מערכת COL | יום ח' שבט ה׳תשס״ה 18.01.2005

עיתון 'הארץ': בתוך חודש וחצי תחל הבנייה בכפר חב"ד

למרות הביקורת הציבורית על התנהלות מכרזי הקרקע בכפר חב"ד, פרויקט הבנייה בכפר יוצא לדרך. חברת דניה סיבוס חתמה על עסקות עם 128 רוכשי קרקעות בכפר להקמת יחידות הדיור. כ-110 רוכשים כבר חתמו אצל עורכי הדין על העסקה, ובימים אלה נחתם הסכם עם כל השאר. מדניה סיבוס נמסר כי במסגרת ההסכם תקים החברה 128 יחידות דיור: 16 בתים צמודי קרקע וכן 28 בניינים של ארבע דירות כל אחד. עוד נמסר כי ההשקעה הצפויה בכל יחידה בממוצע היא כ-93 אלף דולר לדירה, כלומר השקעה כללית בסך של כ-11.9 מיליון דולר. שטח כל דירה בממוצע הוא כ-160 מ"ר והן יכללו 5 חדרים. לפי הערכה, הפרויקט ייצא לדרך בעוד כחודש וחצי. משך הבנייה הוא 24 חודשים.
עיתון 'הארץ': בתוך חודש וחצי תחל הבנייה בכפר חב
מינהל מקרקעי ישראל פירסם לפני כ-4 חודשים שני מכרזים להקמת 171 יחידות דיור בכפר חב"ד, במחיר נמוך יחסית לאזור, והגביל את ההשתתפות בו למשתייכים לתנועת חב"ד. מרבית המגרשים במכרז יועדו לבתים צמודי קרקע במחירי מינימום של 208-177 אלף שקל. בנוסף שווקו מגרשים של כדונם להקמת בנייני קומות ובהם ארבע דירות, במחירים של 505-420 אלף שקל. עם פתיחת התוצאות, התברר כי לכל אחד מהמכרזים לבנייה צמודת קרקע ניגש מתמודד אחד, שהגיש הצעה בגובה מחיר המינימום - וזכה. במכרזים לקרקעות לבנייני הקומות התאחדו כל המשפחות שרצו בדירות כאלה, והגישו יחד הצעה אחת לכל מגרש. ההצעות, במרבית המקרים, היו גבוהות במאות שקלים בודדים ממחירי המינימום שנקב המינהל. בוועד הכפר דחו בתוקף, עם פרסום תוצאות המכרז, את הטענות כאילו היתה הסכמה מראש על רכישת המגרשים וכך נמנעה תחרות. הוא הדגיש כי המכרזים היו פתוחים לכל מי שביקש, בתנאי שהוא חבר באגודת כפר חב"ד. במינהל טענו אז: "המכרז היה פתוח בפני אלפי חסידי חב"ד בישראל ובעולם. ידוע לנו כי הליכי המכרז היו תקינים ונערכו לפי כל כללי המינהל התקין. למינהל אין שליטה על מספר הניגשים למכרזים".
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כל הכבוד
ח' שבט ה׳תשס״ה
זה המקום והזמן להוקיר ולהצדיע לאברך המצליח "ימי" ליפשיץ נ"י שלולא הוא לא היו מגיעים במהירות שכזו ובהצלחה רבה לידי גמר מוצלח שכזה.
2.
ב''ה סוף סוף רואים את האור
ח' שבט ה׳תשס״ה
מנחם .מוליק .שוליק.ימי .חיים .ינקל גלבשטיין. אחרי הרבה מאמצים סוף סוף . רואים את ברכותיו של הרבי זי''ע לכפ''ח מתגשמות.
3.
תמיהה???
ח' שבט ה׳תשס״ה
93 אלף דולר.....
העיתון לא משקר...
אז למה זה עולה לי...כפול???
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.