מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשע״ו 23.01.2016

סופה שלגים קשה בארה"ב: ב-11 מדינות הוכרז מצב חירום

11 מדינות בארה"ב הכריזו על מצב חירום בעקבות סופת שלגים עזה שמשתוללת בחוף המזרחי ● טיסות בוטלו, דווח על 14 בני אדם שנהרגו בעיקר כתוצאה מתאונות דרכים בגלל מזג האוויר ● סגר בניו יורק: התושבים קיבלו התראה שלא לנוע בכבישים, למעט רכבי חירום והצלה  לדיווח המלא
סופה שלגים קשה בארה

סופת השלגים הקשה בחוף המזרחי של ארצות הברית משפיעה על כ-50 מיליון בני אדם ביותר מ-12 מדינות. בווירג'יניה נמדדו 71 סנטימטרים של שלג, וושינגטון כוסתה בכ-60 סנטימטרים. עד כה נהרגו 14 בני אדם בתאונות הקשורות במזג האוויר הסוער ומצב חירום הוכרז ב-11 מדינות.

שירותי התחבורה והתעופה בוטלו כליל בכל אזור החוף המזרחי ורבבות בתים נותקו מחשמל.

ביל דה בלאזיו ראש עיריית ניו יורק, הזהיר כי תנאי הנסיעה בדרכים מידרדרים במהירות. מושל המדינה אנדרו קומו הטיל איסור נסיעה בניו יורק ובלונג איילנד וביטל את שירותי הרכבות. "אנחנו שוקלים איסור מלא על נסיעה בעיר", אמר וביקש מכל מי שנוסע מהפרברים לכיוון העיר להסתובב ולחזור על עקבותיו. לאחר מכן הודיע כי מדובר באחת מחמש הסופות החמורות שידעה העיר בהיסטוריה.

מזג האוויר הסוער והמושלג גרם לסכנה של ממש בכבישים ולתאונות קשות. מרבית ההרוגים בסופה מצאו את מותם בתאונות דרכים בכבישים מכוסי השלג והקרח. בווירג'יניה לבדה דיווחה המשטרה על קרוב לאלף (!) תאונות דרכים מאז אתמול בערב.

בימים האחרונים התכוננו תושבי המדינות באזור, ואגרו מזון ורכשו ציוד חורף. במרכולים רבים בארצות הברית התושבים הסתערו על חנויות המזון ורוקנו את המדפים.

עד כה ירדו כ-45 סנטימטרים של שלג בחלקים ממדינת קנטאקי, ויותר מ-70 סנטימטרים בבירה וושינגטון. כמו כן, יותר מ-7,000 טיסות בוטלו החל מיום שישי, ובצפון קרוליינה יותר ממאה אלף בתים נותרו ללא אספקת חשמל. מצב החירום נותר בעינו במדינות טנסי, צפון קרוליינה, קנטאקי, ג'ורג'יה, וירג'יניה, וירג'ינה המערבית, מרילנד ופנסילבניה. כמו כן, מצב חירום הוכרז גם במחוז קולומביה שבמדינת מרילנד ובניו ג'רזי שבמדינת ניו יורק.

סגר בניו יורק: התושבים קיבלו התראה לטלפונים הניידים, שלא לנוע בכבישים, למעט רכבי חירום והצלה.

ובישראל, הודיעה רשות התעופה כי בעקבות הסופה המתחוללת בצפון אמריקה הם ממליצים לטסים לארה"ב לבדוק את מועדי טיסתם בחברות התעופה, כשחלק ניכר מהטיסות כבר נדחו ממועדן המקורי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.