מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשע״ו 27.01.2016

נאומו המסעיר של רכניץ: "איך מעזים שלא לקבל ילד?"

במהלך נאום בדינר לטובת ישיבה בארה"ב, נאם הנגיד החרדי שלמה יהודה רכניץ והפתיע בנאום נוקב, נגד מנהלי המוסדות שמסרבים לקבל ילדים • "הקדוש ברוך הוא אוהב כל ילד באהבה מיוחדת, כל נשמה היא חלק אלוק-ה ממעל, כל יהודי הוא בן יחיד, מי ש'פרומער' אמיתי אוהב כל יהודי ללא הבדל, מה קרה לאהבה הזאת?" • נאומו של רכניץ
נאומו המסעיר של רכניץ:
הנגיד והמיליארדר החרדי שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס, שנחשב לאחד התומכים הגדולים של עולם התורה בישראל ובארה"ב, הפתיע בנאום נוקב נגד מנהלי מוסדות שמסרבים לקבל ילדים.

רכניץ הפתיע את הנוכחים ביניהם מנהלי מוסדות, ושאל באופן ישיר: "מדוע על הגבירים לתרום למוסד שלא היה מקבל את ילדיהם שלהם ללא כספם. "ממתי הוספנו עוד עקרונות שגויים לעיקרי הדת", שאל.

" כיצד יכול מנהל מוסד לומר לאם בוכיה שלא קיבלו את בנה למקום הלימודים, בגלל תירוצים דחוקים כגון: אין מקום, או אם אקבל את בנך אצטרך לקבל גם את הבן של 'ההוא'?!

"איני ראוי לדבר על כך, אולם אני מקבל פניות מהורים כאובים שעליי לעשות משהו", הוסיף.
והוא המשיך: "כאשר צריכים חלילה לטפל בקבורה של אדם גלמוד, כל הציבור מתאחד ומתגייס למצווה, פתאום מתגלים מלאכים בדמות אדם, ומתגלים כל עוצמות החסד של הקהילה, אולם נעלם כל החסד הזה כאשר צריך לקבל ילד לחיידר?".

"פה צמחה תורה חדשה. נוספו אני מאמין שאין בעיקרי האמונה. אני מאמין שאני צריך להראות את כל החומרות שלי לכולם, אני מאמין שאני יותר פרומער ממך אני מאמין שהילדים שלי טובים יותר ולא ראויים לילדים שלך. אני מאמין שהתורה ניתנה לילדים מושלמים ומשפחות מושלמות. זה לא פרום. זה לא כתוב.

"יהיו שיגידו מי אתה רכניץ שנותן לנו מוסר. ובכן, אני כן מאן דאמר כי אני תורם כל כל הרבה כסף להרבה מוסדות פה. אני זה שמקבל את הטלפונים של ההורים הכאובים שלא קיבלו את ילדיהם."

צפו בנאומו של רכניץ:



"הקדוש ברוך הוא אוהב כל ילד באהבה מיוחדת, כל נשמה היא חלק אלוק-ה ממעל, כל יהודי הוא בן יחיד, מי שפרומער אמיתי אוהב כל יהודי ללא הבדל, מה קרה לאהבה הזאת? למה לא מדברים עליה? יצרנו קהילה אלטיסטית ותחרותית".

"יש הורים ששומעים שהבית הספר בו לומד בנם רוצה לקבל ילד ואז הם מאיימים אני לא ישלח את הבן שלי אם הילד ההוא יתקבל ואז מנהל המוסד מתקפל", המשיך רכניץ, "שומו שמיים על זאת, זה ממש שפיכות דמים, אם הורה רוצה שיקים לבן שלו בית ספר, שיקים לו ישיבה, זה ממש חורבן לכלל ישראל".

"איך אתם מעזים להתפלל כשעשיתם רע לנשמה יהודית? זה שפיכות דמים ממש! אם המוסד לא טוב לך, תשתוק ותעביר למוסד אחר, מדוע לשפוך לשני את הדם?", הוסיף, "התורה לא ניתנה למלאכים אלא לבני אדם שיש להם גם נפילות וגם עליות, היא לא נועדה רק לבני אדם מושלמים".

הנגיד רכניץ סיכם את דבריו: "אני מוכן לסייע בבניית מוסדות, אני מוכן לתרום לבניית מוסדות אבל אני לא מוכן לקחת חלק בזה. כל החיים שלנו סובבים סביב הבטחון בהשם אבל כשזה מגיע לקבלת ילדים אנחנו הופכים להיות מומחים למתמטיקה. מה קרה לבטחון שלנו? למה שלא נשאיר גם את זה להשם?".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.