ב שבט. עזבו הכל מאחוריהן, מרכז חב"די ברוסיה, בישראל, או באירופה, קמפוס באמריקה, או רשת עניפה של חינוך ויהדות ביבשת אפריקה, ובעצם בעולם כולו.

כולן עזבו משפחה ועיסוקים והתכנסו ל'הטענת המצברים', ימים מלאי תוכן והשראה, כשהשיא היה ביום ראשון כ"ב שבט, בבנקעט באולם ה'ארמורי' הענק. שם גם התקיים התצלום המסורתי המקביל לתצלום השני של כינוס השלוחים המוכר.

השליחה מחברון, ומי שגם הנחתה בטוב טעם את הערב, הגב' בת שבע כהן, מספרת ל-COL על רגעים מיוחדים בכינוס השלוחות.

"כמנחה", היא מספרת, "התרגשתי מכך שנושא ארץ ישראל קיבל מקום כה נרחב בכינוס. לא רק אנחנו שהגענו מחברון הרגשנו כך, על רקע המצב הבטחוני אצלינו, אלא גם כל השליחות מארץ ישראל. אח"כ הן אמרו שזו הייתה 'גאוות יחידה'".

יש עוד רגע מיוחד, שמסמל אולי יותר מכל את הכינוס, מעין חלק-בלתי-נפרד ממנו, והוא 'התמונה הקבוצתית'.

"עוד לפני התמונה, יש את החלק של ההתארגנות לצילום. ניתן לראות שליחות מארגנטינה, ספרד, רוסיה, המזרח הרחוק, וכל מקום בעולם. צעירות או מבוגרות, וותיקות או חדשות. זה מראה שמותיר רושם", מתארת הגב' כהן, "אחת התעלפה בדיוק שניה אחרי שהצלם תקתק במצלמה. זה הפך כמעט לריטואל קבוע, סוג של מסירות נפש למעמד הזה..."

החיבוק שקיבלתי בכינוס

על חוויה מיוחדת נוספת, מספרת השליחה מחברון: "בגלל סופת השלגים בניו-יורק, דחו את הטיסה שלי ביממה. לילה קודם נסכעתי יחד עם עוד חברה ברכב 4*4 לאיזור המרכז, כדי שבבוקר נוכל להגיע לטיסה בלי עיכוב - היות וירד שלג בחברון. כשאני כבר ב'שרוול' בדרך למטוס, קיבלתי הודעה שכל תושבי חברון בעלי רשיון נשק, מתבקשים את הנשק איתם 7\24 שעות ביממה.


בנקעט השלוחות

"שאלתי את עצמי: על מי להתפלל, עליי, או על דני והילדים?... ואז, בכינוס קיבלתי חיבוק כזה חזק, ונושא ארץ ישראל היה מרכזי, והבנתי שהעיניים של כולם נשואות אלינו".

לקראת יום רביעי השבוע כ"ד שבט, יום פטירתה של הרבנית מנוחה רחל הטמונה בחברון, בי"ד רבני חב"ד הוציא קריאה מיוחדת לחסידי חב"ד לעלות לקברה, ובפרט בשנת 'הקהל'. באותו הקשר, מספרת השליחה:

"לאור המצב הבטחוני השורר באיזור חברון בפרט ובארץ הקודש בפרט, החלטנו לעשות משהו שיעודד את יהודי חברון תכננו לכ"ד שבט ארוע יותר עוצמתי מכל שנה. ואכן, רבים הצביעו ברגליים, ובאו בהמוניהם. כמה מאות איש, הרבה יותר מבכל שנה. התופעה שחסידי חב"ד הגיעו לחזק את היישוב היהודי בחברון, נגע מאוד בלב התושבים, שלמרות המצב מגיעים ותומכים.

"ערב האירוע היתה ישיבה של בעלי השליח דני כהן יחד עם רבני חב"ד. זה חימם לתושבי חברון את הלב".

השליחה בת-שבע כהן מציינת את הנאום של בת גלים שאער תחי', אימו של החטוף גלעד שאער הי"ד, שהוזמנה לכינוס השלוחות כאורחת כבוד, ואף דיברה בפני השלוחות הישראליות. "היא ידעה שעם ישראל איתם, אך העוצמה הזו של השליחות ריגשה אותה מאוד", מספרת הגב' כהן.

