מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשע״ו 31.01.2016

מדהים: היצירות המושקעות של תלמוד תורה כפר חב"ד ● צפו

כחודש לפני י' שבט החלה הערכות כוללת בתלמוד תורה בכפר חב"ד: מבצע שינון בע"פ, 'המתנה שלי' ו'קמפיין בחירות' על תערוכת מוצגים מרהיבה ומושקעת, אותה הכינו התלמידים בעמל רב ● בי' שבט - התקיים כנס הקהל מרשים לכל תלמיד הת"ת, בנוכחות ראש המועצה מר דוד יפרח, סגנו ר' בנימין ליפשיץ, ויו"ר וועד כפ"ח ר' שמעון רבינוביץ שהתפעלו מאד מרמת הידע של התלמידים  צפו במוצגים>>
מדהים: היצירות המושקעות של תלמוד תורה כפר חב

כחודש לפני י' שבט, התחילה הערכות כוללת בכל התלמוד תורה, בהנהגה, לימוד ושינון בעל פה
נרכש דוכן הקהל, בו התלמידים נבחנו, כאשר כל ההפסקות הפכו ל'הפסקה חסידית', בה תלמידים למדו ונבחנו על 'באתי לגני'. כל תלמיד ששינן בעל פה נכנס להגרלה על אופניים (בהם זכה התלמיד שניאור חוטר), וכל תלמיד ששינן מעל אות - קיבל ספר בלי הגרלה.

לקראת י' שבט הוכרז על מבצע 'המתנה שלי', בו - לפי מה שהרבי אומר שכל כישרון צריך לקדושה - התלמידים היו צריכים למצא את הכישרון שלהם, ולהשתמש בו.

התלמידים יישמו את דרישות משרד החינוך ל"ללמידה משמעותית" בהכוונת המורים, והם יצקו חומרים מהלימוד אל תוך אומנויות שונות. כך לדוגמא, תלמיד אחד יצק באומנות פלסטלינה, דין מהגמרא על אדם שמצא ארבעה דינרים שהיו צרורים בשקית - בנהר בירן, חברו בחר להמחיש באמצעות פליימוביל את סוגיית הגמרא על עוף שלקח בשר מהשוק והטילו בביתו של מר מריו, ושלישי - המחיש באמצעות מצגת, את המקרה והדינים בסוגיית 'מצא גדי שחוט בין ציפורי לטבריה'.

בנוסף לכך, הציגו תלמידים יצירות באומניות שונות, בנושאי 'באתי לגני', התקשרות לרבי, י' שבט, גאולה - בהתאם למושגים שנלמדו בכיתה.

בתום המבצע, התקיימו בחירות בין כל המוצגים - על ידי התלמידים. מטרת הבחירות הייתה, לוודא שכל ילד אכן יתמקד ביצירות חבריו, ויפרגן לחברים על היצירות שלהם.

בי' שבט עצמו - התקיים כנס הקהל מרשים לכל תלמיד הת"ת, בו חזרו התלמידים באתי לגני בעל פה - וצפו בהצגה מיוחדת של מנחם שרון 'כהונה בסכנה', בה למדו על מושגים חשובים כמו עבודת הקרבנות והמנחות בבית המקדש, הלכות כהונה, דיני בית המקדש ותקופת הצדוקים - בצורה חוויתית ומרתקת.

ראש המועצה ראש המועצה מר דוד יפרח, סגנו ר' בנימין ליפשיץ, ויו"ר וועד כפ"ח ר' שמעון רבינוביץ הגיעו לביקור, התלמידים הסבירו להם על המוצגים ועל המסרים שמסתתרים בתוכם. הם התפעלו מאד מרמת הידע של התלמידים, מאיכות ההוראה בתלמוד תורה, מכושר ההסברה של התלמידים.

הרב זלמנוביץ - הספרן, העניק להם תשורה מהביקור - תניא שהודפסה בספרייה,
הם חילקו ספרים כפרס לתלמידים ששיננו מעל אות ב'באתי לגני' (70 תלמידים כ"י למדו למעלה מאות שלימה בבאתי לגני').

המבצע נמשך עד ט"ו בשבט. בט"ו בשבט תלמידי כיתה ח' - ארגנו הפעלה מיוחדת לכל הת"ת - מסע בעקבות 7 הדורות:

עברו בין דוכנים, ובכל דוכן למדו על הדור והרבי, ניגנו ניגון של אותו רבי, קיימו סדנא קצרה בנושא פתגם מהרבי - ועשו הפעלה הקשורה בפתגם, כמו ריצה הלוך ושוב בשטח - לטיהור האוויר, קפיצה מעל מכשול 'לכתחילה אריבער' וכדומה.

בסיום כל דוכן קיבלו כרטיס עם תמונת הרבי - ובסיום ההפעלה יצא כל תלמיד עם מחזיק מפתחות עם תמונות כל הרביים - כמזכרת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.