מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״ו 22.01.2016

מאחורי הקלעים של שבת צבאות השם: "לא מתפשרים על איכות"

היערכות שיא לקראת "שבת צבאות השם" שתערך בשבת הבאה בכפר-חב"ד בהשתתפות חיילי צבאות השם מכל רחבי הארץ ● מה קורה מאחורי הקלעים של השבת הכי מדוברת בקרב הילדים שלכם? ● שיחה קצרה עם הרב שלוימי אזימוב, הרוח החיה המנשבת מאחורי הפעילות הענפה של הארגון ● מגזין שישי  שבת צבאות השם
מאחורי הקלעים של שבת צבאות השם:
שבת חיילי צבאות השם אשתקד. בקטן: ר' שלוימי אזימוב
כתב COL

כפי שניתן להתרשם מהידיעות שפורסמו באתר במהלך השבוע האחרון, במפקדת "צבאות השם – הפנסאים" נערכים לשבת צבאות השם מיוחדת ועוצמתית שטרם נראתה כמוה, בהיקף ובאיכות.

השבוע תפסנו לשיחה קצרה את אחד מנהלי הארגון, הרב שלוימי אזימוב, הרוח החיה המנשבת מאחורי הפעילות הענפה שעושה הארגון במהלך השנה.

בימים עמוסים אלה, בהם נשלמות ההכנות המדוקדקות לקראת השבת המסורתית, התפנה הרב שלוימי אזימאוו להשיב לנו על מספר שאלות מסקרנות בנושא השבת.

תענוג רצוף

מה יש שם בשבת צבאות השם? מה עושה אותה כל כך מיוחדת?

במילה אחת: השראה. אפשר לומר שעבור הילדים, החיילים בצבאות השם, השהייה בצוותא למשך שבת שלמה ויותר עם החברים מהסניף ומסניפים אחרים, עם המדריכים והצוות, היא תענוג צרוף, שנותן להם כוח וחיות להמשיך ולהתמיד בפעילות ובלימודים לאורך השנה כולה.

לכן, אין פלא שאף ילד לא מוכן לפספס ולוותר על השבת השנתית של הארגון. יעידו על כך היקפי הרישום, שרק הולכים וגדלים משנה לשנה – והשנה אנו צופים שיא של אלף ילדים...

מה הייחודיות של השבת השנה לעומת שנים קודמות?

אצל הפנסאים כמו אצל הפנסאים, תמיד משדרגים... השאיפה הקבועה שלנו, בה אנו משתדלים לעמוד כל הזמן, היא להשתפר ולשפר ולהשביח, בכל התחומים של הפעילות. ואכן, ברוך השם, גם רמת האיכות של השבת תהיה שונה ואיכותית עוד יותר.

לעצם שאלתך, באופן טבעי, אצל חסידים נאמנים וחיילים של הרבי, ברור שהתכנסות המונית כזו, ובפרט של חיילי צבאות השם, היא הזדמנות נהדרת ל"הקהל". גם השבת עצמה היא "הקהל" גדול וארוך, אבל גם מבחינה תכנית: מחלקת התוכן והתכניות שלנו הכינה תכנית שלמה שכולה עוסקת ב"הקהל", על כל הנושאים שסביבו.

הילדים ירגישו את "הקהל" בצורה מוחשית, בכל רגע ורגע בשבת, אם זה בתפילות, בלימודים, אם זה בסעודות השבת ובהתוועדויות, ואם במשחקים ובפעילויות. המטרה שלנו היא שהילדים ייצאו מהשבת כשהם יודעים יותר על "הקהל", אז והיום, וגם חשים מחויבות לעסוק ביתר שאת בנושא ה"הקהל".

"לא מתפשרים על איכות"

ארגון וביצוע השבת דורשים מכם משאבים מיוחדים?

כמו בכל דבר שיוצא תחת ידינו, ואני אומר זאת בצניעות המתבקשת, איננו מתפשרים. לא על איכות ותוכן, ולא על העטיפה החיצונית. בשביל לארח את אלף הילדים ומאות המדריכים, לשנע את הילדים במערך הסעות מכל הארץ, לדאוג לתנאי אירוח מעולים, להכין ולהגיש את הפעילויות והתכניות, לחלק את הפרסים והמתנות – זה דבר שבהחלט דורש השקעה אדירה.

מדובר הן באלפי שעות עבודה של הצוות המסור, האחראי והמיומן, שעובד מסביב לשעון, ועל כך מגיעה לו תודה גדולה, והן במשאבים כלכליים עצומים.

לסיכום הראיון, תרצה לומר משהו לחיילים ולהורים?

כן, ברשותך. אנחנו מאמינים שהשבת מעניקה לילדים ערך מוסף מיוחד, ומשפיעה לטווח ארוך על ההנהגה החסידית והלימודית ויראת השמים שלהם. כל הורה ששלח וניסה, יכול להעיד על כך בפה מלא. חייל בצבאות השם שרוצה להיות ילד חסידי עוד יותר, מקומו אתנו!

הרי בסוף, המטרה שלנו היא להאיר את העולם כולו באור התורה והחסידות, לא?...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.