"נס אחד גדול"

איך הגיעה הגב' בת גלים שאער לכינוס השלוחות? הסיפור החל בכלל מהדלקת נרות מרכזית בחנוכה, בשכונת ממילא בירושלים. ועל כך, מספרת לנו הגב' חני קנטרמן, שליחה בשכונת טלביה בירושלים:

"הסיפור של בת-גלים שאער, התחיל עם הרבי", מספרת השליחה הגב' חני קנטרמן, "אנחנו שליחים באיזור ממילא. ולפני מספר שנים היו גורמים שתכננו שם 'ערב חנוכה' עם סממנים לא יהודיים ר"ל. הכרתי את המפיקה ושכנעתי אותה לבנות חנוכיה במקום. כל העניין הזה היה בעצם נס אחד גדול. ומאז ההדלקות שלנו הפכו להיסטוריה".  



השלוחים החליטו שבכל ערב בחנוכה, אישיות ציבורית אחרת תדליק את החנוכיה. בנר שלישי, הוחלט לכבד בהדלקה המרכזית משפחות נפגעות טרור. בשנה שעברה, כובדו שלושת משפחות החטופים להדליק את החנוכיה, ובהם הגב' שעאר.

"הייתה אווירה מאוד מיוחדת, הם רקדו ושרו. התרגשתי, איך פחות משנה אחרי הרצח של יקיריהם הי"ד, הם מצליחים לשמוח ולרקוד?", נזכרת הגב' קנטרמן. "הבנתי, שיש 'נקודה חב"דית' בכל יהודי", היא ממשיכה לתאר.

לאחר הכרות עם המשפחה, התיישבה השליחה ל'שיחת המשך' עם המשפחות. 'לא רק אנחנו שלוחים, גם אתם שלוחים! אתם מראים לכל העולם שהאור ינצח!', אמרתי להם אז".

באותה הזדמנות, אמרה להם הגב' קנטרמן שגם להם מתאים לנסוע לרבי. "איריס יפרח למדה בצעירותה בנחלת הר-חב"ד והיא 'נדלקה' על הרעיון. ואכן לפני שנה היא נסעה לכינוס השלוחות והשתתפה בבנקעט" (השנה, הוזמנו משפחות ליטמן, שרקי ומשפחות נוספות שנוספו ה"י למעגל הטרור).

השנה, הזמינה הגב' קנטרמן את גב' שעאר לכינוס השלוחות וזו השיבה בחיוב. בשבת, התבקשה הגב' שעאר לדבר בפני השליחות הישראליות. היא דיברה על הערכתה הגדולה לשליחות, וסיפרה עד כמה היא חשה כשליחה להמשיך את החיים.
"הסתכלתי על בת גלים, וחשבתי לעצמי: היא מדברת ממש כמו שליחה! היא פשוט דיברה עם המון אמונה וממש 'הרגישה בבית'. היא וחב"ד – נפגשו".

רגע מרגש

על רגע אחד שלא ישכח, מספרת השליחה הגב' קנטרמן: "נכנסנו לחדרו של הרבי ול'חדר השידורים'. הביקור השאיר על בת גלים רושם כביר, והיא אמרה לי: 'לו רק יכולתי לשמוע שיחה מהרבי ולקבל כוחות!'.



"מזכירו של הרבי, הרב יהודה קרינסקי שמע על דבר ביקורה של בת גלים שאער, והזמין אותה במיוחד לבית הרבי והרבנית. הגענו לשם והרב קרינסקי היה שם יחד עם ילדיו. הוא דיבר איתה דברי ניחומים, וסיפר איך שהרבי ניחם את תושבי כפר חב"ד אחרי הטבח ביד החמישה בכפר חב"ד. הרב קרינסקי ציטט מענה של הרבי בעניין: 'בהמשך הבניין תנוחמו'. הדבר מאוד נגע לליבה של בת גלים, בפרט על הרקע שמשפחת שאער הקימו מפעל הנצחה, ונתנו חיזוק.

"הרב קירנסקי סיפר שיש לו כמה דולרים מהרבי, ונתן לה דולר של הרבי משנת תשמ"ח. "אני נותן לך דולר מהרבי, שיתן לך כוחות להמשיך ולהתמודד עם הכאב ולהתגבר עליו, עד ביאת משיח".

"זה היה רגע שקשה לתאר. בבית של הרבי והרבנית, וכל מי שעמד שם הרגיש שזה מכוחו של המשלח, שהרבי שלח מישהו לחזק אותה".

ומוסיפה השליחה הגב' קנטרמן: "באותו רגע נזכרתי במה שאבי היה מסביר לנו כשהיינו ילדים: 'למה הרבי נותן דולר? הרבי פעם הסביר: ששני יהודים נפגשים, משהו טוב צריך לקרות ליהודי שלישי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.