מערכת COL | יום ח' שבט ה׳תשע״ו 18.01.2016

אתה "מקושר"? "שייך"? ● הרב אלי וולף

במכתבו המפורסם של הרבי לקראת יו"ד שבט התשי"א, מכתב אותו הרבי מפנה "אל אנ"ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ" – כותב הרבי מה הוא הסדר הנדרש ביום העשירי בשבט. בין ההוראות שהרבי מונה שם הוא: "בבוקר קודם התפילה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו". אין ספק שישיבת תומכי תמימים הינה אחת מאותם "הענינים השייכים לנשיאנו", והרבי דורש מאיתנו בקשר עם יו"ד שבט "ירים כל אחד תרומה" הרב אלי וולף בטור מיוחד לטור המלא
אתה
(צילום ארכיון: י. בלינקו, COL)
הרב אלו וולף

במכתבו המפורסם של הרבי לקראת יו"ד שבט התשי"א, מכתב אותו הרבי מפנה "אל אנ"ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ" – כותב הרבי מה הוא הסדר הנדרש ביום העשירי בשבט. בין ההוראות שהרבי מונה שם הוא: "בבוקר קודם התפילה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו". אין ספק שישיבת תומכי תמימים הינה אחת מאותם "הענינים השייכים לנשיאנו", והרבי דורש מאיתנו בקשר עם יו"ד שבט "ירים כל אחד תרומה".

אבל הישיבה היא לא רק דבר שיש לו "שייכות" אל הרבי, היא לא רק "ענינים השייכים", אלא כלשונו של הרבי (כ"ף כסלו תשי"ז) זו "ישיבה שהרביים הכניסו בה כחות עצמיים עד לעצם הנפש" לטור המלא אם אנחנו רואים את עצמינו עונים על ההגדרה של "המקושרים", או לפחות כ"השייכים" אל כ"ק אדמו"ר, כאחד מאלו שהרבי הפנה אליהם את מכתבו זה – לבטח כל אחד מאיתנו ימלא את רצונו, ו"ירים כל אחד תרומה" לישיבה.

לא מכבר יצאה לאור "דיוטגמא חדשה", כרך ל"ב של אגרות קודש של הרבי, כרך המאגד את אגרות קודשו של הרבי משנת תשל"ז.

חז"ל אומרים, ש"דיוטגמא חדשה – מכתב חדש מאת המלך - הכל רצין לקראתה". אם אתה חש שזה המלך שלך, אזי באם ישנה "דיוטגמא חדשה" ממנו, מכתבים חדשים ממנו – אזי "הכל רצין לקראתה".

דברי חז"ל אלו מעוררים שאלה. והלא ה"דיוטגמא" מדברת לכאורה אל שכלו של האדם, אולי אל לבו, כך שלכאורה הראש והלב הם אלו צריכים להתעורר מכך שישנה דיוטגמא חדשה, מה הקשר של הרגליים, שהם "רצין לקראתה" –

אלא כיון שזה דיוטגמא של "המלך", והקשר עם המלך הוא לא רק לראש או ללב, אלא לכללות החיות, לכל אברי האדם, כולל עד לאברים הנמוכים ביותר, עד לרגליו – לכן הקשר עם המלך מתבטא אפילו ברגליים, "הכל רצין לקראתה".

בשנת תשל"ז, השנה של ה"דיוטגמא" בכרך ל"ב - מלאו 80 שנה ליסוד ישיבת תומכי תמימים, והרבי כותב על כך כמה פעמים במהלך השנה.

במכתבו מערב כ"ף חשוון, יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) נ"ע, מייסד הישיבה, כותב הרבי:

..."ברצוני לקוות ולהיות בטוח, שכל חובבי תורה ומצוה בכלל, ואנ"ש בפרט, ייענו באופן חם במיוחד לפניית הנהלת הישיבה בקשר לדינר השנתי וההתרמה, לוודא שזה יהיה בהצלחה רבה, הן בגשמיות – מבחינה כלכלית – והן ברוחניות, ובפרט שגם הגשמיות היא רוחניות".

כיון שאנחנו "שייכים ומקושרים" לרבי, כיון שאנחנו חשים שזה המלך שלנו, אזי "דיוטגמא" זו צריכה לפעול עלינו רק למעשה בפועל, עד לרגליים, פשוט ש"ירים כל אחד תרומה" למען הישיבה "באופן חם במיוחד".

ואין ספק, כי כפי הרבי מסיים את מכתבו שם באיחולים ובברכות: ..."וזה בוודאי יגדיל את הצינורות והכלים לקבת את ברכת ה', מדה כנגד מדה אבל במדתו של הקב"ה, ובגשמיות וברוחניות גם יחד", גם בהתרמה הנוכחית, נזכה למימוש ברכותיו של הרבי, הן לחיים הפרטיים של כל אחד ואחת, והן לבקשה העיקרית של כולנו, כפי שהרבי מסיים את מכתבו לקראת יו"ד שבט תשי"א "והוי' יחיש את ביאת גואלנו והקיצו רוננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל".

לתרומה לחצו כאן 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.