מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשע״ו 31.01.2016

יום היסטורי בזפורוז'יה: מניין נימולים ביום אחד ● תיעוד

עשר בריתות מילה מרגשות במיוחד נערכו היום, ערב כ"ב שבט, למניין מיהודי זפורוז'יה שבאוקראינה ● תיעוד מרגש מהעיר האוקראינית מניין נימולים ביום אחד
יום היסטורי בזפורוז'יה: מניין נימולים ביום אחד ● תיעוד
חג בז'פרוז'ה

עשרה יהודים בזפורוז'יה החליטו שהגיע הזמן להכניסם בבריתו של אברהם אבינו. שישה מהם, הינם אברכים בעיר זפורוז'יה, במסגרת 'כולל תורה' המתקיים בעשרות רבות של ערים ברחבי חבר-העמים ואירופה כולה, בחסות קרן מרומים, בתמיכת הנדיבה של הנגיד מר יצחק מיראשווילי הי"ו.

לאחר כשנה וחצי של לימודי-ערב תורניים יומיומיים, הם הגיעו למסקנא הברורה, שיהודי צריך להיכנס בבריתו של אברהם אבינו. את ההחלטה האמיצה הם קיבלו הודות לעבודתו הבלתי נלאית של השליח הרב נחום ערנטרוי, רבה הראשי של העיר ומחוז זפורוז'יה. נוסף לששת האברכים, נכנסו בבריתו של אברהם אבינו גם ארבעה ילדים ונערים, מתלמידי מוסדות "אור אבנר" בעיר.

בקידוש שהתקיים לאחר הבריתות, בירך הרב נחום חיים הכהן ערנטרוי את הנימולים ב'ברכת כהנים', ודיבר איתם על גאווה יהודית. המעמד היה מרגש, אבות בעיניים נוצצות ואמהות מוחות דמעה. ובעיר הקוזאקים, עיר בה התחיל צורר היהודים חמלניצקי ימ"ש במסע רציחותיו, אין זה דבר מובן מאליו כלל.

באותו מעמד, קיבלו על עצמם הנימולים ומשפחותיהם להמשיך ולהתקדם בקיום התורה והמצוות, וקוים בהם "ואומר לך בדמייך חיי" - לאחר הטפת דם ברית קודש, חיות קדושה ננסכה בהם, ונשמתם, נשמת ילדים יהודיים, התגלתה ביתר שאת וביתר עוז, לקדמם בעוז ובתעצומות בחיבור לעמם ולתורתם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.