![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_link.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_whatsapp.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_twitter.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_facebook.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_email.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_link.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_whatsapp.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_twitter.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_facebook.png)
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/share_email.png)
מערכת COL
|
יום י"ז שבט ה׳תשע״ו
27.01.2016
לראשונה מאז השואה: חומש והלכה בבחינות בגרות בגרמניה
תלמידי התיכון היהודי המסורתי של חב"ד בברלין ניגשו לבחינת הבגרות הראשונה בגרמניה בנושא מצוות והלכות כשרות. בכך, הוכרו באופן רשמי, לראשונה מזה כ־ 80 שנה, לימודי המצוות וההלכות היהודיות כחלק מבחינות הבגרות בגרמניה היסטוריה בגרמניה
מימין: הרב דוד גבירץ רב התיכון היהודין, יו"ר הפרלמנט הגרמני, ושליח חב"ד הרב טייכטל
לראשונה מאז השואה התיר משרד החינוך הגרמני להכליל לימודי הלכה וחומש במסגרת בחינות בגרות.
כחלק מתכנית הלימודים שלהם, רשאים בתי ספר תיכוניים פרטיים בגרמניה לשלב מקצועות שונים במקביל למקצועות הבגרות. התיכון המסורתי היחיד בברלין עטה על ההזדמנות ותלמידי התיכון היהודי ניגשו לבגרות בלימודי הלכה, חומש ותורה.
תלמידי התיכון היהודי המסורתי של חב"ד בברלין ניגשו לבחינת הבגרות הראשונה בגרמניה בנושא מצוות והלכות כשרות. בכך, הוכרו באופן רשמי, לראשונה מזה כ־ 80 שנה, לימודי המצוות וההלכות היהודיות כחלק מבחינות הבגרות בגרמניה.
התלמידים נבחנו על פרויקט הגמר שלהם בנושא הלכות כשרות והיו לקבוצת התלמידים הראשונה של התיכון, אשר כחלק מתכנית לימודי היהדות שלו, ניגשה לבגרות בלימודי הלכה, חומש ותורה. ציון בחינה זו יצטרף לממוצע ציוני הבגרות הכללי של התלמידים, ויהפוך לחלק בלתי נפרד מציוני תעודת הבגרות הרשמית שלהם.
כחלק מתכנית הלימודים שלהם, רשאים בתי ספר תיכוניים פרטיים בגרמניה לשלב מקצועות שונים במקביל למקצועות בגרות (לימודי שפה, מדעים, ומתמטיקה), בתנאי שאלה מוכרים על ידי משרד החינוך ונלמדים בשפה הגרמנית. כחלק ממדיניות זו, בנה התיכון היהודי תכנית ייחודית המשלבת לימודי עברית, הלכה, חומש ותורה, במקביל ללימודי מקצועות הליבה הנדרשים.
בית הספר, אשר הוקם לפני 10 שנים על ידי רב הקהילה היהודית בברלין, הרב טייכטל, הוא בית הספר היהודי שומר המצוות היחיד בגרמניה, המקבץ אליו תלמידים יהודים מכל רחבי הקהילה. "התחלנו כבית ספר יסודי בלבד", מספר הרב דוד גבירץ, רב המוסד. "בהתחלה היו לנו רק שתי כיתות א' בלבד והיום, 10 שנים אחרי, יש לנו כ־ 150 תלמידים שלומדים בכיתות א עד יא. בשנה הבאה, כחלק מהצמיחה של בית הספר תיפתח גם כיתה י"ב".
כחלק מתכנית הלימודים שלהם, רשאים בתי ספר תיכוניים פרטיים בגרמניה לשלב מקצועות שונים במקביל למקצועות הבגרות. התיכון המסורתי היחיד בברלין עטה על ההזדמנות ותלמידי התיכון היהודי ניגשו לבגרות בלימודי הלכה, חומש ותורה.
תלמידי התיכון היהודי המסורתי של חב"ד בברלין ניגשו לבחינת הבגרות הראשונה בגרמניה בנושא מצוות והלכות כשרות. בכך, הוכרו באופן רשמי, לראשונה מזה כ־ 80 שנה, לימודי המצוות וההלכות היהודיות כחלק מבחינות הבגרות בגרמניה.
התלמידים נבחנו על פרויקט הגמר שלהם בנושא הלכות כשרות והיו לקבוצת התלמידים הראשונה של התיכון, אשר כחלק מתכנית לימודי היהדות שלו, ניגשה לבגרות בלימודי הלכה, חומש ותורה. ציון בחינה זו יצטרף לממוצע ציוני הבגרות הכללי של התלמידים, ויהפוך לחלק בלתי נפרד מציוני תעודת הבגרות הרשמית שלהם.
כחלק מתכנית הלימודים שלהם, רשאים בתי ספר תיכוניים פרטיים בגרמניה לשלב מקצועות שונים במקביל למקצועות בגרות (לימודי שפה, מדעים, ומתמטיקה), בתנאי שאלה מוכרים על ידי משרד החינוך ונלמדים בשפה הגרמנית. כחלק ממדיניות זו, בנה התיכון היהודי תכנית ייחודית המשלבת לימודי עברית, הלכה, חומש ותורה, במקביל ללימודי מקצועות הליבה הנדרשים.
בית הספר, אשר הוקם לפני 10 שנים על ידי רב הקהילה היהודית בברלין, הרב טייכטל, הוא בית הספר היהודי שומר המצוות היחיד בגרמניה, המקבץ אליו תלמידים יהודים מכל רחבי הקהילה. "התחלנו כבית ספר יסודי בלבד", מספר הרב דוד גבירץ, רב המוסד. "בהתחלה היו לנו רק שתי כיתות א' בלבד והיום, 10 שנים אחרי, יש לנו כ־ 150 תלמידים שלומדים בכיתות א עד יא. בשנה הבאה, כחלק מהצמיחה של בית הספר תיפתח גם כיתה י"ב".
![](https://col.org.il/website_files/img/col/news/add_comment.png)
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות