מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשע״ו 21.01.2016

מוצאי י' שבט תשע"ו ● הרהורים

טור מרתק שהגיע הבוקר, מוצאי י' שבט, למייל האדום של המערכת: "יצאתי מההתוועדות בבית הכנסת שלנו. וכמו שאומרים, כמו שקורה תמיד: נפילה. לאן נפלתי? למציאות. אנו חיים במציאות שקשה מאוד להגדירה. אין בה יציבות באף תחום, לא רוחני ולא גשמי. היא מטלטלת אותנו כל העת: בעיתון אחד בודד, בשעה אחת בודדת, אתה רגע למעלה ורגע למטה..."  לטור המלא
מוצאי י' שבט תשע
רישום עיפרון: יחיאל אופנר


.. אחר חצות לילה. 12:30

יצאתי מההתוועדות בבית הכנסת שלנו. וכמו שאומרים, כמו שקורה תמיד: נפילה.
לאן נפלתי? לא לאיזה בור ברשות הרבים ח"ו, אלא למשהו הרבה יותר גרוע: למציאות.
עדיין מהדהדות באוזניי דברי המשפיע, שצוטט בהתוועדות כמה קטעים ועניינים ממאמרי 'באתי לגני' :"עד כי משה שהוא השביעי הורידו למטה בארץ... וכל השביעין חביבין... והוא יגאלנו...".

המשפיע דיבר על המעלה העצומה של דורנו דור השביעי, שתפקדנו הוא להמשיך את השכינה ולהורידה למטה בארץ... בארציות, בגשמיות ובחומריות של העולם הזה. נשמע פשוט!
חמישים וחמש שנה אחרי אמירת המאמר הזה, עדיין בדור השביעי... – י-ו-ד- ש-ב-ט  ה-ת-ש-ע-ו...

אני לא יודע איך מרגישים בכף הקלע... אך לחיות במציאות חיינו זה לא ממש פשוט...

י-ו-ד- ש-ב-ט  ה-ת-ש-ע-ו חל בשבוע שבו:

שכן טוב שהכרתי באופן אישי, נפטר לבית עולמו בגיל חמישים ומשהו בלבד. פשוט לא קם בבוקר!!! ילדה קטנה נפטרה בשעת מנוחת הצהריים בשבת קודש... פשוט מאוד!!! אמא נדקרת ונרצחת בביתה לעיני ילדיה... נורא פשוט!!! שפעת ה'דבר אחר' חזרה לבקר אותנו בארץ - כך וכך איש כבר נפטרו ממנה... כמה שזה פשוט!!! אינתיפאדת הסכינים לא נגמרת, בין 'נסיון פיגוע' ל'בנס נמנע פיגוע' כאן על יד הבית שלך, אתה שומע על פלוני שחולה במחלה, ואלמוני שמאושפז במצב קשה... (ואין להאריך בדבר המצער).

טלטלה

אנו חיים במציאות שקשה מאוד להגדירה. אין בה יציבות באף תחום, לא רוחני ולא גשמי. היא מטלטלת אותנו כל העת: בעיתון אחד בודד, או בשעה אחת בודדת, או ברחוב אחד בודד, אתה רגע למעלה ורגע למטה...

רגע אחד בהתוועדות סביב ה'לחיים', בין חברים, מנגן ניגון , מתעורר ומתחזק... ורגע אחר כך שומע על מישהו שקיבל את המחלה, ה"י.

רגע אחד אתה מתפעל מביקור ב'כולל ערב ללימוד חסידות' שמשתתפים בו בקביעות למעלה ממאה אברכים מקורבים שהוגים בה בשקיקה... ורגע אחר כך על יד אותו כולל אתה מתמודד עם נסיונות.

רגע אחד אתה שומע על חבר נוסף שנוסע עם משפחתו לרבי ב'שנת הקהל'... ורגע אחר כך אתה מלווה חבר אחר מאותו בית הכנסת שטס לחו"ל עם בנו בן החמש לטיפולים קשים...

רגע אחד אתה לומד מתוך ה'דבר מלכות' ושומע שיחה של הרבי באוזניות תוך כדי הליכה ברחוב... ורגע אחר כך אתה נדרך בפחד כשחולף מולך פועל ערבי וידו נשלחת לכיס מכנסיו.

רגע אחד אתה יושב בשיעור חסידות ולומד מאמר עמוק... ורגע אחר כך אתה מקבל טלפון מהבית שלאחד מילדיך יש חום גבוה, ומי יודע מה זה?

רגע אחד אתה רואה את מעלותיו הרבות של המכשיר החכם, הפצת המעיינות וכו'... ורגע אחר כך אתה שומע על חסרונותיו האיומים.

רגע אחד אנחנו מתפללים על פרנסה טובה... ורגע אחר כך אתה מודה לה' שפקחת את עיניך היום בבוקר!

קריסה טוטאלית של כל המערכות ההגיוניות של העולם. תקוות? משאלות? חלומות? שאיפות ? אתה יודע בכלל למה לקוות?! לשאוף?! לחלום?!

גם במצב הזה

אנחנו חיים בדור השביעי, במצב הזה לא על פי בחירתנו ובכמה עניינים לא על פי רצוננו... ותפקידנו הוא להוריד את השכינה למטה בארץ ולהביא את הגאולה בפועל ממש.

כן, גם במצב כזה תפקידנו הוא להכניס ולהחדיר לארציות, לחומריות ולגשמיות העולם המשוגע הזה את תכלית בריאת כל העולמות... הכוח לזה ניתן לנו בי' שבט תשע"ו!
לחיים ולברכה!

ח.מ.ש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.