מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשע״ו 03.02.2016

'מרכז רבני אירופה' גיבש תכניות לימוד כנגד האנטישמיות

בדיון היום בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות בכנסת על דו"ח האנטישמיות באירופה גילה סמנכ"ל מרכז רבני אירופה ● 'מרכז רבני אירופה' בסיוע שגרירויות ישראל, גיבשו תכניות שילמדו במערכות החינוך באירופה כנגד האנטישמיות מרכז רבני אירופה
'מרכז רבני אירופה' גיבש תכניות לימוד כנגד האנטישמיות
בדיון היום בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות בכנסת על דו"ח האנטישמיות באירופה גילה סמנכ"ל מרכז רבני אירופה.

'מרכז רבני אירופה' בסיוע שגרירויות ישראל, גיבשו תכניות שילמדו במערכות החינוך באירופה כנגד האנטישמיות.

עוד גילה: שורה של מדינות באירופה מתקנות בימים אלה חוקים אשר יחמירו משמעותית את הענישה על מעשים אנשטימיים ופגיעה ביהודים בעקבות פגישה שיזם 'מרכז רבני אירופה' בין הגר"ד לאו ונשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, יחד עם שגרירים ממדינות האיחוד האירופי.

"כל עוד יש יהודים אשר חיים באירופה נמשיך לסייע לתחיית היהדות שם. נסייע לבניית מקוואות טהרה, נפעל לחיזוק החינוך היהודי והזהות היהודית, ונעמוד לימינם של רבני הקהילות באירופה בכל מה שהם זקוקים לו", כך אמר היום הרב אריה גולדברג סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' בדיון שהתקיים בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות של הכנסת על דו"ח האנטישמיות 2015.

הרב גולדברג מסר סקירה מקיפה על הפעילות המגוונת של 'מרכז רבני אירופה' ברחבי אירופה, עמידתו וסיועו המעשי לחיי הקהילות באירופה, וסיפר על מסע החיזוק בקרב קהילות יהודיות, בבלגיה ובהולנד שעשה הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, ביוזמת 'מרכז רבני אירופה', לפני שלושה שבועות. במהלך הסיור, שכלל גם פגישה עם נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, ושגרירים ממדינות האיחוד האירופי, קרא הגר"ד לאו ליהודים באירופה ללכת בגאון עם כיפה וסממנים יהודיים, כמו גם לחנך את ילדיהם במסורת היהודית.

בהמשך הדיון היום בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות, אמר סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', כי הנוכחים מעלים את הבעיות הקיימות אך איש אינו מדבר על הפתרונות. הוא אמר כי הרב מנחם מרגולין מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', קיים בנושא שורה ארוכה של מפגשים עם ראשי האיחוד האירופי ומנהיגי מדינות. בכל המפגשים הביעו המנהיגים זעזוע מהאנשטימיות ובימים אלה, יחד עם 'מרכז רבני אירופה' ואנשי שגרירויות ישראל, מגובשים תכניות שאמורות להלמד במערכות החינוך באירופה כנגד האנטישמיות. זאת, במקביל לחוקים שיתוקנו ויחמירו משמעותית את הענישה על מעשים אנשטימיים ופגיעה ביהודים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.