מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ו 29.01.2016

האחריות לחינוך: אסיפה ארצית של מנהלי הרשת ● גלריה

כחלק מהפעילות השוטפת של רשת חינוך חב"ד – אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק, התקיימה היום במשרדי הרשת בכפר חב"ד, אסיפה ארצית של מנהלי תלמודי התורה וחדרים חב"ד, לקידום מערך החינוך החבד"י לבנים ומענים לאתגרי הדור. בהשתתפות 35 מנהלי תלמודי התורה והחדרים המייצגים 6800 תלמידים המהווים רבע מתלמידי הרשת, רבנים ואנשי חינוך, חברי הנהלת הרשת וסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, שקיבל הוקרה על פעילותו למען מוסדות חב"ד ע"י הרב יוסף יצחק אהרונוב  האחריות לחינוך
האחריות לחינוך: אסיפה ארצית של מנהלי הרשת ● גלריה
צילום: מאיר אלפסי
כחלק מהפעילות השוטפת של רשת חינוך חב"ד – אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק, התקיימה היום במשרדי הרשת בכפר חב"ד, אסיפה ארצית של מנהלי תלמודי התורה וחדרים חב"ד, לקידום מערך החינוך החבד"י לבנים ומענים לאתגרי הדור. בהשתתפות 35 מנהלי תלמודי התורה והחדרים המייצגים 6800 תלמידים המהווים רבע מתלמידי הרשת, רבנים ואנשי חינוך, חברי הנהלת הרשת וסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש.

מענים לאוכלוסיות מיוחדות, הגדרת מטרות וייעדים חינוכיים, פיתוח כלי מדידה והערכה, הכשרה חינוכית לצוותי החינוך וההוראה, אלו הם רק חלק מהנושאים החשובים שנידונו באסיפה הרשת הארצית למנהלי תלמודי תורה וחדרים חב"ד.

בפתיחת האסיפה דיברו בפני המנהלים רבנים ואנשי חינוך על חשיבות החינוך לאור אתגרי התקופה ולקיחת האחריות הנדרשת על ידי צוותי החינוך במוסדות. איש החינוך הרב נפתלי רוט שמלווה באופן קבוע את הפעילות החינוכית של הרשת, דיבר בפני המנהלים בחשיבות העשיה החינוכית דווקא בגיל היסודי, במיוחד לאור הרוחות הזרות הפוקדות את מחנינו. ולקיחת האחריות של צוותי החינוך על ההתפתחות החינוכית של התלמידים.

חבר הנהלת הרשת הרב גלוכובסקי דיבר בחשיבות הקשר האישי של המחנכים עם המחונכים, שמהווה כלי להצלחה בחינוך התלמידים והאחריות שצריכים המחנכים לקחת גם שלא במסגרת המוסד החינוכי וגם לאחר סיום שנות הלימוד ובסיום דבריו החדיר במנהלים את הביטחון שבוודאי אם התמקדות במטרות החינוכיות וביצוע דרכי הפעולה שמובלים על ידי הרשת, יצליחו בשליחות החינוכית שיהיו כל התלמידים 'נרות להאיר'.

לאחר דבריו צפו המשתתפים בוידאו של הרבי אשר מבהיר את האחריות המוטלת על מוסדות החינוך להתמקד יותר בחינוך מאשר בלימוד ובכדי להצליח בחינוך לקחת אחריות גם על הנעשה מחוץ לשעות הלימודים, מידי יום, בחופשים וכד'.

רב העיר קרית אתא הרב דיסקין מיקד את המשתתפים בשתי נקודות עיקריות החשובות להצלחה בחינוך בדורינו והם דוגמא אישית של המחנכים בכל תחומי החינוך ואכפתיות של אנשי החינוך כלפי התלמידים והצלחתם. בנוסף שיתף בסיפורים שמתארים את החשיבות בנקודות אלו להצלחה בחינוך. בסיום דבריו קיבלו המנהלים את פניו של סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש שכיבד את האירוע בנוכחותו.

מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי חשף בפני המשתתפים את עזרתו הרבה של הרב פרוש למוסדות חב"ד בכל שנות עסקנותו הציבורית בכלל ובחודשים האחרונים במיוחד, אשר נאמדת בתקציבי ענק וכל זאת מתוך ידידות והערכה גדולה לפעילות חינוך חב"ד וזאת בנוסף לפעילות השוטפת של הרשת עם הנהלת החינוך הדתי במשרד החינוך ושאר האגפים הרלוונטיים. לפני שהוזמן לדבר הציגו המשתתפים את עצמם ואת מס' התלמידים המתחנכים במוסדותיהם ובכך חשפו בפני הרב פרוש את ההיקף והפריסה העצומה של תלמודי תורה וחדרים חב"ד ברחבי ארץ הקודש, כשחלק מתוכם אלו מוסדות שנפתחו על ידי הרשת רק בשנתיים האחרונות.

הרב פרוש חשף בפני המשתתפים את מעורבותו של הרבי הריי"צ בהקמת 'מוסדות הפטור' במשרד החינוך שמאפשרים לימודים בשפת האידיש כמסורת החסידויות השונות, בהם התחנך אף הוא כילד. בהמשך דבריו ציין הרב פרוש את פעילות הרשת בשנים האחרונות וקידום כל צרכי חינוך חב"ד בשקט ובהצלחה והודה להנהלת הרשת על העבודה המקצועית בשיתוף הפעולה עם לשכתו. בסיום דבריו הוענקה לו תעודת הוקרה על פעילותו למען מוסדות חב"ד ע"י יו"ר מפעל השליחות בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב.

בסיום סדרת הנאומים החלו הדיונים המקצועיים עם המנהלים בנושאים החינוכיים העומדים על הפרק, ובחשיבה משותפת לקידום הצרכים החינוכיים שהוגדרו על ידי הרבנים במהלך הנאומים. במהלך הדיונים החליטו המנהלים על קידום מספר תחומים חשובים מאוד ומשמעותיים למינוף החינוך על טהרת הקודש וזאת על ידי שילוב כלים מקצועיים בתחום החינוך החסידי ולימוד מקצועות הקודש, בסטנדרטים שלא יפחתו מהקיימים כיום בתחומי דעת אחרים.

האסיפה הסתיים בסיכום ההחלטות ותיאום שלבי ביצוע על ידי מנכ"ל הרשת ומתוך תפילה משותפת של כל המשתתפים לזכות בקרוב לקבל פני משיח צדקינו יחד עם כל התלמידים ולומר ראו גידולים שגידלנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.