מערכת COL | יום כ"ב שבט ה׳תשע״ו 01.02.2016

מדוע התפעל שר החינוך מבי"ס חב"ד? ● המנהלת מספרת

היום פורסם כאן על הפוסט שפרסם שר החינוך נפתלי בנט: "בבי"ס מעיינות חב"ד עסקו במדעים בנושא האש, קשרו לנושא בתנ"ך וחסידות" ● באלו ניסויים באש מדובר? וממה התפעל כל-כך שר החינוך? מנהלת בי"ס חב"ד, הגב' נירית אליהו, מספרת  ניסויים באש
מדוע התפעל שר החינוך מבי
הפוסט שפרסם שר החינוך נפתלי בנט, על רקע ניסוי מדעי באש של בי"ס חב"ד מעיינות באופקים
משה בן-חיים

היום פורסם פוסט של שר החינוך נפתלי בנט, שבו הוא לא מסתיר את הערכתו למיזם המעניין. וכך הוא כתב:"בבי"ס מעיינות חב"ד באופקים, עסקו במדעים בנושא האש. ערכו ניסויים, למדו בעברית ובאנגלית וקשרו לנושא בתנ"ך ובחסידות".

מה הפעים כל-כך את שר החינוך, סה"כ ניסוי לימודי-מדעי באש? המנהלת הגב' נירית אליהו, מספרת ל-COL: "אקדים ואומר בראשית דבריי, שבית-הספר חב"ד בעיר אופקים, נחשב כמוביל פדגוגית וביה"ס הינו היחיד באופקים שקיבל 'עשירון עליון' ב-7 מיצ"בים (נבקש את סליחת הקוראים שלא עוסקים בחינוך... בכל אופן מדובר במדרג גבוה – הערת הכותב).

"היחודיות שלנו מתבטאת למעשה שמכניסים במקצועות החול תכנים של קודש, מתורה וחסידות. באופן טבעי, היות ובית הספר מוביל בהישגיו, הוא מושך תשומת לב של משרד החינוך לפעילות שנערכת בו".

ולגביי 'הניסוי המדעי', עליו הגיב שר החינוך, מספרת המנהלת הגב' נירית: "היה יום פעילות חוץ בית ספרית, בבית "תפוח פיס" באופקים. היתה תכנית של למידה על האש, הכוללת סדרת ניסויים, מקורות בתורה וחסידות, ומחקר מעמיק, עפ"י רמת התלמידים.

"מה שקרה, שהמנהלת של הפיס, התלהבה מאוד מהתכנית הייחודית, ושיתפה מורים למדעים מבתי ספר אחרים, ובתי ספר אחרים הגיעו גם הם, ועשו "העתק-הדבק", לאותה פעילות... כולל ההקשר התורני והחסידי כמובן"...

אפשר לקבל דוגמא איך עושים הפעלה כזו?

"למדנו על האש. לאחר מכן התחלנו לאסוף מקורות על האש בתורה ובחסידות, וזאת לאחר עבודת איסוף מקדימה. העבודה מתחלקת לפי רמות, יש תלמידים שמחפשים מספר מקורות, ברמה גבוהה יותר יש להעמיק וכן הלאה. יש שאלות תשובות וחידונים, מספר תחנות להתקדמות בדרך ליעד. ולבסוף – ניסוי עם חומרי בעירה, נרות, וחומרים אחרים, וחלק זה כמובן תחת השגחה צמודה של איש חינוך."

"עשינו כמו 'הקהל' חסידי' וכל אופקים זכתה להשתמש בחומרים", מסכמת מנהלת בי"ס חב"ד".

מאיפה שר החינוך קיבל את המידע על התכנית שלכם, עליה הגיב בהתלהבות?

"המפקחת הארצית ללמידה משמעית" (עוד תואר שמובן רק לבעלי תפקיד בתחום...) עומדת בקשר רציף עם בית הספר, ומאוד אוהדת את מה שקורה כאן. והיא שלחה דיווח ישיר לשר החינוך".

גם בתלמוד תורה חב"ד בנים באופקים נערכת פעילות דומה?

"בהחלט. הילדים חזרו נרגשים מאוד, וקיבלנו תגובות חיוביות מאוד מההורים. "הילד חזר כמו חוקר צעיר", סיפרו לנו הורים. וההורים מצידם, ביקשו עוד".

מה המוטו שלכם בחינוך?

"אציין מה שמפקחים מדקלמים עלינו: 'השילוב המעניין בין ערכי חב"ד למקצועות הכלליים', ועוד מוטו של בית-הספר: 'כל יהודי הוא יהלום, ואנחנו נלטש את היהלום'. בית-הספר שלנו מחנך לשליחות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.