מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשע״ו 21.01.2016

פרוש ודייטש נפרדים מפרישמן: "בהלם ששרולק'ה לא איתנו"

ירושלים הוכתה באבל ביום שלישי: איש החסד ר' ישראל פרישמן, או בכינוי המוכר 'ישרולי'ק', נפטר בפתאומיות • החסיד שהיה לחלק בלתי נפרד מבית הכנסת 'בשיכון', שתמיד היה משמח את כל מי שפוגש, ושעשה מעשי חסד רבים בסתר, הותיר חלל כבד בעיני מכריו • סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש וסגן ראש העיר ירושלים הרב יוסי דייטש, נפרדים מ'ישרולי'ק' שאותו הכירו במשך שנים רבות • מגזין שישי נפרדים מישרולי'ק
פרוש ודייטש נפרדים מפרישמן:
ר' מאיר פרוש בהלווית ר' ישראל פרישמן ע"ה
משה בן חיים

ירושלים הוכתה באבל ביום שלישי: איש החסד ר' ישראל פרישמן, או בכינוי המוכר 'ישרולי'ק', נפטר בפתאומיות. החסיד שהיה לחלק בלתי נפרד מבית הכנסת 'בשיכון', שתמיד היה משמח את כל מי שפוגש, ושעשה מעשי חסד רבים בסתר, הותיר חלל כבד בעיני מכריו.

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש וסגן ראש העיר ירושלים הרב יוסי דייטש, נפרדים מ'ישרולי'ק' שאותו הכירו במשך שנים.

את סגן שר החינוך תפסנו באחת הישיבות במליאת הכנסת, והוא ראה צורך לנכון לצאת מהישיבה, ולומר כמה מילים על ר' ישראל פרישמן ע"ה.

"קראנו לו 'שרולק'ה'", הוא אומר. "היה מאוד חביב, לא ידע מה זה להיות רע עם מישהו. גם אם מישהו הגיע אליו כשהוא עצוב, יצא ממנו בחיוך. השתדל מאוד שלא לפגוע באף אדם.

"אני באופן אישי עדיין תחת ההלם. הלכתי לנחם את המשפחה. אסון גדול".

על התקופה בה הציעו לישראל פרישמן לשמש כנציג אגו"י בעיריית ירושלים, מספר הרב מאיר פורוש: "לפני כשבע שנים, הייתי חבר כנסת וכיהנתי גם כיו"ר אגו"י בירושלים. חיפשו אז נציג לעירייה, ועלה שמו של ישראל פרישמן כמועמד. היה איש חביב מאוד, ועזר להרבה אנשים, וזה היה טבעי. פעם נוספת היתה כמה שנים קודם לכן, גם אז הוצע לו התפקיד והוא סרב. היה 'עסקן ציבור' במובן המעשי, עזר להרבה מאוד אנשים".

"היה אדם טוב וקיבל כל אדם בסבר פנים יפות. כתוב בפרקי אבות "הווי מקבל כל אדם בסבר פנים יפות". לא כתוב 'תעזור', אלא קודם כל לקבל. זה הדבר שאפיין את שרולק'ה.

"אי אפשר לשכוח את החיוך וטוב הלב שלו. אני עדיין בהלם ששרולק'ה לא איתנו".


"מסרבים להאמין שהוא איננו"

כששוחחנו אמש עם סגן ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש, הוא נכנס בדיוק לבית הכנסת בשיכון חב"ד בירושלים להתפלל ערבית. הוא מתאר לנו: "הנה, כאן עומדים לידי קבוצת אנשים, שמחפשים את שרוליק... הם מסרבים להאמין שהוא איננו..."

"אני מאתמול, בהשבתה מוחלטת. היה לרבים כמו אבא, עם חיוך על הפנים. לא נתפס שהוא לא איתנו.

בכל פעם שבאת לשיכון, הוא היה שם בבית הכנסת עם השמחה על פניו. אני מכיר אותו 20 שנה, לא זוכר פעם שהיה עצוב. ידע תמיד לומר מילת תמיכה ועידוד. אני יכול לומר שאני מכיר כמה שמסתובבים ל"ע כמו יתומים מאבא, כמה שיושבים וממררים בבכי. הוא ליווה אותם בשעות קשות ובשמחות.

כל כולו למען הזולת

במשך השנים, הגיע אלי בכל פעם עם בקשת עזרה עבור מישהו, ומעולם לא ביקש כלום על עצמו או על משפחתו. כאיש ציבור, באים אלי הרבה אנשים, והוא מעולם לא ביקש על עצמו, אלא רק דבר אחד: איך עוזרים להוא וההוא. והכל בצניעות ובפשטות אופיינית לו. יש תמונה שהוא יושב בחצר של בית הכנסת עם סיגריה בפיו, וצהלתו על פניו. בכל מצב היה שמח, 365 יום בשנה.

"אני מכיר מקרה של אדם מסויים, שישרולי'ק פשוט הרים אותו על כפיים, ותמך בו. היו רואים אותו, מיד מתחילים לחייך. דיעו שאם רואים אותו מיד מתמלאים במצב רוח טוב. לא מכיר אדם שכ"כ אהבו להיות במחיצתו".

ר' יוסי דייטש מהרהר מעט, ואומר: חייבים לעשות חשבון נפש, מה ה' רוצה מאיתנו. זה איתות זה לא סתם כך קורא, שישרוליק קרא קריאת שמע, הלך לישון ולא קם בבוקר. אני קורא לחברים: מה עשינו שהקב"ה לקח מאיתנו אדם כזה מלא שמחת חיים?! היה לו רק שמחה ואושר."

עסקן ציבור אמיתי

עוד אומר דייטש: "הוא לא רצה לקחת תפקידים, אבל למעשה עזר לאנשים כעסקן ציבור. כל כולו היה למען הזולת. להכנס לבית כנסת בשיכון חב"ד ולא לראות אותו, זה לא אותו בית כנסת.

"שנשמע ונתבשר בשורות טובות", הוא אומר לסיום, "ושנקבל עלינו להתחזק במעשים טובים, ובזכות זה הוא ימליץ טוב בעדינו ונזכה לביאת משיח ולתחיית המתים, בקרוב ממש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.