מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ו 04.02.2016

מזעזע: הבוקר נפטרו שתי תינוקות; בירושלים ובמודיעין עלית

זמן קצר לאחר שהתקבלה הידיעה הקשה הבוקר (חמישי) ממודיעין עלית על פטירת פעוטה כבת שישה חודשים שלא התעוררה משנתה, הגיעה ידיעה גם מירושלים: פעוט כבן שלושה חודשים שנמצא ללא הכרה ודופק, ולאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותו ● אלו אמצעי זהירות יש לנקוט להימנע ממקרים דומים ר"ל?  אסון רודף אסון
מזעזע: הבוקר נפטרו שתי תינוקות; בירושלים ובמודיעין עלית
(אילוסטרציה)
מזעזע: הבוקר (חמישי) נפטר שתי תינוקות בני 3 חודשים ו-6 חודשים, בירושלים ובמודיעין עלית.

במודיעין עילית, הוזעקו כוחות ההצלה הבוקר, לבית ברחוב שאגת אריה, לאחר שדווח על פעוטה בת שישה חודשים, שלא התעוררה משנתה. הכוחות ניסו לבצע בה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה.

מתנדב באיחוד הצלה שהשתתף בהחייאה במודיעין עילית סיפר: "כשהגעתי למקום הפעוטה היתה ללא הכרה וללא דופק ונשימה. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות עד להגעת צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א ורופא מתנדב באיחוד הצלה ד"ר יחיאל לין שנאלצו לקבוע את מותה. מסתמן כי הרקע הוא תסמין של מוות בעריסה".

טרגדיה הבוקר, גם בירושלים: כוחות ההצלה הוזעקו לרחוב יצחק טוניק, בעקבות דיווח על פעוט בן שלושה חודשים שנמצא ללא הכרה ודופק. הכוחות החלו לבצע בו פעולות החייאה והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים.

בדרך לבית הרפואה נמשכו פעולות ההחייאה, אלא שלמרבה הצער הרופאים נאלצו לקבוע את מותו של הפעוט.

מתנדב באיחוד הצלה שביצע פעולות החייאה על הפעוט בירושלים סיפר: "סמוך לשעה 6 בבוקר הוזעקתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה וכשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה וללא דופק ונשימה והתחלתי בפעולות החייאה מתקדמות עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהעבירה אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים שם למרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הרקע אינו ברור ומסתמן כי מדובר בתסמין של מוות בעריסה".

לאחרונה רבו מקרי 'מוות בעריסה' ל"ע, ובמיוחד בציבור החרדי.

רופא ילדים בכיר מבית הרפואה הדסה עין כרם אמר הבוקר בתכניתו של מוטי לביא ברדיו 'קול חי': יש לנקוט בכמה אמצעי זהירות בפרט בתינוקות של עד גיל שנה: לא לחמם את החדר לטמפרטורה גבוהה מידי של מעל 25 מעלות, שהתינוק לא יישן יחד עם מי מהוריו, לא לכסות יותר מידי את הילד, לא לשים לישון את התינוק על הבטן, ולא על מזרן רך. גם עישון של אחד מבני המשפחה, (עישון פאסיבי) יכול להוות גורם סיכון.

הרופא הוסיף וציין כי אין קשר ישיר בין נסיבות "מוות בעריסה" לאופנים הנ"ל בטיפול בילד, אך אלו עלולות להיות 'נסיבות מסייעות' ר"ל למקרים כאלו.

הוא גם הסתייג בדבריו, והוסיף שעם כל התקדמות מדע הרפואה, לא ניתן להצביע בוודאות על הסיבה למקרי 'מוות בעריסה'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.