מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ו 02.02.2016

"התמסר לקיום רצונו של הרבי בלי שום התחשבות בקשיים"

יורשה לי נא לשתף אתכם ברחשי לבי: ידיד נפשי הרב יוסף יצחק הכהן שי' אהרונוב, עובר כעת תקופה קשה. ואתו עמו עומד אני מרחוק, לכל אורך הדרך הקשה הזאת. ולכן אמרתי אשיחה וירווח לי מעט ● אי שם, הצלחתי להכירו, עד כמה הוא נשכב על הגדר, להצמד לרצונו הקדוש של הרבי, ובלי שום התחשבות עם קשיים אנושיים, מכל הסוגים ● עבודה אינטנסיבית כל הלילה, בישיבה על המטה, שבחדר קטן, אשר בדירה הקטנה, אי שם במוסקבה. כשלידו אני חצי ישן את שנת הלילה ● הספרן הראשי של ספריית הרבי, הרב שלום-דובער לוין, במאמר אישי ומרגש  התמסרות לרבי
הרב אהרונוב והרב לוין במשימה אי שם בשליחות הרבי
הרב שלום-דובער לוין

יורשה לי נא לשתף אתכם ברחשי לבי: ידיד נפשי הרב יוסף יצחק הכהן שי' אהרונוב, עובר כעת תקופה קשה. ואתו עמו עומד אני מרחוק, לכל אורך הדרך הקשה הזאת. ולכן אמרתי אשיחה וירווח לי מעט:

ידוע מאמר רז"ל (עירובין סה, ב): "בשלשה דברים אדם ניכר בכוסו ובכיסו ובכעסו". והיינו שאין להכיר את האדם אלא במצבים קיצוניים, כאשר האדם אין בכוחו לשחק משחקי נימוסים.

מפורסם בעולם משחק המכונה "הישרדות". שחקנים אלו מכניסים עצמם למצב קשה, שאז מתגלים תכונותיהם הפנימיות.

אמנם יש לפעמים ש"הישרדות" אינה "משחק", כי אם מציאות אמיתית. ועוד יותר יש לפעמים, שמלחמת ה"הישרדות" הוא מצב שהכניס אותך הרבי אליו. ולפעמים זה הרבה מעבר למשחק, אלא קשיים עצומים מכל הסוגים.

לפתע לוקח אותך הרבי "מארצך וממולדתך ומבית אביך", מהמשרה הרובצת עלינו, מהמשפחה, מהילדים, מבלי שאתה מוכן לזה כלל, ומבלי התחשבות עם שום קשיים בעולם, ומבלי התחשבות עם בקשה אישית שהרבי ישחרר אותך ממצב זה. הרבי אינו מקבל את הבקשה ומשאיר אותך בשליחות קשה זו במשך שנה וחצי.

כן, אמת נכון הדבר, שאתה מקבל רשיון מיוחד, לטוס לימים אחדים להשתתף בשמחת הבר מצוה של הבן, אבל הרבי אינו מרשה לך להשתתף עם המשפחה בליל הסדר של פסח.

בגפך נשאר אתה בשליחות שמיימית אי שם, באופן של וגילו ברעדה, שמח בשליחות שהוטלה עליך, ובוכה במסתרים על הקשיים האופפים אותך מכל הכיוונים, בגשמיות וברוחניות. וחי בפועל את קשיי ה"הישרדות".

אי שם, הצלחתי להכיר את ידיד נפשי, עד כמה הוא נשכב על הגדר, להצמד לרצונו הקדוש של הרבי, ובלי שום התחשבות עם קשיים אנושיים, מכל הסוגים. שם ישב ועבד כל היום על השליחות לרוסיא, ובמשך כל הלילה עבד על ניהול צא"ח בארה"ק, וכיסוי הגרעונות. עבודה אינטנסיבית כל הלילה, בישיבה על המטה, שבחדר קטן, אשר בדירה הקטנה, אי שם במוסקבה. כשלידו אני חצי ישן את שנת הלילה.

שם הכרתי אותו הכרה פנימית, כלה כמות שהיא, כפי שאומרים באידיש "כ'האב אים דערקאנט אקוראט ווי ער איז";(אני מכיר אותו בדיוק מה שהוא) אשר למרות העובדה שהוא בשר ודם, עם כל התכונות של בשר ודם, התמסר לקיום רצונו של הרבי בלי שום התחשבות.

במשך השנים עסקתי הרבה עם כל גדולי שלוחי ופעילי חב"ד בעולם, מכל הסוגים. ואחד מאלף מצאתי בתכונה המוגדרת כאן, אחד הוא ידיד נפשי הרב יוסף יצחק הכהן שי' אהרונוב.

אשריך ידידי שנתפסת על מה שנתפסת, וה' יושיעך בקרוב.

כברכת ידידך לנצח
שלום דובער לוין
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.