מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשע״ו 19.01.2016

הרב קרומבי: "עולם של חסד ללא הפסקה"

הרב זאב קרומבי מיסד בית התבשיל 'אשל בנימין צפת' התראיין לעיתון "צפת בתנופה", וסיפר על פעילות בית התבשיל ● כשמדברים על חסד צפים לנגד עינינו כל מיני תמונות יפות חלקם של ארגונים בעלי שם מפורסם וחלקם של בודדים אשר בחרו להיטיב עם הבריות, מי בממון ומי בעשיה של נתינה ● אבל כשמדברים על עולם של חסד כל רגע ורגע, שעה שעה, 365 יום בשנה כבר 12 שנה, הרי שמדובר ללא ספק ב'בית התבשיל אש"ל בנימין' בצפת" בית התבשיל בצפת
הרב קרומבי:
כשמדברים על חסד צפים לנגד עינינו כל מיני תמונות יפות חלקם של ארגונים בעלי שם מפורסם וחלקם של בודדים אשר בחרו להיטיב עם הבריות מי בממון ומי בעשיה של נתינה, אבל כשמדברים על עולם של חסד רגע רגע, שעה שעה, 365 יום בשנה כבר 12 שנה, הרי שמדובר ללא ספק ב'בית התבשיל אשל בנימין צפת.

בראיון ל'צפת תנופה' מספר הרב קרומבי את סיפורו של מפעל החסד האדיר:

"המבנה נרכש לפני שתים-עשרה שנה לעילוי נשמתו של ר' בנימין לוין על ידי בנו ר' פייטל לוין חסיד חב"ד מניו יורק שאף שיפץ את המקום לאחר רכישתו. בהמשך משפחת לוטן שיח' תרמה חלק נוסף מהמבנה שירשו מהסבא שלהם. באופן מופלא התברר לאחר כמה שנים שסבם של משפחת לוטן ובנימין לוין נטמנו זה לצד זה בבית החיים בצפת ויום פטירתם חל באותו יום. ויהי לפלא.

בעיר קיימים שלשה סניפים של 'בית התבשיל' המנוהלים תחת ארגון החסד העולמי של חב״ד 'כולל חב"ד'. הסניף הראשון ממוקם ברחוב מגיני צפת ליד כיכר המגנים, וכולל אולם אוכל ומטבח, ומידי יום סועדים במקום כשמונים איש ואף בשבתות ובכל החגים, ליל הסדר, שבועות, סוכות (נבנית סוכה במקום!), מסיבות פורים וחנוכה. הסניף בעיר העתיקה מתנהל ע"י ר' גדעון קיי שיח' ובמבנה מתקיים גם כולל 'תפארת זקנים' למבוגרים דוברי רוסית הלומדים בקביעות במקום. הכולל מתנהל ע"י הרב ברוך אריסטר שליט"א.

הסניף השני נמצא בשכונת כנען בניהולו ובאחריותו של ר' שחר שושני שיח' וכחמישים אנשים סועדים בו את ליבם מידי יום. בנוסף מתנהל במקום הפרויקט הממומן ע"י משפחת קנסטר מלונדון כבר כעשר שנים שבמסגרתו מחולקים כ-500 כריכים מידי יום לתלמידים בכעשרה ת"תים בתי-ספר דתיים ובתי ספר חילונים שונים ברחבי צפת שאין להוריהם אפשרות לתת להם הכריכים לבית הספר. הכנת הכריכים נעשית ע"י תלמידים מתנדבים במסגרת פרויקט 'מחויבות אישית' של תלמידי בתי ספר בעיר. המקום פתוח בשעות הצהריים מהשעה 12:00 עד 1:30 ר' שחר מספר לנו על הסיפוק האדיר שהוא חש מהעזרה לאנשים אלו:

"למשל בשלג חשבתי שלא אמצא איש במקום ולהפתעתי מצאתי כמה קשישים שלא יכלו לוותר על הארוחה במקום גם בשלג הסוער, פעמים רבות אני מקבל טלפונים ממנהלי תלמוד-תורה וכן בתי ספר 'אנו חייבים את הסנדויצ'ים, מה קורה?', הסיפוק ממלא את ליבי בלי קץ על החסד והנתינה לאנשים שבלעדינו פשוט אין להם מה לאכול ואנו מחיים אותם ממש". לפני שבוע הגיעו 7 יהודים מהישוב כרם בן זמרה ניקו את בית התבשיל ותרמו אוכל ליומיים זאת ביוזמתם מבלי שאף אחד יבקש מהם, וכאן אנו רואים את האכפתיות והלב של יהודים שעוזרים לאחיהם".

בית התבשיל זוכה להכרה והוקרה ממועצת עיריית צפת שהעניקה למנהל בית התבשיל הרב זאב את התואר נבחר 'יקיר העיר צפת'.

הסניף השלישי 'מרכז החסד' ממוקם ליד כנען ספא ובו מרכז לוגיסטי ומשרדים, שבו מקבלים מידי יום אוכל מבסיסי הצבא מאולמות, קייטרינגים, וכדומה, האוכל נארז שם ע"י מתנדבים ומחולק ברכבים לבתיהם של כ-120 קשישים גלמודים ונכים שאין באפשרותם לדאוג לעצמם לארוחה חמה. החלוקה נעשית על פי הפניות המגיעים למחלקת הרווחה של עיריית צפת והמעוניינים בארוחה יכולים לפנות למחלקת הרווחה. חלקו הגדול של האוכל ממומן ע"י משפחת פריד מארה"ב.

פרויקט נוסף של הארגון הוא חלוקת ירקות ופירות למשפחות נצרכות מידי שבוע בשיתוף עם 'לקט ישראל'.

כל הפעילות הענפה הזו ממומנת רק מתרומות של ידידי בית התבשיל בארץ ובחו"ל וללא סיוע ממשלתי. מתאמצים לעזור לכל מי שפונה. וכאן הרב קרומבי מפנה בקשה לקהל תושבי צפת: "כל מי שבידו אוכל מאזכרות, בריתות, שמחות וכדומה, ומעונין לתרום, ניתן ליצור קשר במזכירות בית התבשיל 04-6821090 או ל 0546-702326 ואנו נשלח רכב לאסוף את המזון. וכן כל החפץ לזכות ולתרום למען הפעילות הרחבה ניתן ליצור קשר בטלפונים הנ״ל כמו אנו זקוקים לעוד מתנדבים להכנת הסנדוויצ'ים ואריזת האוכל לחלוקה".

הרב קרומבי מנצל במה זו, כדי להודות מקרב לב לכל צוות בית-התבשיל הטורחים לכך שכל דכפין יוכל לקבל ארוחות בצורה מכובדת ומשביעה ובסבר פנים יפות וכן לכל התורמים בצפת ומחוצה לה שבזכותם אנו יכולים לעזור לכל כך הרבה אנשים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.