מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשע״ו 31.01.2016

הגר"ש עמאר על סערת הכותל: "רומסים את חצרות הקודש"

הממשלה תדון בישיבתה השבועית האם לקבל המלצות להקצות לרפורמים חלק מהכותל המערבי ● רבה של ירושלים הגר"ש עמאר אמר בתגובה, הבוקר: "אנשים מחפשים לבוא סביב הכותל ולדקור את הדברים שבקדושה" ● השר אורי אריאל: אתנגד להצעה בישיבת הממשלה  סערת הכותל
הגר
רבה של ירושלים הגר"ש עמאר (צילום: ברוך עיזאגווי) על רקע מתפללים בכותל (הקרן למורשת הכותל)

בדו"ח ההמלצות שהובאו אתמול, והוגש היום להחלטה על שולחן הממשלה, נאמר כי "נשות הכותל" יתפללו בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים. על פי ההצעה יתקיימו באזור זה תיפלות מעורבות של גברים ונשים ללא מחיצה ר"ל - והסמכויות על החלק הזה בכותל ילקחו מרב הכותל ומהרבנות הראשית ויועברו לידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

רבה הראשי של ירושלים הרשל”צ רבי שלמה משה עמאר תוקף הבוקר בחריפות את 'הסכם הפשרה'.

בראיון לתוכנית 'יישר ולענין' הבוקר, עם דודי שוומנפלד אמר הרב "זה לא חדש. מדור דור יש עזרת נשים בכל בית כנסת, וגם כך היה בבית המקדש. אנחנו באנו לחדש?" תהה הרב בראיון.

"מה שנעשה בכותל זה לא מחזק אותנו. זה דברים שאף אחד לא צריך להם, אנשים מחפשים לבוא סביב הכותל ולדקור את הדברים שבקדושה. הלוואי והקב”ה יפקח את עיניהם ויראו את האמת ויחזרו בתשובה. "מי ביקש זו מידכם רמוס חצרי?" רומסים את חצרות הקודש, לעשות עירוביה בכותל המערבי".

הרב הוסיף כי יש להרבות בתפילה עקב המצב ואמר: "אנחנו מתפללים וחושבים שלא נענים. אבל כל הנסים שקורים בכל תופת הזו, מי יודע האם זה לא בגלל התפילות? לפעמים הקב”ה רוצה להראות לנו שאין לנו על מי להישען, אלא רק כדי לתקן את המעשים שלנו. גם במקום קדוש יכולים להיות בעיות כדי שלא נשען רק על אבינו שבשמים, אלא גם נתקן את מעשינו. מה שתיקנו כנראה שזה לא מספיק, אם תהיה תורה הרבה לא תהיה שפיכות דמים", אמר הרב בכאב.

*

השר אורי אריאל הודיע כי יתנגד בממשלה להצעה להקים רחבה נוספת בכותל המערבי לרפורמים.

לקראת ההצבעה שתתקיים היום (ראשון) בנושא בישיבת הממשלה על הקמת רחבה נוספת במתחם הכותל המערבי, הודיע שר החקלאות אורי אריאל כי יתנגד להצעה. לדברי השר אריאל:

"ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו. הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת.

מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי וההצעה הנוכחית רק תסכסך ותפצל. לפני כשנתיים הוכשרה רחבה עבור הרפורמים אך בפועל היא ריקה ברוב הזמן.
הפקעת האתר החדש מידי הרבנות הראשית שהוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל היא מדרון חלקלק שמאיים על עתיד היחסים בין חלקים שונים בעם היהודי."





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.