מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ו 02.02.2016

קבלת פנים לתמימים ששבו מהמסע לחצרות קודשנו ● תיעוד

ימים ספורים לאחר שנחתו בארץ הקודש, נערך מעמד מרגש של "ברוכים הבאים" לתלמידי התמימים של ישיבות חב"ד באור יהודה, בהשתתפות חתני השמחה – התמימים, צוות הישיבה, רבנים חשובים ואישים ● אורחי הכבוד: סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד בנחלת הר חב"ד בקריית מלאכי הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, רב העיר קריית גת הרב משה הבלין וראש הישיבה הליטאית בעיר הרב אבינועם פוסטבסקי ● סיקור וגלריה  קבלת פנים לתמימים
קבלת פנים לתמימים ששבו מהמסע לחצרות קודשנו ● תיעוד
מעמד קבלת הפנים, אמש
ימים ספורים לאחר שנחתו בארץ הקודש, נערך מעמד מרגש של "ברוכים הבאים" לתלמידי התמימים של ישיבות חב"ד באור יהודה, באולם של בית הכנסת 'בית מנחם – חב"ד' בעיר, בהשתתפות חתני השמחה – התמימים, צוות הישיבה, רבנים חשובים ואישים. האירוע שילב בתוכו התוועדות לרגל יום כ"ב שבט, יום הסתלקותה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא.

את האירוע פתח שליח הרבי לעיר, הרב מנחם מענדל פרידמן. בפתח דבריו אמר ששמע בחורים מחליפים חוויות מחצרות קודשנו, בינם לבין עצמם. "התרגשתי באופן מיוחד לשמוע אותם מדברים, רואים שהם חיים את הנסיעה לרבי", אמר הרב פרידמן.
אחריו נשא דברים הרב אבינועם פוסטבסקי, ראש הישיבה הליטאית באור יהודה, 'ברכת יצחק'. "אני מגיע לכאן כי אכפת לי מכבוד התורה", אמר, "כל השיקולים האחרים, המניעות והעיכובים, נשארו בחוץ". הרב פוסטבסקי דיבר בהרחבה על החיזוק בלימוד התורה ועל אהבת התורה שיש בחסידות חב"ד. הוא עודד ודרבן את הבחורים להמשיך ולהתמיד בלימוד.

הרב משה הבלין, רב העיר קריית גת ושדרות, היה הנואם הבא. הרב הבלין סיפר שעיין בעלון שיצא לאור על ידי הישיבה, ובו התפרסמה שיחה של הרבי לבחורים בפרסום ראשון. "נכחתי כבחור באותו מעמד", הדהים את הקהל ושיתף מהחוויות מאותם רגעים בלתי נשכחים. "ראינו עד כמה חשוב לרבי שבחור יהיה עסוק ושקוע בתורה, וכן שילמד דפי גמרא בעל פה, כפי שאתם עשיתם", אמר.

לאחריו דיבר הרב לוי יצחק גינזבורג משפיע בישיבה בראשון לציון. הוא דיבר על התקופות השונות בחייו של נשיא הדור, כפי שהרבי בעצמו אמר בשיחת קודש. "מכ"ב שבט תשמ"ח החלה תקופה של התעסקות בענייני משיח", אמר. בהמשך דיבר על "פירוק המזוודות" כמו שצריך לאחר החזרה מהמסע הגדול מחצרות קודשנו.

את הנאום המרכזי נשא מזכיר בית דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד בנחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי. הרב הביע את התרגשותו על עצם בואו לאירוע. נאומו של הרב ירוסלבסקי התמקד בהגעה לרבי ובהכנה הראויה לכך וכן בחזרה משם. "מי שמגיע לרבי עם הכנה חוזר בהתאם לכך ולהיפך", הסביר הרב. בהמשך דבריו הביא סיפורים מאלפים מימי החסידים שנסעו לרבי.

רגע השיא במעמד המיוחד, היה נאומו של הרב אברהם אג'יאשוילי רב העדה הגרוזינית בקריית אתא. במהלך השבת שעברה, בה שהו התמימים בחצרות קודשנו, מישהו הביא לרב שלום דובער הנדל, ראש ישיבות חב"ד באור יהודה, יומן מחצרות קודשנו משנת תשנ"ב. בתאריך י"ג שבט תשנ"ב, הבחין הרב הנדל שהרבי מעניק בקבוק וודקה לרב אגי'אשוילי "עבור או יהודה". הרב הנדל התרגש מההשגחה הפרטית המופלאה.

כשחזר לארץ, הזמין את הרב אגי'אשוילי לשתף את הבחורים. הרב אגי'אשוילי, בעבר תושב קריית מלאכי ורב בית כנסת באור יהודה, סיפר על הרגע הבלתי נשכח בו קיבל את הבקבוק "עבור או יהודה", בצירוף ברכות. "התחושה הייתה שהרבי נותן לנו גם עכשיו בקבוק וודקה", סיפר אחד המשתתפים.

בשלב זה הוזמן אחד התמימים בישיבה הגדולה, הת' לוי ג'רופי. הוא שיתף את הקהל מהחוויות בנסיעה. "הייתי עשר פעמים אצל הרבי, אבל זו פעם ראשונה שהרגשתי אווירה כה עילאית", סיפר.

הנואם הבא היה הרב יצחק אלמליח, רב שכונה באור יהודה. הוא סיפר על כך שהוא 'מקנא' בבחורים שזוכים להתמיד ולשקוד באוהלה של תורה ועל התקשרותם לרבי.

עכשיו הוזמן לשאת דברים הרב יהושע נויהויזר, רב בישיבה גדולה, שדיבר על החשיבות שבחור יעסוק אך ורק בלימוד התורה דווקא.

הנואם שחתם את מעמד "ברוכים הבאים", אחרון חביב, הוא ראש ישיבות חב"ד בעיר, הרב הנדל, שהכריז על "מבצע תורה" חדש שיימשך עד לי"א ניסן, יום הולדתו של הרבי. "כולנו ניתן מתנה לרבי", חתם לקול מחיאות הכפיים. באווירה הזו, של המשכיות, ננעל הערב.

האירוע הרישמי תם, הקהל התפזר, אבל קהל התמימים נשאר להתוועדות תוססת וחיה עם הרב יצחק אקלסלרוד, משפיע הישיבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.