מערכת COL | יום כ"ב שבט ה׳תשע״ו 01.02.2016

כולם היו בניה ● טור ב-Ynet על הרבנית חיה מושקא נ"ע

"הם גם לא הרגישו מרומים או פראיירים כשנאלצו לשים את חייהם בצד ולשלם עקב כך מחירים אישיים וזוגיים" ● הרב יוסף יצחק אהרונוב בטור מרגש באתר Ynet עם משמעות מיוחדת לאתר ווינט על כ"ב שבט   כולם היו בניה
כולם היו בניה ● טור ב-Ynet על הרבנית חיה מושקא נ
הרב יוסף יצחק אהרונוב

בין כל המודאגים שעקבו בשבוע שעבר אחר הדיווחים על השלג המשתק את ניו-יורק, הייתה גם קבוצה אחת יוצאת דופן: אלפי נשים מכל רחבי העולם היו על המטוס בואכה JFK, ורק ביקשו לוודא שיש להן אפשרות לנחות. היעד: "המפקדה הראשית" של חב"ד בשכונת קראון-הייטס, שם נערך הכינוס העולמי השנתי של שליחות הרבי מלובביץ'.

נשים שעומדות בחזית העשייה הציבורית הן לא מראה שכיח במיוחד בחברה החרדית, אבל בבתי חב"ד תמצאו אותן שותפות מלאות. חלקן יעזבו חיי נוחות של קהילה תומכת שנה או שנתיים אחרי נישואים כדי להפיח אי-שם את השממה הרוחנית.

במינוס שלושים מעלות באירקוצק-סיביר, עם טיסה של שבע שעות למקווה טהרה במזרח הרחוק ומול הסטיגמה "שוב באתן להחזיר אותנו בתשובה?" – רק הדביקות במודל החיקוי היא שמחזיקה אותן.

חייהם של הרבי מנחם מנגל שניאורסון מלובביץ', ואשתו הרבני חיה מושקא, שנפטרה היום לפני כ"ח שנים, היו תופעה של התמסרות לא רגילה לחיי עם ישראל. יום- יום, שעה שעה, רק מטרה אחת עמדה לנגד עיניהם.

הם לא עצרו לרגע כדי לבדוק האם השיחה האחרונה של הרבי זוכה לפופולאריות, לא גלגלו לאחרים את האחריות על יהדות העולם - וגם לא הרגישו מרומים או פראיירים כשנאלצו לשים את חייהם בצד ולשלם עקב כך מחירים אישיים וזוגיים.

פעם בשנה, סביב יום הפטירה, מתכנסות כ-3000 חב"דניקיות מכל העולם למקבילה הנשית של "כינוס השלוחים" המפורסם, כדי להתחקות אחר דמותה של הרבנית ולהידבק בה.

בני הזוג שניאורסון לא זכו לילדים משלהם. למרבה הצער, דווקא הרבי, ה"סנדלר" שבכוח ברכותיו נפקדו לאורך השנים אלפי נשים בבנים ובנות – דווקא הוא הלך יחף.


פעם באה משפחה אחת לבקר את הרבנית בביתה, ובעודה יושבת ליד השולחן ומשוחחת עם המבוגרים, הלכו הילדים והסתובבו בבית כדרך הקטנים. לאחר שהספיקו לראות את כולו, פנה אחד הילדים אל הרבנית בשאלה תמימה: היכן הילדים? לאחר מחשבה נוספת, ענה בעצמו: כנראה שהם כבר מבוגרים ועזבו את הבית.

הרבנית שמעה את הדברים אך לא הגיבה מיד. היא קירבה אליה את הילדים מסביב למקום מושבה, ובהצביעה באצבע על כל אחד מהם, ולאחר מכן גם על החלון הפונה לרחוב – ואמרה לילדים: הנכם רואים! אתה, אתה ואתה, וכולם שם – אתם הילדים שלנו".

עם התובנה הזו, שכולם-כולם ילדינו, יחזרו בעוד יום-יומיים לארץ גם פנינה קוצר מאילת, מינה גורליק מפתח תקווה, חני פרידמן מאשדוד ואורלי כוחונובסקי מראשון-לציון.

חלק, חלק קטן, משליחות חב"ד בישראל.

הרב יוסף יצחק אהרונוב הוא יו”ר מפעל השליחות של חב"ד בישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.